Savoné: Zależy nam na szczerych opiniach w social mediach

Savoné: Zależy nam na szczerych opiniach w social mediach

Długo obserwujemy danego influencera, nim zaproponujemy mu współpracę. Nigdy nie podjęłyśmy żadnej współpracy bez dokładnego sprawdzeniem profilu osoby - taki reasearch niweluje ryzyko rozczarowania - mówi Joanna Rutkowska, współwłaścicielka marki Savoné.

Na jakich kanałach prowadzicie konta marki? Które obecnie wydają się najskuteczniejsze, a które najbardziej perspektywiczne?

Standardowo: Instagram, Facebook i Tiktok. Najbardziej perspektywiczny wydaje się nam w dalszym ciągu jednak instagram. Zaczynamy również powoli prowadzić Linkedina dla komunikacji biznesowej.

Kim są influencerzy, z którymi podejmujecie współpracę? Jakie są kryteria ich doboru? Jakie formy content sprawdzają się najlepiej?

W naszym przypadku sprawdzają się influencerzy lifestylowi i sprzedażowi, którzy pokazują różne produkty na swoich profilach (a nie tylko kosmetyki). Przede wszystkim influencer musi się nam po prostu spodobać pod względem zarówno prezentowanego contentu na profilu (estetyki i sensowności treści), jak również jako osoba. Długo obserwujemy danego influencera, nim zaproponujemy mu współpracę. Nigdy nie podjęłyśmy żadnej współpracy bez dokładnego sprawdzeniem profilu osoby - taki reasearch niweluje ryzyko rozczarowania.

Zawsze rozpoczynamy analizę od tego, kto obserwuje danego influencera. Nie raz zrezygnowałyśmy ze złożenia propozycji współpracy, kiedy sprawdziłyśmy, że 70-90% osób obserwujących, to kupione boty. Następnie sprawdzamy rodzaj zaangażowania obserwujących: czy pod postami są komentarze, a jeżeli tak, to jakie? Przyglądamy się, jak często dana osoba publikuje, czy jest aktywna na storiesach, czy kręci rolki itd.

Zależy nam, by influ, z którym podejmujemy współpracę, otrzymał od nas przesyłkę dużo wcześniej, nim zaczniemy działania marketingowe. Tak, by na spokojnie poznał produkty, wyrobił sobie zdanie na ich temat, wrócił do nas z informacją, czy podobają się mu nasze kosmetyki oraz czy ostatecznie chce podjąć z nami współpracę. Nie narzucamy w tym zakresie żadnych warunków. Zależy nam na szczerych opiniach i tym się kierujemy. Chcemy podejmować współprace z osobami, które lubią nasze produkty i stosują je na co dzień.

Odmawiamy współpracy osobom, które prowadzą konta prezentujące kolejne kosmetyki (wyłącznie pokazują produkty, bez żadnej recenzji) i które piszą do nas na DM w stylu „współpracują Państwo barterowo?”. Nie przekonują nas też wiadomości tego typu: „za przesłanie słoika napiszę najlepszą na świecie opinię o Waszym produkcie". Uważamy, że profile, które wyglądają jak „gazetki promocyjne” nie przynoszą żadnej wartości dla marki. Zaangażowanie obserwatorów jest znikome, a opinie zawarte w opisie postów nie zawsze szczere.

Czy negatywne postrzeganie influencerów przez część odbiorców: blichtr, promowanie konsumpcjonizmu, liczne współprace, brak wartościowego contentu, egocentryzm, będą wpływać na jakieś zmiany we współpracach podejmowanych przez marki kosmetyczne z influencerami?

I tak, i nie. To zawsze zależy od danego influencera i tego, jak prowadzi swój profil oraz swoją komunikację z obserwującymi. Część influencerów wprost przyznaje na swoich storiesach, że wszystko, co pokazują, to płatne współprace, jednak są one przefiltrowane przez nich i publikują tylko takie produkty, które im się faktycznie podobają. Uważamy, że takie podejście jest fair w stosunku do swoich obserwujących.

Z racji tego, że jesteśmy młodą marką kosmetyczną, nie mamy jeszcze dużego doświadczenia we współpracach z influencerami, a dodatkowo nie podjęłyśmy współprac z osobami, które zmagałyby się z hejtem albo prezentowały kontrowersyjne/wulgarne treści. Wolelibyśmy takich sytuacji uniknąć także w przyszłości.

Czym zdobywa się zaufanie konsumentów – użytkowników sieci?

Odpowiednim contentem, który jest prawdziwy i wiarygodny. Właściwymi współpracami z influencerami. Aktywnością w sieci i poza nią – uczestniczeniem w różnych eventach oraz last but not least liczy się po prostu stały rozwój marki - offline i online.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi