Semilac: ważna jest chemia między internetowym twórcą a marką

Semilac: ważna jest chemia między internetowym twórcą a marką

Maciej Bujak, Activation Manager Semilac:

Od lat aktywnie prowadzimy działania w social mediach dla marek z naszego portfolio (Semilac, hi hybrid), w tym również różne akcje z influencerami. Jeśli chodzi o ten rodzaj współpracy i jego sprzedażową efektywność, wszystko oczywiście zależy od celów, jakie przed sobą stawiamy na początku planowania działań.

Jeśli te mają się faktycznie przełożyć bezpośrednio na sprzedaż, wówczas stawiamy na np. dedykowane kody rabatowe, limitowane produkty sygnowane nazwiskiem influencera czy przedpremierową wysyłkę produktów do twórców, którzy stworzą hype i wzbudzą potrzebę jego posiadania wśród swoich obserwatorów. Jednak najważniejsze – w każdej aktywacji – jest to, aby te działania były naturalne i nie kolidowały ze stylem prezentowanych przez twórcę treści. Zatem nie tylko wybór odpowiednich influencerów jest ważny, ale i elastyczność marki, jej szeroko pojęta gotowość do wartościowej współpracy (sztywne briefy przy tego typu działaniach należy czym prędzej wyrzucić).

Myśląc o udanych kooperacjach, zawsze do głowy przychodzą mi te, w których obie strony są mocno zaangażowane, dzięki czemu zauważalna jest ‘chemia’ między marką a twórcą. To gwarantuje autentyczność i ciekawy, wciągający content. Jeśli influencer na co dzień używa naszych produktów, to materiał z ich wykorzystaniem nie jest dla niego reklamą, a relacją z codziennych czynności/jego beauty rytuałów. Co ważne, nie ograniczamy się jednak wyłącznie do użytkowników naszych lakierów, zwłaszcza że niejednokrotnie prowadzimy kampanie, których celem jest rekrutacja do kategorii. W takich przypadkach współpracę rozpoczynamy od testowania produktu i potwierdzenia z influencerem, że jest to produkt, który może swobodnie polecać dalej. Takie działania budują między nami szczerą więź.

Kroki podjęte przez UOKiK z pewnością zwiększyły transparentność i wprowadziły nowe standardy w umowach podpisywanych z internetowymi twórcami. Moim zdaniem to dobry krok, bo buduje świadomość konsumentów, ale i minimalizuje przypadki nieuczciwej kryptoreklamy.

Jeśli chodzi o model biznesowy naszych działań w SM – działamy hybrydowo – jak przystało na lidera tej kategorii; -). Mamy dedykowany zespół wewnątrz organizacji, jak i korzystamy w pewnym zakresie z partnerów zewnętrznych. Jednak to właśnie nasz team, złożony ze specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w tym obszarze, który od lat buduje relacje z influencerami, zna ich osobiście i rozumie charakter/styl ich działania, jest kluczowy w wyznaczaniu strategicznych kierunków działania dla marek z portfolio.

# Wywiady i opinie
 reklama