Agnieszka Isa, Avon Cosmetics Polska: kobiety inicjują zmiany w społeczeństwie i w pracy
Agnieszka Isa, Avon Cosmetics Polska: kobiety inicjują zmiany w społeczeństwie i w pracy

>> Kobiety są prawdziwymi architektkami społeczeństwa <<
Harriet Beecher Stowe

Z czego Pani zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich w sektorze kosmetycznym?

Agnieszka Isa, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska: Kobiety są głównym odbiorcą produktów kosmetycznych. W związku z tym ich wiedza i doświadczenie są kluczowe dla zespołów planujących i zarządzających ofertą kosmetyczną. Przez ostatnie lata w sektorze kosmetycznym pojawia się coraz więcej start-up’ów zakładanych właśnie przez kobiety. Wykazują się one świeżym spojrzeniem i innowacyjnym podejściem. Zauważyli to inwestorzy oraz konkurencja, którzy są coraz bardziej świadomi tego, że dywersyfikacja poglądów wspomaga dywersyfikację w ofercie biznesowej, spełniając tym samym różnorodne oczekiwania konsumentów.

Z drugiej strony w Avon zwracamy uwagę na to, że w mediach i przestrzeni społecznej jest wciąż mało kobiet. Chcemy to zmienić, chcemy oddać im głos. W ramach naszej nowej kampanii „Niech Cię usłyszą!” zachęcamy dziewczyny do dzielenia się swoimi inspirującymi historiami na stronie https://watchmenow.avon.com.

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Panią przyciągnął?

Biznes kosmetyczny przyciągnął mnie do siebie przede wszystkim swoją różnorodnością i dynamiką. Codziennie mogę zmierzyć się w pracy z ciekawymi wyzwaniami, dzięki czemu ciągle uczę się czegoś nowego. Dodatkowo lubię pracować w różnych miejscach na świecie i z różnymi ludźmi, którzy mnie inspirują do działania i nowych rozwiązań. Doceniam też fakt, że Avon działa na rzecz kobiet i pomaga im w różnych sferach życia – m.in. dajemy im możliwość niezależności finansowej (od początku lockdownu do końca 2020 roku, w odniesieniu do analogicznego okresu w 2019 roku, dołączyło do nas ponad 13% więcej Konsultantek), walki z przemocą domową czy rakiem piersi. Suma tych wszystkich rzeczy sprawiła, że biznes kosmetyczny jest mi szczególnie bliski.

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć?

Nadal istnieją stereotypy, które są krzywdzące, i uważam, że trzeba z nimi walczyć. W świadomości społecznej kobiety nie traktują swojej kariery lub pracy tak poważnie jak mężczyźni, a zatem są postrzegane jako mniej oddane pracy. Dodatkowo nadal słyszy się, że kobieta ze względu na swoją delikatną naturę nie sprawdzi się na kierowniczym stanowisku. Kobiety robią jednak postępy w obalaniu uporczywych mitów. Im bardziej nabierają pewności siebie i częściej podejmują nowe wyzwania, tym bardziej wszyscy widzą, na co ich naprawdę stać i staną się prawdziwymi partnerami w osiąganiu celów biznesowych i społecznych.

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu firmą?

Dobrzy i wytrwali liderzy powinni posiadać umiejętność perswazji i motywacji do działań długoterminowych oraz kultywowania innowacyjnych rozwiązań wspierających nowe modele biznesowe. Liczy się także, przede wszystkim w obecnych czasach, szybkość reakcji i działania – zarządzając firmą, musimy umieć błyskawicznie i odważnie podejmować decyzje. Nie wszystkie z nich muszą być perfekcyjne od samego początku – można dopracować je z czasem.

Nie zapomnijmy również o tym, jak istotne w pracy jest utrzymanie wysokiej odpowiedzialności za wyniki przy jednoczesnym podnoszeniu satysfakcji i zaangażowania pracowników. Nie jest to łatwe, ale absolutnie możliwe. Często zapominamy, jak ważne jest pozytywne wpływanie na swoje otoczenie i odpowiednie budowanie relacji. Różne badania pokazują, że to właśnie kobiety są mistrzami tych umiejętności. To one inicjują zmiany w społeczeństwie, w pracy czy w swojej rodzinie, a także mają większe predyspozycje do tworzenia więzi międzyludzkich. Ma to teraz szczególne znaczenie.

Jakie są Pani zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak podchodzą do kwestii urody? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Współczesne konsumentki doskonale odnajdują się na rynku kosmetycznym. Wiedzą, czego chcą. Są wymagające i coraz częściej słuchają potrzeb swojej skóry. Bywa, że do zmian inspirują je inne kobiety, jednak na ostateczną decyzję ma wpływ również sama marka i to, czy jest spójna z ich wartościami. Dzisiaj klienci chcą czuć, że ich wybory zakupowe mają realny wpływ na świat. Myślę, że każda firma kosmetyczna musi obserwować to, co się dzieje na rynku, i dostosowywać się do zmieniających się potrzeb. Podczas pandemii nasza firma zauważyła np. bardzo silny trend związany z rozwojem kategorii produktów z segmentu Health&Wellness, dlatego m.in. do portfolio Avon dołączyła linia suplementów diety Liiv – pomagająca zadbać o dobre samopoczucie, lepszy sen czy nawodnienie organizmu.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager