Oceanic: rok udanej konsolidacji i dalszego rozwoju eksportu. Trendy mocno wpływają na rozwój portfolio...

Oceanic: rok udanej konsolidacji i dalszego rozwoju eksportu. Trendy mocno wpływają na rozwój portfolio...

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firmy Oceanic, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Bardzo aktywny, stawiający przed producentami nowe wyzwania. Duża dynamika rynku oraz rosnące wymagania konsumentów ustawiły poprzeczkę wysoko. Musieliśmy wykazać się otwartością na potrzeby klienta i innowacyjnością. Sporym wyzwaniem było również sprostanie nowym mediom i technologiom, które mają duży wpływ na branżę kosmetyczną, w szczególności na komunikację marketingową.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Był to przede wszystkim czas konsolidacji dwóch firm. W 2019 roku podpisaliśmy umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce L’biotica będącej producentem kosmetyków o silnej pozycji na rynku aptecznym (m.in. pielęgnacja włosów Biovax i kultowe już maski na tkaninie). L’biotica jest odtąd częścią Grupy Kapitałowej OCEANIC.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Naszym celem jest umacnianie pozycji na rodzimym rynku kosmetycznym oraz zwiększenie konkurencyjności możliwe dzięki wykorzystaniu efektu synergii oraz mocnych stron obu spółek (OCEANIC i L’biotica). Chcemy również umacniać pozycję na rynkach eksportowych.

Aktualnie asortyment Oceanic jest dostępny w niemal 50 państwach, na 4 kontynentach. Powodem do dumy jest dla nas obecność na niezwykle wymagającym rynku japońskich, bardzo specyficznych rynkach arabskich i trudnym rynku niemieckim.

Mamy zamiar pogłębić aktywności biznesowe w krajach UE oraz na Dalekim i Bliskim Wschodzie – rynkach, gdzie triumfuje odżywka do rzęs Long4Lashes. Będziemy pracować nad tym, by jej sukces powtórzyły inne marki z portfolio.

Intensywnie pracujemy również nad nową ofertą produktów w trzech równoległych segmentach – kosmetyki pielęgnacyjne, kosmetyki kolorowe i dermokosmetyki.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Z pewnością rosnąca świadomość konsumencka, która zwiększyła zainteresowanie produktami o dobrej, przejrzystej recepturze, pochodzącymi z etycznych źródeł. Tendencja ta przekłada się na minimalizm, zgodnie z którym konsument sięga po kosmetyki o prostym i krótkim składzie, ale skoncentrowanej dawce skutecznych składników aktywnych. Umocnił się również zielony trend oraz boom na kosmetyki naturalne i wegańskie, tworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Chęć ograniczenia zużycia plastiku sprawiła, że konsumenci stawiają na kosmetyki w szklanych opakowaniach. Pojawia się dużo produktów w opakowaniach nadających się do recyklingu lub biodegradowalnych.

W trend less waste i zero waste wpisuje się także coraz śmielsze korzystanie z lokalnych produktów – Polaków nie trzeba przekonywać do jakości rodzimych kosmetyków.

Chętnie wybierają te naturalne, organiczne, ekologiczne. Popularnością cieszą się również polskie kosmetyki kolorowe czy kosmetyki dla mężczyzn. Ponadto, był to z pewnością rok K-Beauty (koreańskiego piękna) i J-Beauty – jego japońskiego odpowiednika. Swą obecność zaznaczyła również idea „dirt beauty” inspirowana naturą i opierająca składy kosmetyków na darach ziemi: glinkach, węglu, popiele, algach.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Jestem przekonana, że w centrum zainteresowania pozostanie troska o środowisko naturalne, która ugruntuje pozycję kosmetyków wegańskich i ekologicznych.

Myślę, że równolegle będzie rozwijał się nurt minimalistyczny, zgodnie z którym wieloetapowe i skomplikowane rytuały pielęgnacyjne zostaną wyparte przez kosmetyki o prostym, przejrzystym składzie.

Stosowanie mniejszej liczby produktów przełoży się na wybór tych o skutecznym, ukierunkowanym działaniu i wysokich stężeniach substancji aktywnych. 

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Odnaleźć się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i błyskawicznie reagować na potrzeby konsumenta. Sprostać trendom rynkowym, potrafiąc je dostosować do specyfiki swojego produktu.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Utrzymania tempa wzrostu, kolejnych innowacyjnych produktów i dobrej passy na rynkach zagranicznych.

# Wywiady i opinie
 reklama