Bielenda: rosnące znaczenie Tik Toka, współprac influencerskich i social commerce w branży beauty
Bielenda: rosnące znaczenie Tik Toka, współprac influencerskich i social commerce w branży beauty

Izabela Bednarczyk-Wiktor, senior brand & communications manager Bielenda Kosmetyki Naturalne o trzech najważniejszych trendach w obszarze social mediów:

1. Rosnące znaczenie TikToka, jako ważnego kanału komunikacji w branży beauty

TikTok należy do najszybciej rozwijających się platform społecznościowych – to właśnie on jest dziś najczęściej pobieraną aplikacją social mediową. Swój sukces zawdzięcza zainteresowaniu młodych osób, które właśnie wkraczają na rynek jako konsumenci. Z kolei branża beauty musi być zawsze blisko klientów – musi dotrzymywać im kroku w odkrywaniu trendów oraz komunikować się przy wykorzystaniu narzędzi, które mają dla nich znaczenie – tu i teraz. I właśnie stąd wynika popularność TikToka oraz obecność działań marketingowych, prowadzonych przez firmy kosmetyczne, w tym medium. TikTok to nie tylko ciekawszy, krótszy kontent, który jest tak popularny wśród młodych – to także potencjał reklamowy i możliwość dotarcia do tej grupy odbiorców. Nie tylko przy wykorzystaniu formatów stricte reklamowych, ale również poprzez influencerów, którzy z sukcesem budują tutaj swoje zasięgi.

2. Firmy kosmetyczne stawiają na influ-rozwój

Firmy kosmetyczne coraz mocniej stawiają na współpracę z influencerami – realizują z nimi kampanie, współpracują w zakresie promocji sprzedażowych, a nawet wprowadzają na rynek linie czy całe marki, które sygnowane są ich nazwiskami. To zjawisko będzie postępować wraz z odkrywaniem kolejnych gwiazd mediów społecznościowych, które swoimi zasięgami docierają do ogromnych rzeszy konsumentów. Marka Bielenda dostrzegła ten trend już jakiś czas temu – to właśnie on był jedną z inspiracji dla konkursu #AmbasadorkaBIELENDA. Wraz z kolejnymi edycjami tego projektu, widzimy jak doskonale radzą sobie w social mediach nasze zwyciężczynie. To pełnoprawne influencerki – wszystkie współpracują z nami nadal i rekomendują nasze kosmetyki, a jednocześnie budują swoją mocną pozycję w tym świecie. Zwycięstwo w konkursie stało się dla nich impulsem do otwarcia się na nowe możliwości i pchnęło je do rozwoju właśnie w tym kierunku. Tegoroczna, szósta już edycja konkursu, właśnie wystartowała – do końca października czekamy na zgłoszenia w jego pierwszym etapie.

3. Social commerce, czyli wzrost siły zakupowej mediów społecznościowych

Okres pandemii spowodował ogromny wzrost sprzedaży poprzez kanały online. Jednocześnie, dzięki wprowadzeniu nowych funkcji e-commerce, wzrósł w tym zakresie potencjał mediów społecznościowych. Młode pokolenie konsumentów podejmuje decyzje w oparciu o rekomendacje właśnie z social mediów, a dzięki bezpośredniej sprzedaży na niemal wszystkich platformach, mogą od razu dokonywać zakupu. Zapewnia to markom duże możliwości zwiększania sprzedaży swoich produktów przy wykorzystaniu tych właśnie mechanizmów – zwłaszcza, że jest to dopiero początek zmian zachowań konsumenckich.
 

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager