Anna Rutkowska-Didiuk: jesteśmy kobiecą firmą, ale doceniamy bardzo męski pierwiastek w Mokosh Cosmetics

Anna Rutkowska-Didiuk: jesteśmy kobiecą firmą, ale doceniamy bardzo męski pierwiastek w Mokosh Cosmetics

Branża kosmetyczna jest wyjątkowo bliska kobietom, dla których tworzy gros produktów, a kobiety właśnie piastują często najwyższe stanowiska w wielu firmach kosmetcznych. Poznajmy więc kobiece twarze tego biznesu.

Dlaczego w biznesie kosmetycznym sprawdza się kobiecy punkt widzenia?

Anna Rutkowska-Didiuk, współwłaścicielka Mokosh Cosmetics: Z kilku powodów, przede wszystkim wraz z moją wspólniczką tworzymy takie kosmetyki, jakich same chcemy używać. Z autopsji wiemy, jakie potrzeby pielęgnacyjne mają kobiety i komponujemy kosmetyki, które najlepiej będą tym potrzebom odpowiadać. Wiemy też jak ważne jest, aby produkty były wygodne w stosowaniu, np. krem aby szybko się wchłaniał i można było po jego nałożeniu zrobić trwały makijaż.

Poza tym jako kobiety jesteśmy szczególnie wyczulone na piękno i miły zapach. Dlatego stawiamy na ciekawy design opakowań i nieszablonowe, inspirujące zapachy naszych produktów.

Na koniec warto dodać, że jako kobiety, wiemy jak rozmawiać o kosmetykach z innymi kobietami – jak z najlepszą przyjaciółką podczas pogaduszek przy kawie. Dzięki temu możemy śmiało powiedzieć, że nasze klientki, są naszymi dobrymi koleżankami, nawet jeżeli nie miałyśmy okazji (jeszcze!) się z nimi spotkać osobiście. 

W jakich działach w Państwa firmie najczęściej pracują kobiety i jaki jest odsetek zatrudnionych pań w całej strukturze?

W MOKOSH mężczyźni stanowią niecałe 28% ogółu pracowników, czyli jesteśmy kobiecą firmą. Dziewczyny pracują u nas w każdym dziale, zarówno na produkcji, w magazynie, jak i w biurze obsługi klienta, w dziale marketingu, w dziale eksportu, w kadrach i księgowości.

Dziewczyńska firma nie oznacza jednak, że nie doceniamy pierwiastka męskiego. Wręcz przeciwnie, mężczyźni w MOKOSH są dla nas ogromnym wsparciem i niejednokrotnie pomagają zrównoważyć naszą emocjonalną kobiecą naturę.

Co najbardziej lubi Pani w swojej pracy?

W prowadzeniu własnej firmy bardzo lubię to, że mogę samodzielnie nadawać jej kierunek, że dużo zależy ode mnie, że rozwijam organizację w taki sposób, jaki uważam za najlepszy z biznesowego i społecznego punktu widzenia.

Poza tym bardzo lubię pracować z ludźmi, lubię patrzeć jak wraz z upływem czasu uczą się nowych rzeczy, rozwijają i zdobywają doświadczenie.

Cieszy mnie też to, że mogę angażować się w projekty na rzecz ekologii i proponować klientom produkty, których sama używam i jestem przekonana, że są najlepsze.  

Czy Państwa firma angażuje się w inne działania wspierające kobiety?

W MOKOSH wdrażamy różne działania na rzecz kobiet. Współpracujemy z Young Women Leaders, społecznością młodych kobiet, które wkrótce staną się liderkami w różnych dziedzinach. Patronat MOKOSH uzyskują również ważne inicjatywy lokalne m.in. wernisaże młodych artystek, czy organizowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy wybór Warszawianek Roku – kobiet, które swoją postawą i zaangażowaniem wyróżniają się na tle społeczności lokalnej.

Wspieramy także fundację Piękniejsze Życie, której przekazujemy produkty na poczet organizowanych przez fundację spotkań warsztatowych dla pacjentek onkologicznych w całej Polsce.

W ramach polityki kadrowej każdy pracownik otrzymuje co miesiąc produkt MOKOSH, przychylamy się też do próśb naszych pracowników, często młodych mam, które z różnych ważnych osobistych powodów chcą wyjść wcześniej z pracy lub przyjść później, elastycznie rozliczamy czas pracy.

Jak postrzega Pani współczesne konsumentki – kobiety, dla których tworzą Państwo kosmetyki?

Nasze klientki są kobietami świadomymi swoich potrzeb pielęgnacyjnych, wiedzą jakich produktów chcą używać, znają się na składnikach aktywnych, potrafią ocenić, które produkty mają dobry skład. Dbają o dobro naszej planety, dzięki wdrożeniu w życie prostych proekologicznych nawyków, takich jak rezygnowanie z nadmiaru plastiku, segregowanie odpadów, wspieranie lokalnych przedsiębiorstw, oddawanie zużytych opakowań po kosmetykach w ramach akcji Zero Waste.

Klientka MOKOSH to często kobieta ciekawa świata, pełna pasji, charakteryzująca się zdrowym stylem życia, niezależna (także finansowo), mająca swoje zdanie.

Dba zarówno o rodzinę, jak i o swój rozwój i wygląd. Ważna jest dla niej odpowiednia pielęgnacja, która pozwala cieszyć się promienną skórą niezależnie od wieku.

Jak godzi Pani pracę z życiem osobistym? Czy ma Pani dobry patent na odstresowanie?

Obok pracy (która równocześnie jest moją pasją), ważnych jest dla mnie jeszcze kilka różnych sfer. Najważniejszą z nich jest rodzina i przyjaciele, kontakt z nimi, spędzanie aktywnie czasu.

Oprócz tego mam jeszcze dwie, tylko moje sfery, które rozwijam i zawsze staram się mieć na nie czas. Są to: fotografia (a co się z tym wiąże podróże fotograficzne) i sport – o dokładnie pole dance.

Także łączę relacje z bliskimi, biznes, sztukę i sport. To jest właśnie mój patent na odstresowanie: podejmowanie aktywności w różnych dziedzinach, dzięki czemu żadna z nich się nie nudzi i nie staje się męcząca, a jest odskocznią dla pozostałych.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi