K-Beauty weszło do słownika oksfordzkiego
K-Beauty weszło do słownika oksfordzkiego

"K-beauty", "hallyu" czy "mukbang" znalazły się wśród ponad 20 koreańskich określeń, które zostały dodane do najnowszej edycji słownika "Oxford English Dictionary".

Odzwierciedla to rosnącą popularność, jaką na świecie cieszy się styl życia, moda, kuchnia i rozrywka z Korei Południowej - komentuje dziennik "The Guardian".

Od 2016 r. w słowniku można już było znaleźć definicję gatunku muzycznego "K-pop", teraz znalazły się również wyjaśnienia znaczeń innych określeń z tym prefiksem, takie jak "K-drama" (południowokoreańskie seriale) i "K-beauty" (południowokoreańskie produkty do pielęgnacji ciała).

K-Beauty - czym jest?

W Koreańskiej kulturze piękna, pielęgnacja skóry jest o wiele ważniejsza niż makijaż. Koreanki (ale także koreańscy mężczyźni) mocno skupiają się na  nawilżeniu i odżywianiu skóry i dbaniu o jej zdrowie. Za guru K-Beauty uchodzi Charlotte Cho - blogerka, influencerka, a także właścicielka drogerii internetowej z najlepszymi koreańskimi markami. Dziewczyna wychowała się w USA, ale po powrocie do Korei zaczęła odkrywać kompletnie inne podejście do pielęgnacji niż to, które praktykowane jest na Zachodzie. Cho przekonuje, że pielęgnacja skóry jest mocno zakorzeniona w stylu życia Koreanek i wymusza na producentach kosmetyków, aby dobre produkty były też przystępne cenowo. Jej zdaniem z uwagi na to, że Koreańczycy są niesamowicie skupieni na urodzie, są też niezwykle świadomymi konsumentami.

Ideałem piękna dla Koreanek to jasna, dobrze nawilżona, miękka i naturalnie błyszcząca cera, określana jako „chok chok”. Aby osiągnąć taki efekt, niezbędne są trzy podstawowe elementy pielęgnacji: oczyszczanie, nawilżanie i ochrona przeciwsłoneczna.

Europejski #skipcare

Moda na K-Beauty przeniknęła do krajów zachodnich. Po pierwszym totalnym zachwycie i promowaniu trendu przez urodowe influencerki, z czasem wersja oryginalna K-Beauty zaczęła się cokolwiek modyfikować. Koreanki do porannej i wieczornej pielęgnacji stosują zwykle 7-10 różnych produktów. Europejki polubiły warstwowe nakładanie kosmetyków, ale w naszej kulturze tak skrupulatna pielęgnacja jednak się nie przyjęła i raczej nie przyjmie. Powstało nawet określenie #skipcare, które oznacza kompromis pomiędzy modelem azjatyckim a resztą świata. Stosuje się 3-5 kluczowych kosmetyków, a resztą pomija lub używa rzadziej niż każdego dnia.

Moda na Koreę

Wśród dodanych do słownika oksfordzkiego słów znalazło się też "hallyu" - określenie na "wzrost międzynarodowego zainteresowania Koreą Południową, o którym szczególnie świadczy globalny sukces muzyki, filmów, telewizji, mody czy kuchni" z tego kraju. Jest też drugie znaczenie: południowokoreańska kultura popularna i rozrywka jako taka. Moda na koreańskość trwa, ostatnio mocnym jej przykładem jest hitowy serial Netflixa "Squid Game".
W ciągu jednego pokolenia Korea Południowa przeszła transformację od ubogiego społeczeństwa rolniczego do gospodarki opartej na wiedzy. Wedle danych Banku Światowego obecnie jest to globalnie dwunasty największy rynek, z PKB na osobę w wysokości prawie 33 tys. dolarów. To dwukrotnie więcej niż w Polsce.

fot. unsplash.com

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager