Dyskusji o tym, jak możemy zmienić nasz biznes, by w jak najmniejszym stopniu oddziaływać na środowisko naturalne. Rozmów o tym, jak walczyć z zalewającymi nas odpadami z tworzyw sztucznych i kreowania narzędzi pozwalających na wprowadzenie Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Wiele pracy i czasu włożyliśmy też przygotowanie przedsiębiorców do wdrożenia 1 lipca Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie kryteriów dla deklaracji marketingowych.
Organizowane przez nas spotkania i konferencje i udział w prestiżowych wydarzeniach o charakterze międzynarodowym.
Szczególnie wiele energii naszego zespołu pochłonęło przygotowanie raportu STRATEGIA PLASTIKOWA I KOSMETYKI, poprzedzone mapowaniem wyzwań dla branży, stworzeniem rekomendacji dla wszystkich uczestników łańcucha wartości opakowań, szerokimi konsultacjami na szczeblu rządowym.
A wszystko po to, by wdrożenie Strategii Plastikowej w Polsce do 2030 było możliwe! Poza tym ważne dla nas były tak liczne w 2019 zmiany instytucjonalne, te w Warszawie oraz w Brukseli. Wybory do Europarlamentu, nowa struktura i skład Komisji Europejskiej oraz Sejm i Senat z nowym układem sił. Nowi ludzie w tych instytucjach to okazja dla Związku do nowych relacji.
Kalendarz naszych prac wyznacza także 3-letnia kadencja władz Związku. W 2020 roku przyjdzie czas na podsumowania dokonań aktualnego Zarządu i Rady Nadzorczej.
Dalsze budowanie pozytywnego wizerunku polskiego przemysłu kosmetycznego w Polsce i na arenie międzynarodowej, dbałość o stworzenie WSZYSTKIM – nie tylko członkom naszej organizacji – dobrych warunków do rozwoju w kraju i do ekspansji zagranicznej.
Wciąż silna moda wśród polskich konsumentów na kosmetyki wegańskie, ekologiczne, o czym świadczy kilka dużych tegorocznych debiutów. Ważnym trendem jest też autentyczność i wiarygodność marek. Widzimy, że z roku na rok klienci zwracają na to coraz większą uwagę dokonując wyborów przy drogeryjnych półkach.
Nadal „consumer first” – jeszcze uważniejsze podążanie za potrzebami i preferencjami klientów. Marki coraz szybciej odpowiadają na potrzeby kosmetyczne Polaków, oferta produktów jest z roku na rok coraz szersza, a rynek wciąż chłonny. I dobrze – różnorodność jest szalenie ważna!
Nie bez znaczenia będzie też trend digital, który wpływa na otoczenie regulacyjne i zaczyna mieć coraz większe znaczenie w eksporcie produktów na rynki pozaunijne.
Tak jak wszystkich pozostałych gałęzi gospodarki, to wprowadzenie takich zmian w funkcjonowaniu firm, by zatrzymać zmiany środowiskowe i ograniczyć negatywny wpływ na naszą planetę.
Byśmy w różnorodności – firm, ofert, produktów proponowanych przez branżę kosmetyczną w Polsce – widzieli naszą siłę, nie słabość. I żebyśmy umieli być dumni z osiągnięć naszego sektora! Czas na PL-Beauty!