Eurus: warto łamać stereotypy w przekazach marketingowych kierowanych do starszych konsumentów

Eurus: warto łamać stereotypy w przekazach marketingowych kierowanych do starszych konsumentów

Jolanta Górska, manager ds. mediów i PR Eurus:

Trendy są nieubłagane, ale te dotyczące przedstawicieli tzw. silver generation są bardzo pozytywne. Kult młodości, który przez wiele lat był dominujący w świecie beauty, ustępuje na rzecz inkluzywnego piękna, które obejmuje kobiety w każdym wieku, o różnym typie urody czy sylwetki.

W wielu środowiskach tzw. ageizm, czyli dyskryminacja ze względu na wiek jest tak samo potępiany jak rasizm czy inne dyskryminujące postawy. Na szczęście wielu marketerów postrzega duży potencjał zakupowy tej grupy odbiorców, a ich przekazy marketingowe łamią dotychczasowe stereotypy – dziś coraz częściej w świecie beauty czy w świecie mody widzimy dojrzałe modelki, kobiety aktywne, spełnione, świadome swojej wartości i bez kompleksów sięgające po produkty czy usługi, które jakiś czas temu były rezerwowane dla młodszych.

Dobry i autentyczny komunikat do tej grupy docelowej powinien opierać się na prostocie przekazu, transparentności co do składników aktywnych, procesów produkcji  wiarygodnych informacjach co do działania danego produktu, bez składania przez marki pustych obietnic np. „wiecznej młodości”.

Ciekawym przykładem brandu, która łamie stereotypy jest marka Receptury Babuszki Agafii – otóż np. kosmetyki do pielęgnacji włosów z tej linii są chętnie używane i polecane przez młode konsumentki, co świadczy o tym, że marka z Babuszką w nazwie może być i jest „cool”.  Planując działania komunikacyjne, mediowe skierowane do dojrzałych odbiorców należy również obalić mit mówiący o tzw. wykluczeniu cyfrowym tej grupy. Wśród konsumentów w wieku 50+ nastąpił wzrost odsetka osób korzystających z Internetu z 14% w 2007 roku do 45% w roku 2017, a ostatnie lata, a zwłaszcza czas pandemii jeszcze zwiększył ilość silversów korzystających z internetu, a część z nich po raz pierwszy (i na pewno nie ostatni) zrobiła zakupy online.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi