Melli Care: W 2020 będziemy finalizować nasze projekty zagraniczne

Melli Care: W 2020 będziemy finalizować nasze projekty zagraniczne

Aleksandra Matysiak, właścicielka firmy Melli Care, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Rok przeobrażeń… Nowe wytyczne techniczne wymusiły zmiany w deklaracjach na opakowaniach i spory ruch związany z pospieszną wyprzedażą stanów magazynowych. Dodatkowo wielki szum antyplastikowy spowodował chaos w głowach konsumentów, ale też podkręcenie śruby u producentów. Eliminować plastikowe opakowania, czy tylko zamienić je na mniej nieprzyjazne środowisku? Z tym pytaniem chyba wszyscy się zmierzyliśmy…

W tym roku bardzo widać, że duże marki nie zlekceważyły ruchu pt. „natura” i słowo to odmieniane na opakowaniach było przez wszystkie przypadki. Chyba nie mamy już na rynku marki massmarketowej, która nie posiadałaby w swoim portfolio linii sygnowanej hasłem „naturalne”.

Za chwilę wszyscy będą naturalni i pozostanie otwarte pytanie: jak się wyróżnić?  

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Pojawienie się na targach zagranicznych i zmiana optyki wobec naszej marki. Podróże kształcą i to nawet bardzo:-) Feedback, jaki otrzymaliśmy, spowodował decyzje, które będą widoczne dopiero w 2020 roku. Nasze produkty zostały świetnie przyjęte na rynku, któremu najmniej uwagi poświęciliśmy i to jest dla nas niespodzianka bardzo pozytywna. Ważną nauką dla nas jest również to, że branża kosmetyczna gra nieczysto.

Duże polskie marki, które kilka lat temu z drwiną obserwowały małe manufaktury, dzisiaj bez pardonu kopiują projekty tych manufaktur, lub jak powiedzieliby prawnicy: bardzo się inspirują… A szkoda, bo mają pieniądze na opłacenie dobrych pracowników, kreatywnych, którzy mogliby wnieść coś nowego, świeżego, a wymaga się od nich powielania projektów marek mniejszych, których nie stać na głos sprzeciwu.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Sfinalizowanie projektów na rynkach zagranicznych. Rozmowy się toczą i idą w dobrym kierunku. To powoduje, że na rynku polskim będzie nas trochę mniej widać, bo nie jest on dla nas kluczowym.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Zdecydowanie kwestia opakowań, ruch zero czy less waste oraz niebywały wzrost świadomości konsumentów na temat składów kosmetyków. Dodałabym coraz większą świadomość konsumenta na temat tego, że influencerzy to nie szczerzy doradcy klienta, ale dobrze opłacana część machiny marketingowej

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Jak dbać o urodę i jednocześnie osobiście robić coś dla ochrony planety. Refille w tych kategoriach, w których to będzie do przyjęcia, a więc szampony, mydła…Hitem wśród manufaktur jest szampon do włosów w kostce. Wzbudza to u niektórych uśmiech na twarzy, ale myślę, że w 2020 takie kostki zaczną produkować duże marki. Będziemy mieli również, po arganie, śluzie ślimaka, węglu – zalew kosmetyków z CBD tym razem…

Poza tym mniejsza presja na to, aby kreować  u konsumentki potrzebę „bycia perfekcyjną”, a raczej towarzyszenie jej w drodze do dobrego samopoczucia.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Zmniejszenie skutków katastrofy klimatycznej. Ruch less waste wymusił na branży drastyczne zmiany w kwestii  doboru opakowań.

I pomimo, że produkcja słoika szklanego wcale nie jest bardziej ekologiczna niż produkcja słoika z plastiku, to jeszcze długa droga przed nami, żeby konsument to zrozumiał i bardziej racjonalnie dokonywał wyboru.

Za tym pójdzie kwestia bardziej ekologicznego druku etykiet, bo jaka pociecha z biodegradowalnego opakowania, jeśli na nim etykieta z wymyślnym zadrukiem w kolorze złota czy srebra?

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Odwagi w kreowaniu nowych trendów, mniej powielania pomysłów sąsiadów. Róbmy swoje, jak śpiewał Młynarski…

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi