Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego: na branżę w tym roku mocno wpływała legislacja. Czas na PL-Beauty w nadchodzących latach
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego: na branżę w tym roku mocno wpływała legislacja. Czas na PL-Beauty w nadchodzących latach

Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży był to rok...

Dyskusji o tym, jak możemy zmienić nasz biznes, by w jak najmniejszym stopniu oddziaływać na środowisko naturalne. Rozmów o tym, jak walczyć z zalewającymi nas odpadami z tworzyw sztucznych i kreowania narzędzi pozwalających na wprowadzenie Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Wiele pracy i czasu włożyliśmy też przygotowanie przedsiębiorców do wdrożenia 1 lipca Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie kryteriów dla deklaracji marketingowych.

2. Najważniejsze z perspektywy Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego w 2019 były...

Organizowane przez nas spotkania i konferencje i udział w prestiżowych wydarzeniach o charakterze międzynarodowym.

Szczególnie wiele energii naszego zespołu pochłonęło przygotowanie raportu STRATEGIA PLASTIKOWA I KOSMETYKI, poprzedzone mapowaniem wyzwań dla branży, stworzeniem rekomendacji dla wszystkich uczestników łańcucha wartości opakowań, szerokimi konsultacjami na szczeblu rządowym.

A wszystko po to, by wdrożenie Strategii Plastikowej w Polsce do 2030 było możliwe! Poza tym ważne dla nas były tak liczne w 2019 zmiany instytucjonalne, te w Warszawie oraz w Brukseli. Wybory do Europarlamentu, nowa struktura i skład Komisji Europejskiej oraz Sejm i Senat z nowym układem sił. Nowi ludzie w tych instytucjach to okazja dla Związku do nowych relacji.

Kalendarz naszych prac wyznacza także 3-letnia kadencja władz Związku. W 2020 roku przyjdzie czas na podsumowania dokonań aktualnego Zarządu i Rady Nadzorczej.  

3. W 2020 nasze kluczowe cele to...

Dalsze budowanie pozytywnego wizerunku polskiego przemysłu kosmetycznego w Polsce i na arenie międzynarodowej, dbałość o stworzenie WSZYSTKIM – nie tylko członkom naszej organizacji – dobrych warunków do rozwoju w kraju i do ekspansji zagranicznej.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to...

Wciąż silna moda wśród polskich konsumentów na kosmetyki wegańskie, ekologiczne, o czym świadczy kilka dużych tegorocznych debiutów. Ważnym trendem jest też autentyczność i wiarygodność marek. Widzimy, że z roku na rok klienci zwracają na to coraz większą uwagę dokonując wyborów przy drogeryjnych półkach.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie...

Nadal „consumer first” – jeszcze uważniejsze podążanie za potrzebami i preferencjami klientów. Marki coraz szybciej odpowiadają na potrzeby kosmetyczne Polaków, oferta produktów jest z roku na rok coraz szersza, a rynek wciąż chłonny. I dobrze – różnorodność jest szalenie ważna!

Nie bez znaczenia będzie też trend digital, który wpływa na otoczenie regulacyjne i zaczyna mieć coraz większe znaczenie w eksporcie produktów na rynki pozaunijne.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej...

Tak jak wszystkich pozostałych gałęzi gospodarki, to wprowadzenie takich zmian w funkcjonowaniu firm, by zatrzymać zmiany środowiskowe i ograniczyć negatywny wpływ na naszą planetę.

7. Sobie i branży na 2020 życzę...

Byśmy w różnorodności – firm, ofert, produktów proponowanych przez branżę kosmetyczną w Polsce – widzieli naszą siłę, nie słabość. I żebyśmy umieli być dumni z osiągnięć naszego sektora! Czas na PL-Beauty!

# Wywiady i opinie
reklama