Kinga Dołęga, KinAds Media: Reklama kinowa się sprawdza

Kinga Dołęga, KinAds Media: Reklama kinowa się sprawdza

O magii kina i zaletach tego medium jako nośnika reklamowego, także dla firm z sektora beauty, rozmawiamy z Kingą Dołęgą, prezes KinAds Media.

Jak pokazują najnowsze badania, streaming wspomaga kina. Osoby, które sięgają po serwisy VOD, równie chętnie i często kupują bilety na seanse kinowe. Prawie połowa osób, które nie były przez ostatni rok w kinie, nie korzysta też wcale ze streamingu.

- Co Twoim zdaniem może przywrócić kino do łask?

Największe hity filmowe - “Spider-Man. Bez drogi do domu”, “Top Gun. Maverick”, “Listy do M. 5” czy “Minionki: Wejście gru” pokazują, że popularne serie trzymają się mocno w box office i generują wyniki frekwencyjne jak sprzed pandemii. Z ekscytacją czekamy na wejście do kin kontynuacji “Avatara”, który był jedną z najbardziej kasowych premier w historii kina. Solidne, dobrze zrealizowane sequele popularnych serii to obecnie gwarancja wysokiej frekwencji. Jednocześnie wyniki “Johnny’ego” pokazuje, że polski widz wciąż kocha rodzime kino z wyrazistymi kreacjami aktorskimi i ciepłym przesłaniem.

Kinads jest firmą polską, obsługujemy rodzime kina. W ostatnich okresach widzę duże przekierowanie ruchu z kin sieciowych do kin niezależnych, widzowie cenią nasze kina za jakość, atmosferę, cenę biletu, walory artystyczne.

Stanowimy ewenement na skalę europejską. Polacy kochają kina i ten rodzaj rozrywki.

- Od dawna współpracujesz z biznesem, także z firmami kosmetycznymi, w tworzeniu specjalnych aktywności marketingowych w kinach. Na czym ten model polega i przedstaw najciekawsze realizacje, jakie udało się Wam zrealizować?

Zaletą reklamy kinowej jest możliwość połączenia działań on-screenowych (spoty na wielkim ekranie) z akcjami off-sreenowymi. W przypadku firm kosmetycznych dużą popularnością cieszą się akcje samplingowe (darmowe próbki produktów np. dodawane do biletów kinowych) lub konkursy Happy Seats, podczas których można wygrać pełnoprawne produkty danej marki (bony na kosmetyki zostają ukryte pod wybranymi fotelami na sali kinowej).

- Pojawiają się czasem konferencje prasowe w podobnej formule. Najpierw krótka prezentacja ze strony organizatora, film reklamowy danej marki przed projekcją i wybrany film, współgrający z klimatem marki. Czy Twoim zdaniem to się sprawdza?

Reklama kinowa się sprawdza między innymi dlatego, że mamy precyzyjną możliwość targetowania odbiorców. Inne reklamy idą w parze z seansami dla seniorów, a inne są prezentowane podczas organizowanych przez nas Kobiecych Wieczorów Filmowych. To właśnie przed takimi wydarzeniami otwieramy wrota sal kinowych na mini konferencje naszych sponsorów. Daną reklamę możemy pokazywać w całej Polsce albo tylko w wybranym województwie lub mieście. Dzięki temu treści reklamowe padają na podatny grunt, są dopasowane do odbiorców. Schemat może być podobny podczas wspomnianych konferencji prasowych. Osoby, które idą do kina chcą oderwać się od rzeczywistości, przeżyć przyjemne dwie godziny w innym świecie, a reklama jest im prezentowana dodatkowo. Podczas konferencji prasowej łączymy przyjemne z pożytecznym.

- Może więc warto robić czasem takie eventy nie tylko dla dziennikarzy, ale klientów marki czy partnerów biznesowych?

Z pewnością może to wpłynąć na umocnienie relacji biznesowych. Sala kinowa ma nieograniczone możliwości prezentacyjne. Wygodne fotele, niesamowite nagłośnienie i nasze nastawienie wpływa na skuteczność przekazu informacyjnego.

Reklama kinowa realizuje kilka celów: wizerunkowy, prosprzedażowy, społeczny i edukacyjny. Dedykowane spotkania z markami w salach kinowych pozwalają na wydłużoną ekspozycję przekazu.

- Które lokalizacje w Warszawie lub innych miastach szczególnie polecasz?

Niedawno do sieci kin KinAds dołączyło Dolnośląskie Centrum Filmowe (DCF). To idealne miejsce dla tych, którzy od kina oczekują czegoś więcej, niż tylko rozrywki – w repertuarze wrocławskiego kina znajdują się światowe, europejskie i polskie filmy.

Z kolei w Warszawie jednym z najnowocześniejszych i najbardziej klimatycznych kin w całej Polsce jest Kinogram. Wystrój wnętrz przywodzi na myśl złotą erę amerykańskich kin studyjnych. Został utrzymany w stylu vintage - chłodnym, ale satysfakcjonującym dla wszystkich miłośników elegancji i artystycznego zacięcia.

- Widzę, że od lat wierzysz w magię kina i siłę tego nośnika reklamowego?

Od 2010 roku zrealizowaliśmy w KinAds tysiące kampanii reklamowych. Regularnie organizujemy projekty takie jak “Filmowy Klub Seniora”, "Kino na leżakach", “Kobiece Wieczory Filmowe” czy “Dziecięce Poranki”. Dzięki tej różnorodności wydarzenia trafiają do szerokiej grupy odbiorców oraz są dostępne dla reklamodawców z różnych segmentów rynku. Kochamy kino, jako miejsce odbioru filmów, jak również jako sztukę i najlepszy rodzaj rozrywki. Nasze doświadczenie pokazuje, że reklama idzie w parze z tym wyjątkowym doświadczeniem, a dzięki kreatywności i przekraczaniu granic staje się naprawdę interesująca dla odbiorców. Kino to miejsce emocji i przeżywania: pierwsze randki, pocałunki, uronione ukradkiem łzy.

- Personalizujecie ofertę pod każdego klienta czy standardowe rozwiązania sprawdzają się lepiej?

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Często adaptujemy rozwiązania, które sprawdziły się wcześniej, aby dopasować je do konkretnego Klienta i jego potrzeb. Proponujemy nowatorskie i najbardziej adekwatne rozwiązania w zależności od profilu marki, grupy docelowej oraz charakterystyki reklamowanego produktu. Reklama kinowa jest różnorodna i praktycznie nic jej nie ogranicza. Dlatego z tej formy reklamowania swojego produktu może skorzystać każda firma. Jako KinAds współpracujemy z dużymi korporacjami oraz lokalnymi firmami z różnych branż, więc musimy być elastyczni - tak jak elastyczna jest reklama kinowa.

- To na zakończenie: najlepszy film minionego roku?

“Johnny” Daniela Jaroszka z Dawidem Ogrodnikiem i Piotrem Trojanem.

- Czego sobie życzysz na 2023?

Z niecierpliwością wypatruję wielu filmowych premier i liczę, że w 2023 roku wzbudzą prawdziwe emocje wśród widzów, co przełoży się na ich popularność w box office. Liczę na nowe ekscytujące współprace, które postawią przed KinAds nowe wyzwania i pozwolą kolejny raz przetestować kreatywne podejście do reklamy kinowej. Jestem pewna, że przed nami wiele ekscytujących projektów, które tylko umocnią naszą pozycję na rynku. Mam nadzieję, że KinAds dalej będzie się rozwijać i proponować partnerom innowacyjne rozwiązania z zakresu reklamy kinowej. Życzę sobie pełnych sal zadowolonych Klientów.

Dzięki za rozmowę!
Lidia Lewandowska

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Saraya - Regulatory Affairs Manager Oferta pracy: Yonelle ekspert/szkoleniowiec marki Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager – kosmetyka biała Oferta pracy: Ezebra.pl - Kupiec Oferta pracy: Semilac - Brand Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Manager ds. marketingu Oferta pracy: Mustela - Junior Product Manager Oferta pracy: BasicLab - Media Planner Buyer Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager