Bartos Cosmetics: Świadomość konsumentów rośnie, ale jako branża zmagamy się z niektórymi mitami, np. dotyczącymi plastiku

Bartos Cosmetics: Świadomość konsumentów rośnie, ale jako branża zmagamy się z niektórymi mitami, np. dotyczącymi plastiku

Renata Bartos, właścicielka firmy Bartos Cosmetics, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Nowych wyzwań. Klienci są coraz bardziej świadomi i oczekują konkretnych rozwiązań. Czytają i analizują składy. Oczekują produktów prawdziwie naturalnych, a nie tylko takich z nazwy. Istotnym momentem dla branży było zaostrzenie przepisów prawa kosmetycznego. Zmiana ta może być znacząca zwłaszcza dla mniejszych manufaktur.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Po pierwsze otrzymanie nagród, wyróżnień i nominacji w kilku konkursach branży kosmetycznej dla moich produktów. Jest to dla mnie świadectwem, że mam do zaoferowania ciekawe rozwiązania i pomysły w temacie pielęgnacji skóry. Motywuje mnie to do dalszego działania i inwestowania w biznes. Po drugie, istotne dla mnie było rozszerzenie oferty o kilka nowych produktów.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Ciągłe wzbogacanie oferty i dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Zero waste i ecofriendly. Są to bardzo ważne i słuszne koncepcje.

Niestety klienci nie zawsze są świadomi co dzieje się z odpadami i w jaki sposób produkowane i przetwarzane są tworzywa sztuczne oraz szkło, które stanowią opakowania kosmetyków. Powtarzają zasłyszane slogany. W bilansie energetycznym przecież bardziej ekologiczny jest plastik, który ulega recyklingowi. Ważne w kosmetykach jest, żeby zachować czystość mikrobiologiczną i odpowiedni termin ważności. Nie osiągniemy tego przychodząc po krem ze swoim słoiczkiem.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Minimalizacja ilości kosmetyków zgodnie z zero waste. Moja wizja marki od początku wpisuj się w ten trend. Oferuję produkty, które zastępują kilka kosmetyków jednocześnie, są biodegradowalne, a opakowania ulegają recyklingowi.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Budowanie świadomości i zaufania na rynku polskim i zagranicznym. Klienci, powinni się przekonać, że polskie produkty przewyższają jakością te od marek zagranicznych, przy zachowaniu racjonalnej i uczciwej ceny.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Dobrej sprzedaży, własnych inspiracji i ciągłego rozwoju.

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager