Ponadto do 2025 opakowania naszych produktów z tworzyw sztucznych, oferowane na rynku europejskim, mają być wytwarzane w 35% z plastikowych odpadów. O tym, jak wielki pozytywny wpływ będzie mieć to na środowisko, świadczą liczby. Henkel produkuje i wypuszcza na światowy rynek ponad 1,5 mld sztuk produktów konsumpcyjnych rocznie.
Innym przykładem sukcesu Henkla w dziedzinie tworzenia przyjaznych opakowań jest opracowane wspólnie z firmą Ampacet rozwiązanie, umożliwiające sortowanie i przetwarzanie opakowań z czarnego plastiku. Do niedawna nie nadawały się do recyklingu, ponieważ czarny pigment na bazie węgla sprawiał, że pochłaniały światło, stając się niewidocznymi dla urządzenia do automatycznej segregacji odpadów. Nowy czarny plastik bez węgla – widoczny dla urządzeń segregujących – Henkel wykorzystuje już przy produkcji opakowań produktów do mycia i higieny toalet.
Trzeba jednak pamiętać, że pełna realizacja postulatów gospodarki obiegu zamkniętego będzie wymagała znalezienia odpowiedzi na wiele kolejnych pytań i rozwiązania wielu jeszcze problemów. Jak zapewnić właściwy kolor odzyskanego plastiku? Jak skutecznie odzyskiwać plastik z opakowań wielowarstwowych? Co z zapachem odzyskanego plastiku?
Odpowiedzi na te i inne pytania należy szukać wspólnie i bardzo szybko, bo Unia Europejska postawiła przed sobą ambitny cel, aby do 2030 roku wszystkie europejskie plastikowe opakowania nadawało się do recyklingu i ponownego użycia.
Stąd inicjatywy takie jak Alliance to End Plastic Waste, New Plastics Economy czy CEFLEX, w które angażuje się Henkel, a które zrzeszają graczy wzdłuż całego łańcucha dostaw. To tam trwają intensywne prace nad nowymi rozwiązaniami i standardami przystosowującymi opakowania plastikowe do wymogów circular economy, zapewniając równocześnie, że nowe opakowania będą równie skutecznie spełniały swoją dotychczasową ochronną funkcję.