CosmeticBusiness Poland - spotkanie producentów i dostawców branży beauty
CosmeticBusiness Poland - spotkanie producentów i dostawców branży beauty

We wrześniu odbędą się w Warszawie branżowe targi CosmeticBusiness Poland. O tym, kto powinien wziąć w nich udział, jaki jest tegoroczny program targów, a także wyzwaniach stojących przed branżą kosmetyczną, rozmawiamy z dyrektor projektu CosmeticBusiness Poland - Ivonne Simons.

Kogo powinny zainteresować targi CosmeticBusiness Poland? W roli wystawców, i w roli odwiedzających?

CosmeticBusiness Poland jest miejscem spotkań polskiego przemysłu kosmetycznego i jego dostawców. Naszymi gośćmi są decydenci odpowiedzialni za zarządzanie, badania i rozwój, zakupy, marketing i produkcję kosmetyków oraz produktów higieny osobistej i środków czystości. Każdy, kto jest zaangażowany w proces tworzenia produktu, powinien być zainteresowany także targami CosmeticBusiness Poland - bez względu na to, czy jest właścicielem marki czy producentem. Wystawcy CosmeticBusiness Poland w połączeniu z HPCI (Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference) oferują rozwiązania w całym łańcuchu tworzenia wartości.

Targi te są świetnym miejscem do poszukiwania pomysłów i rozwiązań dotyczących kreacji, rozwoju oraz prezentacji przyszłych produktów - począwszy od składników, poprzez usługi pod własną marką i produkcję, a skończywszy na opakowaniach.

Polska stoi produkcją kosmetyczną. Czy to był jeden z aspektów, by znane w branży targi CosmeticBusiness Monachium miały również swoją polską edycję?

Zdecydowanie! Był to jeden z głównych powodów, dla których powstała polska edycja Cosmetics Business. Kiedy uruchomiliśmy CosmeticBusiness Poland w Warszawie w 2016 r. Polska już była jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie z roczną stopą wzrostu wynoszącą do tej pory trzy procent i ponad stuletnią tradycją produkcji kosmetyków. Do tamtego momentu nie było jednak miejsca, gdzie przemysł kosmetyczny mógłby spotkać się ze wszystkimi dostawcami w celu wymiany doświadczeń i pomysłów. Postanowiliśmy więc wypełnić tę lukę imprezą B2B poświęconą wyłącznie branży kosmetycznej i jej potrzebom w zakresie rozwoju produktów.

Jak wielu wystawców spodziewają się Państwo w tym roku?

CosmeticBusiness Poland we współpracy z HPCI to ponad 250 wystawców i reprezentowanych firm. Po raz pierwszy w targach wezmą udział międzynarodowi wystawcy, m.in. Union Cosmetics, czeski producent marek własnych, włoska firma konsultingowa Cosmetic Assit lub holenderski dostawca składników kosmetycznych Siltech.

Czy wciąż można dołączyć do wystawców, np. z ofertą produkcji private label czy też lista na ten rok jest już zamknięta?

Większość stoisk wystawienniczych została już zarezerwowana. Niewielką część zostawiliśmy dla firm, które decyzję o wystawieniu się podejmą spontanicznie. Jeśli więc ktoś jest zainteresowany prezentacją swojej firmy na CosmeticBusiness Poland, a jeszcze nie zarezerwował miejsca, może się z nami skontaktować, a my prawdopodobnie znajdziemy jakieś optymalne rozwiązanie.

Czy planują Państwo jakieś dodatkowe aktywności – panele dyskusyjne, seminaria, szkolenia?

Od samego początku włączyliśmy w program targów wiele ciekawych działań dodatkowych, współgrających i wzbogacających tę imprezę. Tegoroczna edycja nie będzie wyjątkiem.

25 września odbędzie się Distributors Lounge – projekt, w którym marki i dystrybutorzy mogą wyszukać potencjalnych partnerów biznesowych i umówić się na bezpośrednie spotkanie.

Inspirująco zapowiadają się warsztaty Carlin Trend – będzie to prezentacja aktualnych trendów w branży kosmetycznej. Warsztaty prowadzone będą w oba dni wystawiennicze - duża dawka ważnej wiedzy dla uczestników.

W tegorocznym programie znalazła się również wyjątkowa konferencja, podczas której zaprezentujemy i przedyskutujemy najgorętsze tematy dotyczące polskiego przemysłu kosmetycznego - w tym zagadnienia związane z trendami kosmetycznymi i zrównoważonym rozwojem. Odbędzie się także specjalna konferencja poświęcona tematowi opakowań pod hasłem: „Packaging (R)evolution".

Od początku CosmeticBusiness Poland stawiał sobie za cel działania networkingowe, łączenie dostawców z potencjalnymi odbiorcami, biznesowe kooperacje, odkrywanie branżowych trendów – nasz program imprez towarzyszących na pewno to odzwierciedla.

Czy czuje Pani, że jest jakiś jeden, szczególnie ważny dla branży temat, który będzie mocno wpływał na biznes w kolejnych latach?

Prawdopodobnie będą to tematy ekologiczne, związane ze zrównoważonym rozwojem, który w ciągu ostatnich dwóch lat zyskał olbrzymie zainteresowanie.

Podobnie jak w innych sektorach, przemysł kosmetyczny zrozumiał, że jego przyszłością, ważną przecież z perspektywy przyszłości naszej planety, jest odkrywanie nowych zrównoważonych składników, opakowań i metod produkcji.

Firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów, takich jak stosowanie kartonu lub drewna do pakowania w celu ograniczenia plastiku lub optymalizują procesy recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych.

To konieczność. Do takich działań wzywają rynek konsumenci. Badanie przeprowadzone podczas CosmeticBusiness Monachium wykazało, iż około 60% odwiedzających zainteresowanych jest ekologicznymi produktami, powstającymi w zrównoważony sposób. Na takie usługi mamy więc w tej chwili rynkowy popyt. Rynek kosmetyków naturalnych przeżywa rozkwit i na pewno ten trend pozostanie z nami na dłużej.

Bywa Pani w Polsce regularnie, interesuje Panią rynek kosmetyczny, jak postrzega Pani polskie P-beauty? Co wyróżnia polskie marki kosmetyczne i kosmetyczne Made in Poland?

Polski rynek kosmetyczny wyróżnia się szacunkiem dla wiedzy i wysokim standardem oferowanych usług i produktów. Polska to jedyny kraj w Europie, poza Litwą, w którym kosmetologia jest nauczana na poziomie uniwersyteckim.

Polski rynek kosmetyczny jest zdecydowanie innowacyjny. Stawia w tej chwili mocno na badania naukowe i czerpanie z wysokich wzorców farmaceutycznych. Doskonałym tego przykładem jest tu choćby marka Dr Irena Eris.

Jednocześnie rynek kosmetyków w Polsce jest nowoczesny, świeży i międzynarodowy - tak jak na przykład marka Inglot, której nowatorskie sklepy znajdziemy na tak wielu rynkach

Gdzie i kiedy dokładnie odbędą się targi?

Targ CosmeticBusiness Poland odbędą się w dniach 25-26 września – będzie to już czwarta edycja spotkań osób decyzyjnych reprezentujących polski przemysł kosmetyczny. Targi odbędą się w Centrum Wystawienniczym EXPO XXI w Warszawie.

Gdyby mogła Pani najkrócej zarekomendować te targi…?

Targi CosmeticBusiness Poland są warte odwiedzenia z uwagi na ich unikalność dla przemysłu kosmetycznego. Tu, w jednym miejscu, można poznać dostawców i oferentów każdego etapu tworzenia kosmetyków – od składników, po wytarzanie i ich pakowanie. To miejsce naprawdę sprzyja twórczej dyskusji i nowym ideom, w jakim kierunku produkty kosmetyczne będą rozwijać się w przyszłości.

Rozmawiała Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

zdjęcia: Thomas Rötting/Leipziger Messe/Sylwia Petrażycka

 

# Wywiady i opinie

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager Oferta pracy: Pollux - makijażysta/makijażystka marki Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego