Sensum Mare: można zauważyć pewne nasycenie rynku produktami eko
Sensum Mare: można zauważyć pewne nasycenie rynku produktami eko

Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek, właściciele Sensum Mare:

Temat ekologii na dobre zagościł w społeczeństwie. Każdy z nas chce dbać o planetę i środowisko w którym żyje. Sprawy związane z ekologią i ochroną środowiska traktujemy poważnie.

Świadczy o tym chociażby fakt, iż najpopularniejszym zwrotem ubiegłego roku stało się hasło „strajk klimatyczny”. Obserwując rynek zauważamy, że trend eko nie słabnie. Producenci również widzą to zainteresowanie i rosnący popyt, dlatego wciąż wprowadzają i proponują nowe produkty, które są zdrowszą, i w zamyśle, bardziej przyjazną środowisku wersją produktu.

Obecnie można zauważyć pewne nasycenie rynku produktami eko.Niestety, część przedsiębiorców nadużywa określeń „ekologiczny”, „naturalny”, które nijak się mają do promowanego przez nich produktu. Są one zabiegiem marketingowym mającym przyciągnąć i zachęcić do kupna jak największą liczbę klientów.  

Bycie „eko” jest w modzie, dlatego wpływa na decyzje zakupowe społeczeństwa. Ostatnio ze słowem ekologia często wiąże się hasło „greenwashing”, które tłumaczone jest jako „zielone kłamstwo” czy „ekościema”.

Polega ono na wywołaniu wrażenia u osób poszukujących towarów wytworzonych zgodnie z zasadami zrównoważonej produkcji i z poszanowaniem środowiska, że produkt lub firma będąca wytwórcą są w zgodzie z naturą i ekologią.

Nadużywanie określeń „przyjazne dla środowiska”, „100% naturalnie”, „produkt ekologiczny” przez producentów skutkuje wzrostem nieufności konsumentów do tego typu deklaracji.

Ostrożność i nieufność są według nas w pełni uzasadnione, gdyż w wielu przypadkach eko-frazesy to tylko marketingowe slogany, a produkt nimi opatrzony takim nie jest.

Jak zaradzić eko-nieufności? Poprzez edukację i promowanie wiedzy o tym, jaki produkt może nazywać się eko. To również wywoływanie potrzeby wśród konsumentów sprawdzania i czytania etykiet nie tylko kosmetyków ale również produktów spożywczych czy odzieżowych. To również wybieranie tych marek, które tworzą w Polsce w poszanowaniu dla środowiska naturalnego, które używają naturalnych składników i surowców.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager