Różnorodny. Po raz kolejny obserwowaliśmy wysyp start upów, których jest coraz więcej i które uwypuklają główne trendy rynkowe. To także rok zmieniających się przepisów, rosnących kosztów działalności, alarmu środowiskowego oraz nowoczesnego marketingu, skupionego na nowych technologiach i e-komunikacji.
Wdrożenie nowoczesnego systemu ERP, który zautomatyzował kluczowe dla firmy procesy. Unowocześnienie systemu zarządzania zwiększyło naszą wydajność, w efekcie czego udało się zrealizować plany sprzedażowe zakładane na bieżący rok.
Dalszy rozwój naszych rynków sprzedażowych, równolegle na kilku obszarach. Rok do roku notujemy 20-30% wzrosty sprzedaży. W ramach odbiorców dotychczasowych zamierzamy utrzymać trend ten. Ponadto stawiamy na intensywny rozwój pod kątem nowych odbiorców.
Te związane z naturalnością, ekologią i ochroną środowiska. Trendy kosmetyczne świetnie odzwierciedlają tendencje i zachowania społeczne.
Moda na dbanie o siebie, swoje zdrowie i o środowisko wymuszają na producentach określone działania takie jak krótkie, przejrzyste składy oparte o naturalne składniki, które dodatkowo są podane w biodegradowalnych lub recyklingowanych opakowaniach.
Sam produkt musi być też wytworzony zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, odpowiednio skomunikowany pod kątem swoich wartości, które są szybko weryfikowane i oceniane przez konsumentów.
Less waste i zero waste. Konsumpcjonizm będzie ulegał ograniczeniu, na koszt jakości produktu, równolegle na kilku obszarach - receptur, procesów produkcyjnych, designu i opakowań.
Odnalezienie właściwego kierunku rozwoju w dobie silnej konkurencji, globalizacji gospodarczej oraz rosnących kosztów działalności gospodarczej.
Radzenia sobie z trudnościami i problemami, a także dalszego dynamicznego rozwoju. Polska branża kosmetyczna jest coraz bardziej zauważalna i znacząca na arenie międzynarodowej. To pozytywnie nakręca do podejmowania nowych działań. Przy zachowaniu dystansu do siebie i świata, na pewno uda się osiągnąć wszystkie założone cele.