Bartos Cosmetics: Świadomość konsumentów rośnie, ale jako branża zmagamy się z niektórymi mitami, np. dotyczącymi plastiku
Bartos Cosmetics: Świadomość konsumentów rośnie, ale jako branża zmagamy się z niektórymi mitami, np. dotyczącymi plastiku

Renata Bartos, właścicielka firmy Bartos Cosmetics, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Nowych wyzwań. Klienci są coraz bardziej świadomi i oczekują konkretnych rozwiązań. Czytają i analizują składy. Oczekują produktów prawdziwie naturalnych, a nie tylko takich z nazwy. Istotnym momentem dla branży było zaostrzenie przepisów prawa kosmetycznego. Zmiana ta może być znacząca zwłaszcza dla mniejszych manufaktur.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Po pierwsze otrzymanie nagród, wyróżnień i nominacji w kilku konkursach branży kosmetycznej dla moich produktów. Jest to dla mnie świadectwem, że mam do zaoferowania ciekawe rozwiązania i pomysły w temacie pielęgnacji skóry. Motywuje mnie to do dalszego działania i inwestowania w biznes. Po drugie, istotne dla mnie było rozszerzenie oferty o kilka nowych produktów.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Ciągłe wzbogacanie oferty i dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Zero waste i ecofriendly. Są to bardzo ważne i słuszne koncepcje.

Niestety klienci nie zawsze są świadomi co dzieje się z odpadami i w jaki sposób produkowane i przetwarzane są tworzywa sztuczne oraz szkło, które stanowią opakowania kosmetyków. Powtarzają zasłyszane slogany. W bilansie energetycznym przecież bardziej ekologiczny jest plastik, który ulega recyklingowi. Ważne w kosmetykach jest, żeby zachować czystość mikrobiologiczną i odpowiedni termin ważności. Nie osiągniemy tego przychodząc po krem ze swoim słoiczkiem.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Minimalizacja ilości kosmetyków zgodnie z zero waste. Moja wizja marki od początku wpisuj się w ten trend. Oferuję produkty, które zastępują kilka kosmetyków jednocześnie, są biodegradowalne, a opakowania ulegają recyklingowi.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Budowanie świadomości i zaufania na rynku polskim i zagranicznym. Klienci, powinni się przekonać, że polskie produkty przewyższają jakością te od marek zagranicznych, przy zachowaniu racjonalnej i uczciwej ceny.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Dobrej sprzedaży, własnych inspiracji i ciągłego rozwoju.

# Wywiady i opinie
reklama