Semilac: ważna jest chemia między internetowym twórcą a marką

Semilac: ważna jest chemia między internetowym twórcą a marką

Maciej Bujak, Activation Manager Semilac:

Od lat aktywnie prowadzimy działania w social mediach dla marek z naszego portfolio (Semilac, hi hybrid), w tym również różne akcje z influencerami. Jeśli chodzi o ten rodzaj współpracy i jego sprzedażową efektywność, wszystko oczywiście zależy od celów, jakie przed sobą stawiamy na początku planowania działań.

Jeśli te mają się faktycznie przełożyć bezpośrednio na sprzedaż, wówczas stawiamy na np. dedykowane kody rabatowe, limitowane produkty sygnowane nazwiskiem influencera czy przedpremierową wysyłkę produktów do twórców, którzy stworzą hype i wzbudzą potrzebę jego posiadania wśród swoich obserwatorów. Jednak najważniejsze – w każdej aktywacji – jest to, aby te działania były naturalne i nie kolidowały ze stylem prezentowanych przez twórcę treści. Zatem nie tylko wybór odpowiednich influencerów jest ważny, ale i elastyczność marki, jej szeroko pojęta gotowość do wartościowej współpracy (sztywne briefy przy tego typu działaniach należy czym prędzej wyrzucić).

Myśląc o udanych kooperacjach, zawsze do głowy przychodzą mi te, w których obie strony są mocno zaangażowane, dzięki czemu zauważalna jest ‘chemia’ między marką a twórcą. To gwarantuje autentyczność i ciekawy, wciągający content. Jeśli influencer na co dzień używa naszych produktów, to materiał z ich wykorzystaniem nie jest dla niego reklamą, a relacją z codziennych czynności/jego beauty rytuałów. Co ważne, nie ograniczamy się jednak wyłącznie do użytkowników naszych lakierów, zwłaszcza że niejednokrotnie prowadzimy kampanie, których celem jest rekrutacja do kategorii. W takich przypadkach współpracę rozpoczynamy od testowania produktu i potwierdzenia z influencerem, że jest to produkt, który może swobodnie polecać dalej. Takie działania budują między nami szczerą więź.

Kroki podjęte przez UOKiK z pewnością zwiększyły transparentność i wprowadziły nowe standardy w umowach podpisywanych z internetowymi twórcami. Moim zdaniem to dobry krok, bo buduje świadomość konsumentów, ale i minimalizuje przypadki nieuczciwej kryptoreklamy.

Jeśli chodzi o model biznesowy naszych działań w SM – działamy hybrydowo – jak przystało na lidera tej kategorii; -). Mamy dedykowany zespół wewnątrz organizacji, jak i korzystamy w pewnym zakresie z partnerów zewnętrznych. Jednak to właśnie nasz team, złożony ze specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w tym obszarze, który od lat buduje relacje z influencerami, zna ich osobiście i rozumie charakter/styl ich działania, jest kluczowy w wyznaczaniu strategicznych kierunków działania dla marek z portfolio.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi