- Z kolei rynek europejski jest dla polskich kosmetyków bardzo konkurencyjny. Marki kosmetyczne mają tu długoletnią tradycję, a klientki i klienci są do nich bardzo przywiązani. Natomiast konkurowanie ceną jest o tyle trudne, że wymaga długiego okresu oczekiwania na moment, w którym upowszechni się wiedza, że cena polskich kosmetyków niesie za sobą pierwszorzędną jakość
Dana Bartoszewicz, Head of Export Department, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Kolejny rok kończy się dla Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona w eksporcie na wzroście, ponad 25% w stosunku do poprzedniego roku. Pierwsza piątka krajów eksportowych to: Rosja, USA, Hiszpania, Tajwan, Wietnam. Duży nacisk kładziemy na eksport do Azji oraz krajów arabskich. W sumie eksportujemy już do ponad 50 krajów. Rynki, na które weszliśmy w 2016, to Indonezja, Japonia, Maroko, Jordania, Liban. Eksport wspieramy zarówno poprzez działania marketingowe w poszczególnych krajach, jak i poprzez udział w targach międzynarodowych. W 2016 uczestniczyliśmy w takich targach jak: Japonia - COSME TOKIO, Bolonia- COSMOPROF, Turcja - BEAUTY EURASIA ISTAMBUL, Dubaj - BEAUTY WORLD MIDDLE EAST, Tajlandia - BEJOND BEAUTY ASEAN BANGKOK, Moskwa – INTERCHARM, Jeddah - SAUDI HEALTH and BEAUTY. Dzięki bardzo szerokiej ofercie plany na 2017 zakładane są na podobnym poziomie. Wejścia na kolejne rynki eksportowe oraz ugruntowanie pozycji uzależniamy od mocnej pozycji Polski jako eksportera, targów oraz stabilnej sytuacji ekonomicznej na wybranych, ważnych dla nas rynkach.
Rośnie eksport polskich kosmetyków do krajów arabskich
Rynkowi liderzy mocni w eksporcie
To się sprzedaje dobrze za granicą - kosmetyki naturalne!
Padł rekord w eksporcie kosmetyków