CosmeticBusiness Poland - spotkanie producentów i dostawców branży beauty

CosmeticBusiness Poland - spotkanie producentów i dostawców branży beauty

We wrześniu odbędą się w Warszawie branżowe targi CosmeticBusiness Poland. O tym, kto powinien wziąć w nich udział, jaki jest tegoroczny program targów, a także wyzwaniach stojących przed branżą kosmetyczną, rozmawiamy z dyrektor projektu CosmeticBusiness Poland - Ivonne Simons.

Kogo powinny zainteresować targi CosmeticBusiness Poland? W roli wystawców, i w roli odwiedzających?

CosmeticBusiness Poland jest miejscem spotkań polskiego przemysłu kosmetycznego i jego dostawców. Naszymi gośćmi są decydenci odpowiedzialni za zarządzanie, badania i rozwój, zakupy, marketing i produkcję kosmetyków oraz produktów higieny osobistej i środków czystości. Każdy, kto jest zaangażowany w proces tworzenia produktu, powinien być zainteresowany także targami CosmeticBusiness Poland - bez względu na to, czy jest właścicielem marki czy producentem. Wystawcy CosmeticBusiness Poland w połączeniu z HPCI (Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference) oferują rozwiązania w całym łańcuchu tworzenia wartości.

Targi te są świetnym miejscem do poszukiwania pomysłów i rozwiązań dotyczących kreacji, rozwoju oraz prezentacji przyszłych produktów - począwszy od składników, poprzez usługi pod własną marką i produkcję, a skończywszy na opakowaniach.

Polska stoi produkcją kosmetyczną. Czy to był jeden z aspektów, by znane w branży targi CosmeticBusiness Monachium miały również swoją polską edycję?

Zdecydowanie! Był to jeden z głównych powodów, dla których powstała polska edycja Cosmetics Business. Kiedy uruchomiliśmy CosmeticBusiness Poland w Warszawie w 2016 r. Polska już była jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie z roczną stopą wzrostu wynoszącą do tej pory trzy procent i ponad stuletnią tradycją produkcji kosmetyków. Do tamtego momentu nie było jednak miejsca, gdzie przemysł kosmetyczny mógłby spotkać się ze wszystkimi dostawcami w celu wymiany doświadczeń i pomysłów. Postanowiliśmy więc wypełnić tę lukę imprezą B2B poświęconą wyłącznie branży kosmetycznej i jej potrzebom w zakresie rozwoju produktów.

Jak wielu wystawców spodziewają się Państwo w tym roku?

CosmeticBusiness Poland we współpracy z HPCI to ponad 250 wystawców i reprezentowanych firm. Po raz pierwszy w targach wezmą udział międzynarodowi wystawcy, m.in. Union Cosmetics, czeski producent marek własnych, włoska firma konsultingowa Cosmetic Assit lub holenderski dostawca składników kosmetycznych Siltech.

Czy wciąż można dołączyć do wystawców, np. z ofertą produkcji private label czy też lista na ten rok jest już zamknięta?

Większość stoisk wystawienniczych została już zarezerwowana. Niewielką część zostawiliśmy dla firm, które decyzję o wystawieniu się podejmą spontanicznie. Jeśli więc ktoś jest zainteresowany prezentacją swojej firmy na CosmeticBusiness Poland, a jeszcze nie zarezerwował miejsca, może się z nami skontaktować, a my prawdopodobnie znajdziemy jakieś optymalne rozwiązanie.

Czy planują Państwo jakieś dodatkowe aktywności – panele dyskusyjne, seminaria, szkolenia?

Od samego początku włączyliśmy w program targów wiele ciekawych działań dodatkowych, współgrających i wzbogacających tę imprezę. Tegoroczna edycja nie będzie wyjątkiem.

25 września odbędzie się Distributors Lounge – projekt, w którym marki i dystrybutorzy mogą wyszukać potencjalnych partnerów biznesowych i umówić się na bezpośrednie spotkanie.

Inspirująco zapowiadają się warsztaty Carlin Trend – będzie to prezentacja aktualnych trendów w branży kosmetycznej. Warsztaty prowadzone będą w oba dni wystawiennicze - duża dawka ważnej wiedzy dla uczestników.

W tegorocznym programie znalazła się również wyjątkowa konferencja, podczas której zaprezentujemy i przedyskutujemy najgorętsze tematy dotyczące polskiego przemysłu kosmetycznego - w tym zagadnienia związane z trendami kosmetycznymi i zrównoważonym rozwojem. Odbędzie się także specjalna konferencja poświęcona tematowi opakowań pod hasłem: „Packaging (R)evolution".

Od początku CosmeticBusiness Poland stawiał sobie za cel działania networkingowe, łączenie dostawców z potencjalnymi odbiorcami, biznesowe kooperacje, odkrywanie branżowych trendów – nasz program imprez towarzyszących na pewno to odzwierciedla.

Czy czuje Pani, że jest jakiś jeden, szczególnie ważny dla branży temat, który będzie mocno wpływał na biznes w kolejnych latach?

Prawdopodobnie będą to tematy ekologiczne, związane ze zrównoważonym rozwojem, który w ciągu ostatnich dwóch lat zyskał olbrzymie zainteresowanie.

Podobnie jak w innych sektorach, przemysł kosmetyczny zrozumiał, że jego przyszłością, ważną przecież z perspektywy przyszłości naszej planety, jest odkrywanie nowych zrównoważonych składników, opakowań i metod produkcji.

Firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów, takich jak stosowanie kartonu lub drewna do pakowania w celu ograniczenia plastiku lub optymalizują procesy recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych.

To konieczność. Do takich działań wzywają rynek konsumenci. Badanie przeprowadzone podczas CosmeticBusiness Monachium wykazało, iż około 60% odwiedzających zainteresowanych jest ekologicznymi produktami, powstającymi w zrównoważony sposób. Na takie usługi mamy więc w tej chwili rynkowy popyt. Rynek kosmetyków naturalnych przeżywa rozkwit i na pewno ten trend pozostanie z nami na dłużej.

Bywa Pani w Polsce regularnie, interesuje Panią rynek kosmetyczny, jak postrzega Pani polskie P-beauty? Co wyróżnia polskie marki kosmetyczne i kosmetyczne Made in Poland?

Polski rynek kosmetyczny wyróżnia się szacunkiem dla wiedzy i wysokim standardem oferowanych usług i produktów. Polska to jedyny kraj w Europie, poza Litwą, w którym kosmetologia jest nauczana na poziomie uniwersyteckim.

Polski rynek kosmetyczny jest zdecydowanie innowacyjny. Stawia w tej chwili mocno na badania naukowe i czerpanie z wysokich wzorców farmaceutycznych. Doskonałym tego przykładem jest tu choćby marka Dr Irena Eris.

Jednocześnie rynek kosmetyków w Polsce jest nowoczesny, świeży i międzynarodowy - tak jak na przykład marka Inglot, której nowatorskie sklepy znajdziemy na tak wielu rynkach

Gdzie i kiedy dokładnie odbędą się targi?

Targ CosmeticBusiness Poland odbędą się w dniach 25-26 września – będzie to już czwarta edycja spotkań osób decyzyjnych reprezentujących polski przemysł kosmetyczny. Targi odbędą się w Centrum Wystawienniczym EXPO XXI w Warszawie.

Gdyby mogła Pani najkrócej zarekomendować te targi…?

Targi CosmeticBusiness Poland są warte odwiedzenia z uwagi na ich unikalność dla przemysłu kosmetycznego. Tu, w jednym miejscu, można poznać dostawców i oferentów każdego etapu tworzenia kosmetyków – od składników, po wytarzanie i ich pakowanie. To miejsce naprawdę sprzyja twórczej dyskusji i nowym ideom, w jakim kierunku produkty kosmetyczne będą rozwijać się w przyszłości.

Rozmawiała Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

zdjęcia: Thomas Rötting/Leipziger Messe/Sylwia Petrażycka

 

# Wywiady i opinie
 reklama