CosmeticBusiness Poland jest miejscem spotkań polskiego przemysłu kosmetycznego i jego dostawców. Naszymi gośćmi są decydenci odpowiedzialni za zarządzanie, badania i rozwój, zakupy, marketing i produkcję kosmetyków oraz produktów higieny osobistej i środków czystości. Każdy, kto jest zaangażowany w proces tworzenia produktu, powinien być zainteresowany także targami CosmeticBusiness Poland - bez względu na to, czy jest właścicielem marki czy producentem. Wystawcy CosmeticBusiness Poland w połączeniu z HPCI (Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference) oferują rozwiązania w całym łańcuchu tworzenia wartości.
Targi te są świetnym miejscem do poszukiwania pomysłów i rozwiązań dotyczących kreacji, rozwoju oraz prezentacji przyszłych produktów - począwszy od składników, poprzez usługi pod własną marką i produkcję, a skończywszy na opakowaniach.
Zdecydowanie! Był to jeden z głównych powodów, dla których powstała polska edycja Cosmetics Business. Kiedy uruchomiliśmy CosmeticBusiness Poland w Warszawie w 2016 r. Polska już była jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie z roczną stopą wzrostu wynoszącą do tej pory trzy procent i ponad stuletnią tradycją produkcji kosmetyków. Do tamtego momentu nie było jednak miejsca, gdzie przemysł kosmetyczny mógłby spotkać się ze wszystkimi dostawcami w celu wymiany doświadczeń i pomysłów. Postanowiliśmy więc wypełnić tę lukę imprezą B2B poświęconą wyłącznie branży kosmetycznej i jej potrzebom w zakresie rozwoju produktów.
CosmeticBusiness Poland we współpracy z HPCI to ponad 250 wystawców i reprezentowanych firm. Po raz pierwszy w targach wezmą udział międzynarodowi wystawcy, m.in. Union Cosmetics, czeski producent marek własnych, włoska firma konsultingowa Cosmetic Assit lub holenderski dostawca składników kosmetycznych Siltech.
Większość stoisk wystawienniczych została już zarezerwowana. Niewielką część zostawiliśmy dla firm, które decyzję o wystawieniu się podejmą spontanicznie. Jeśli więc ktoś jest zainteresowany prezentacją swojej firmy na CosmeticBusiness Poland, a jeszcze nie zarezerwował miejsca, może się z nami skontaktować, a my prawdopodobnie znajdziemy jakieś optymalne rozwiązanie.
Od samego początku włączyliśmy w program targów wiele ciekawych działań dodatkowych, współgrających i wzbogacających tę imprezę. Tegoroczna edycja nie będzie wyjątkiem.
25 września odbędzie się Distributors Lounge – projekt, w którym marki i dystrybutorzy mogą wyszukać potencjalnych partnerów biznesowych i umówić się na bezpośrednie spotkanie.
Inspirująco zapowiadają się warsztaty Carlin Trend – będzie to prezentacja aktualnych trendów w branży kosmetycznej. Warsztaty prowadzone będą w oba dni wystawiennicze - duża dawka ważnej wiedzy dla uczestników.
W tegorocznym programie znalazła się również wyjątkowa konferencja, podczas której zaprezentujemy i przedyskutujemy najgorętsze tematy dotyczące polskiego przemysłu kosmetycznego - w tym zagadnienia związane z trendami kosmetycznymi i zrównoważonym rozwojem. Odbędzie się także specjalna konferencja poświęcona tematowi opakowań pod hasłem: „Packaging (R)evolution".
Od początku CosmeticBusiness Poland stawiał sobie za cel działania networkingowe, łączenie dostawców z potencjalnymi odbiorcami, biznesowe kooperacje, odkrywanie branżowych trendów – nasz program imprez towarzyszących na pewno to odzwierciedla.
Prawdopodobnie będą to tematy ekologiczne, związane ze zrównoważonym rozwojem, który w ciągu ostatnich dwóch lat zyskał olbrzymie zainteresowanie.
Podobnie jak w innych sektorach, przemysł kosmetyczny zrozumiał, że jego przyszłością, ważną przecież z perspektywy przyszłości naszej planety, jest odkrywanie nowych zrównoważonych składników, opakowań i metod produkcji.
Firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów, takich jak stosowanie kartonu lub drewna do pakowania w celu ograniczenia plastiku lub optymalizują procesy recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych.
To konieczność. Do takich działań wzywają rynek konsumenci. Badanie przeprowadzone podczas CosmeticBusiness Monachium wykazało, iż około 60% odwiedzających zainteresowanych jest ekologicznymi produktami, powstającymi w zrównoważony sposób. Na takie usługi mamy więc w tej chwili rynkowy popyt. Rynek kosmetyków naturalnych przeżywa rozkwit i na pewno ten trend pozostanie z nami na dłużej.
Polski rynek kosmetyczny wyróżnia się szacunkiem dla wiedzy i wysokim standardem oferowanych usług i produktów. Polska to jedyny kraj w Europie, poza Litwą, w którym kosmetologia jest nauczana na poziomie uniwersyteckim.
Polski rynek kosmetyczny jest zdecydowanie innowacyjny. Stawia w tej chwili mocno na badania naukowe i czerpanie z wysokich wzorców farmaceutycznych. Doskonałym tego przykładem jest tu choćby marka Dr Irena Eris.
Jednocześnie rynek kosmetyków w Polsce jest nowoczesny, świeży i międzynarodowy - tak jak na przykład marka Inglot, której nowatorskie sklepy znajdziemy na tak wielu rynkach
Targ CosmeticBusiness Poland odbędą się w dniach 25-26 września – będzie to już czwarta edycja spotkań osób decyzyjnych reprezentujących polski przemysł kosmetyczny. Targi odbędą się w Centrum Wystawienniczym EXPO XXI w Warszawie.
Targi CosmeticBusiness Poland są warte odwiedzenia z uwagi na ich unikalność dla przemysłu kosmetycznego. Tu, w jednym miejscu, można poznać dostawców i oferentów każdego etapu tworzenia kosmetyków – od składników, po wytarzanie i ich pakowanie. To miejsce naprawdę sprzyja twórczej dyskusji i nowym ideom, w jakim kierunku produkty kosmetyczne będą rozwijać się w przyszłości.
Rozmawiała Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
zdjęcia: Thomas Rötting/Leipziger Messe/Sylwia Petrażycka