Clochee: zależy nam, aby w social mediach treści były prawdziwe

Clochee: zależy nam, aby w social mediach treści były prawdziwe

Agnieszka Karwacka, marketing manager Clochee:

Na pytanie czy i jak współprace z influencerami przekładają się na sprzedaż muszę odpowiedzieć: „to zależy”. Niektóre działania mają znaczenie wizerunkowe i ich efekty są widoczne raczej w dłuższej perspektywie czasowej, a niektóre bezpośrednio generują sprzedaż w e-commerce (tutaj oczywiście obserwatorzy oczekują dedykowanych kodów rabatowych).

W obu przypadkach siła oddziaływania influencerów kształtowana jest przez klika czynników:

- zasięgi konta, ale przede wszystkim zaangażowanie społeczności, gdyż czasem zasięgi mogą wprowadzać w błąd (m.in. tzw. obserwatorzy duchy),
- jakość przygotowanego materiału i zaangażowanie twórcy podczas jego tworzenia,
- wiarygodność twórcy w oczach jego społeczności,
- relacje na linii marka-influencer

Z uwagi na ostatni wskazany czynnik, z wieloma twórcami współpracujemy bezpośrednio, gdyż zależy nam na budowaniu i posiadaniu prawdziwych relacji, które oparte są na wzajemnym zaufaniu do produktów, obiektywnych opinii influencerów, transparentnej komunikacji i elastycznego podejścia do działania.

Oczywiście współprace w dużej mierze wynikają z planu marketingowego, ale jeśli dany produkt nie sprawdził się u konkretnego twórcy (np. preferuje lekkie konsystencje, a promujemy produkt bardzo bogaty lub olejowy), to wtedy wycofujemy się z działań, bo zależy nam, aby treści były prawdziwe. Nie obrażamy się też na negatywne opinie publikowane po otrzymaniu paczek PR – zawsze są one wartościową informacją zwrotną, aczkolwiek muszę przyznać, że występują one w zdecydowanej mniejszości, gdyż nasze produkty tworzymy naprawdę „z sercem”.

Działania UOKiK na polu współpracy firm z influencerami nie są dla nas rewolucją. Wyznajemy zasadę transparentnego marketingu, więc twórcy wprost komunikują, że współpracują z naszą marką. Teraz jedynie taką informację dopiszemy jako absolutny wymóg do briefu, aby mieć pewność, że nikt nie pominie tej informacji.

# Wywiady i opinie
 reklama