Ciągłego rozwoju, wielu nowych trendów, które pojawiły się na rynku, nowych wyzwań w temacie zmiany tego, co komunikujemy na opakowaniach produktów i jak to robimy. Ponadto był to rok pełen kosmetycznych premier, pojawiło się sporo nowych marek, co nas jako producenta bardzo cieszy, bo pokazuje jak dynamicznie rynek się rozwija.
Najważniejszym wydarzeniem, a właściwie procesem, przez który przeszłyśmy, był rebranding. Przygotowania trwały bardzo długo, aby finalnie udało się go przeprowadzić w połowie roku.
Efekty i feedback, który dostałyśmy od klientów, przechodzą nasze najśmielsze oczekiwania i sprawiają, że chce nam się latać jeszcze wyżej...
Poza tym końcówkę roku również mamy intensywną, bo właśnie finalizujemy duży projekt, który sprawi, że idea, wpisana w DNA naszej marki- #borninpolandflyingworldwide stanie się faktem…
Na pewno nie będzie to zaskoczenie, jeśli powiemy, że rozwój! Mamy mnóstwo planów i jedne są w zasięgu ręki, po inne musimy sięgnąć odrobinę dalej, aby stały się faktem.
Póki co, naszym kluczowym celem jest dalsze rozwijanie naszej dystrybucji w Polsce oraz eksport.
Poza tym rozwój portfolio marki (mamy już zaplanowany kalendarz na 2020 i… zapowiada się odlotowo!).
Na pewno duży wpływ na branżę kosmetyczną mają trendy eko, vegan i slow, hygge.
Wiodącym trendem 2020, w związku z rosnącym poziomem zanieczyszczeń będzie anti-pollution. Kosmetyki antysmogowe, zabezpieczające skórę przed szkodliwym wpływem środowiska oraz odbudowujące jej naturalną barierę ochronną, już cieszą się ogromnym powodzeniem, a w 2020 ten trend tylko zyska na mocy.
Kolejnym ważnym i rozwijającym się trendem jest kosmetyczny “less waste”, nie tylko w odniesieniu do opakowań, ale również do minimalizowania stosowanych produktów, ograniczania ilość produktów do 1-2, ale za to w dużą ilością składników aktywnych.
Rytuały pielęgnacyjne skoncentrowane na konkretnych potrzebach cery.
Uporanie się z kwestią opakowań, a raczej z wieloma mitami, które wyrosły i są powielane w tym temacie. Największym wyzwaniem będzie uświadomienie klienta, że plastik to nie zawsze ten zły, a szkło to nie zawsze ta najlepsza opcja. Świadome używanie, w komunikacji z klientem sformułowań “less waste”, “recykling”, ale również “ślad środowiskowy” oraz edukowanie w tym zakresie.
Dużo pozytywnej energii, genialnych pomysłów, pasji do tworzenia nowych receptur. Odwagi, aby czasami wybierać ścieżki trudniejsze i mniej uczęszczane, od tych już przetartych… Cudownych klientów i współpracowników, którzy myślą i czują podobnie, aby razem stworzyć coś pięknego.