Mikrobiolożki, które uwierzyły w moc żywych bakterii probiotycznych - poznajcie twórczynie beliv live cosmetics
Mikrobiolożki, które uwierzyły w moc żywych bakterii probiotycznych - poznajcie twórczynie be'liv live cosmetics

Pomysł na stworzenie innowacyjnej linii kosmetyków nie pojawił się nagle. Stał się rezultatem odkryć i badań naukowych założycielek be'liv live cosmetics nad probiotykami. Przez lata pracy laboratoryjnej dziewczyny obserwowały wpływ działania bakterii probiotycznych na organizm człowieka. Zdecydowały się stworzyć kosmetyki, które rzeczywiście ujawnią najlepsze moce tych pożytecznych mikroorganizmów.

Wirtualne Kosmetyki: W jakich okolicznościach poznałyście się?

Sylwia PoradziszSylwia Poradzisz: Z Dianą znamy się od lat. Poznałyśmy się w laboratorium badawczo-rozwojowym, pracując przy jednym stole mikrobiologicznym. To właśnie tam zaczęła się nasza przyjaźń i pasja do probiotyków. Potem do naszego zespołu dołączyła Paulina, która też jest mikrobiologiem, więc długo nie musiałyśmy jej przekonywać do naszych mikrobiologicznych idei i szybko znalazłyśmy wspólny język.

To powiedzcie coś więcej każda o sobie…

Sylwia: Jestem niepoprawną optymistką, z głową pełną pomysłów. Z wykształcenia analityk medyczny, mikrobiolog. Od dwunastu lat w swojej pracy w laboratorium „przyglądam się od środka”  produktom probiotycznym, badając ich jakość i bezpieczeństwo. Moją pasją jest tworzenie rzeczy pięknych i jednocześnie użytecznych. Z uporem i konsekwencją dążę do wyznaczonych celów, a moim marzeniem jest zobaczyć chmury z kosmosu.

Paulina Oczkoś: Z wykształcenia i zamiłowania towaroznawca. Dzięki zdobytemu doświadczeniu w laboratorium mikrobiologicznym oraz jako audytor Dobrych Praktyk Produkcji (GMP), temat jakości jest mi szczególnie bliski. Przekładam wiedzę teoretyczną na praktykę i każdy produkt rozkładam na czynniki pierwsze. W życiu kieruję się ideą „chcieć to móc”.

Diana Kurkowska: Ukończyłam studia doktoranckie na Wydziale Lekarskim UJ CM w Krakowie. Z wykształcenia i z zamiłowania jestem biotechnologiem. Mam na swoim koncie wiele publikacji naukowych oraz artykułów, w których przekładam język naukowy na bardziej zrozumiały. Dodatkowo od wielu lat zagłębiam się w tajniki zdrowego stylu życia oraz naturalnej pielęgnacji.

Gdzie zdobywałyście swoje pierwsze zawodowe doświadczenia?

Paulina: Pierwsze doświadczenia zawodowe każda z nas zdobywała w laboratorium mikrobiologicznym. Sylwia i Diana wyspecjalizowały się w tematyce mikrobiomu oraz badań nad probiotykami. Moja ścieżka zawodowa potoczyła się bardziej w kierunku kosmetyków. Prowadziłam badania jakościowe oraz jako audytor kontrolowałam dobre praktyki produkcji w zakładach produkujących kosmetyki w całej Polsce. Tak wspólnymi siłami połączyłyśmy te dwa światy probiotyków i kosmetyków, a nasze doświadczenia przełożyłyśmy na stworzenie własnej marki.

Dlaczego zdecydowałyście się na rozwój własnego biznesu kosmetycznego?

Diana: Dzięki wieloletniej pracy nad szczepami probiotycznymi miałyśmy możliwość poznać ich dobroczynne działanie na człowieka. 

Sylwia: Dostrzegłyśmy też lukę w rynku kosmetycznym, czyli brak dostępnych kosmetyków prawdziwie probiotycznych, tzn. takich, które w swoim składzie zawierałyby żywe bakterie probiotyczne. Kosmetyki, które są dostępne na półkach sklepowych i nazywane są probiotycznymi, zawierają w swoim składzie biofermenty lub lizaty komórek probiotycznych - czyli nie są to żywe bakterie. Jako prawdziwe naukowczynie zaczęłyśmy robić pierwsze receptury kremów na własny użytek oraz dla najbliższych przyjaciół i rodziny. Coraz częściej słyszałyśmy pytania: "kiedy będzie można to kupić w sklepie?”. Od tego momentu coraz bardziej poważnie zaczęłyśmy myśleć o rozpoczęciu własnej drogi w świecie przemysłu kosmetycznego.

Paulina: Postanowiłyśmy przełożyć nasze doświadczenia zawodowe na własny biznes. Było to trudne, ponieważ w Polsce nikomu przed nami nie udało się stworzyć marki ‘prawdziwie probiotycznej’, ale przeciwności nas nie zniechęciły. Wręcz przeciwnie, potraktowałyśmy to jako wyzwanie i łącząc wiedzę naukową z doświadczeniem w branży stworzyłyśmy produkt, który jest w pełni bezpieczny i łączy ze sobą pielęgnacyjne działanie kosmetyku z dobroczynnymi właściwościami probiotyków.  

Jak dzielicie się rolami w firmie?

Paulina: Każda z nas wnosi inną wartość do zespołu i staramy się działać na zasadzie synergii. Połączyła nas praca w laboratorium, ale oprócz tego każda z nas ma inne kompetencje, które się uzupełniają. Diana jest doktorem nauk medycznych, więc stanowi silny filar merytoryczny. Sylwia ma smykałkę do prowadzenia firmy - nadaje kierunek naszym pracom, porządkuje nasze działania i zamyka je w harmonogramy. Z kolei ja mam doświadczenie w przemyśle produkcyjnym, zarówno od strony technologii produkcji jak i kontroli jakości. Te kompetencje sprawiają, że idealnie się uzupełniamy i tworzymy zgrany zespół.

Co najbardziej Was wkręca w tworzeniu własnej marki kosmetycznej?

Paulina OczkośPaulina: Najbardziej wkręca nas, że nasze odkrycia naukowe nie zostają w czterech ścianach laboratorium, tylko mogą ujrzeć światło dzienne. Stworzyłyśmy coś wyjątkowego, innowacyjnego, a jednocześnie dostępnego dla każdego konsumenta. Cieszymy się, że możemy dzielić się tym co wartościowe, dlatego naukowo czujemy się spełnione.

W jaki sposób pracujecie nad rozpoznawalnością marki?

Sylwia: Nie jesteśmy ekspertkami od marketingu więc w dużej mierze polegamy na osobach, które się na tym znają. Aczkolwiek nie są to przypadkowe osoby, tylko takie które “czują” naszą markę i nasz produkty. To dla nas bardzo ważne. O wizerunek dbamy także poprzez naszą eksperckość i naukowe podejście. Taka jest też nasza marka. Nie powstała ona wskutek zmieszania przypadkowych surowców. To dwa lata badań i ciężkiej pracy w zaciszu laboratoryjnym. Sporo mówimy o tym, jaka  jest moc probiotyków, na czym polega pielęgnacja mikrobiomu skóry. Oprócz tego, że tłumaczymy, jak zadbać o mikrobiom swojej skóry, to także  dajemy do tego narzędzia w postaci produktów naszej marki be’liv live cosmetics. Dbamy także o wygląd naszej marki. Wywodzi się ona z laboratorium, aczkolwiek ten sterylny wizerunek chcemy trochę ocieplić.

Gdzie można znaleźć Wasze kosmetyki i na które półki chciałybyście jeszcze trafić?

Sylwia: Obecnie nasze kosmetyki można znaleźć w naszym sklepie internetowym. Chciałybyśmy, aby nasze produkty były dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Aczkolwiek nie możemy na razie zdradzić szczegółów naszego planu.

Wyróżnikiem marki jest Formuła 3P - co to konkretnie oznacza?

Diana KurkowskaDiana: Formuła 3P oznacza iż w naszych kosmetykach znajdują się zarówno probiotyki, prebiotyki jak i postbiotyki. Nasze kremy zawierają żywe=aktywne bakterie probiotyczne, które mają dobroczynne działanie na naszą skórę nie tylko w momencie aplikacji ale na dłuższy czas. Ponadto obecne są prebiotyki, czyli substancje które je odżywiają. Oraz postbiotyki czyli metabolity bakterii kwasu mlekowego.

Dlaczego skóra właściwie potrzebuje bakterii?

Sylwia: Na skórze człowieka żyje mnóstwo drobnoustrojów (bakterii, wirusów, grzybów)  zwanych mikrobiomem. Mikrobiom pełni bardzo wiele funkcji na naszej skórze, m.in:

  • utrzymanie bariery ochronnej przed alergenami i czynnikami drażniącymi;
  • utrzymanie prawidłowego, kwaśnego pH skóry;
  • ochrona przed rozwojem bakterii patogennych;
  • rozkład wolnych rodników dzięki czemu zapobiega procesom starzenia się skóry (fotostarzenie);
  • wspieranie układu odpornościowego skóry;
  • zachowanie równowagi hydrolipidowej.

Utrzymanie bakterii bytujących na naszej skórze w równowadze zapewnia odpowiednie nawilżenie, natłuszczenie skóry, odpowiednie pH, a to wszystko sprawia, że skóra wygląda zdrowo i wolniej się starzeje. Mikrobiom naszej skóry codziennie narażony jest na uszkodzenie, np. poprzez używanie kosmetyków o zbyt agresywnym składzie, promieniowanie UV, używanie antybiotyków (nie tylko w czasie choroby, ale także tych dodawanych do jedzenia), stres, alkohol, dym papierosowy. To skutkuje rozwojem różnych stanów chorobowych - m. in. stany zapalne, alergie skórne, trądzik... Aby temu zapobiegać, należy pamiętać o mikrobiomie w czasie codziennej pielęgnacji.

Nad czym pracujecie obecnie?

Diana: Obecnie realizujemy kolejny projekt. Dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej opracowujemy kolejne formulacje z naszej linii kosmetyków probiotycznych. Zależy nam na pielęgnacji całego ciała nie tylko twarzy. Dlatego planujemy wprowadzić kosmetyki t.j.: mydło, krem do rąk, żel pod prysznic, peeling, balsam, szampon oraz żel do mycia twarzy.

Czego dowiedziałyście się o rynku kosmetycznym, o czym nie wiedziałyście przed debiutem?

Paulina: Rynek kosmetyczny w dużej mierze uwarunkowany jest przez marketing. Obecnie już nie wystarczy mieć świetny produkt dobrej jakości. Aby zaistnieć w tym mocno konkurencyjnym świecie, trzeba się czymś wyróżnić i potrafić przekazać to w odpowiedni sposób i do określonej grupy odbiorców. Każdego dnia uczymy się tego marketingowego podejścia i przekładamy język naukowy na bardziej przystępny dla naszych odbiorców.

Czy jest jakaś marka (niekoniecznie kosmetyczna), która Wam szczególnie imponuje i jest jakimś swoistym benchmarkiem?

Imponują nam firmy, które podobnie jak my zaczynały nie mając nic, ale posiadały pomysł, który wypełniał pewną lukę na rynku i odpowiadał na potrzeby konsumentów. Jedną z nich jest Google, stworzony przez studentów, którzy dostrzegli różnego rodzaju problemy ówczesnych wyszukiwarek i wpadli na pomysł stworzenia wyszukiwarki opartej na algorytmach. Pomimo trudności, z jakimi mierzy się każdy przedsiębiorca na początku drogi, nie poddali się i dzięki uporowi i detremniancji pozyskali partnerów biznesowych, którzy pomogli wdrożyć ich pomysły w życie. Obecnie Google jest najbardziej znaną wyszukiwarką na całym świecie i każdy korzysta z jej nowoczesnych rozwiązań. 

Wasze marzenia na teraz i potem?

Obecnie naszym marzeniem jest, aby nasza marka kosmetyczna be’liv live cosmetics stała się rozpoznawalna i zapoczątkowała nową erę dbałości o mikrobiom skóry, w sposób powszechny, tak jak pielęgnacja pozostałych części ciała. Z uwagi na to, że każdy z nas ma mikrobiom, który jest unikalny, jak linie papilarne, w przyszłości chciałybyśmy, aby pielęgnacja była bardziej indywidualna i dobrana do potrzeb konsumenta. W tym celu planujemy stworzyć pielęgnację ‘szytą na miarę’ i mamy już nawet pomysł jak to zrobić! Nie stoimy więc w miejscu, wręcz przeciwnie, zamierzamy wdrażać nasze marzenia w życie! Zachęcamy do śledzenia postępów naszych prac na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

Fb: beliv.cosmetics
Instagram: beliv.cosmetics

Dziękuję za rozmowę i powodzenia!
Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager