Oceanic: rok udanej konsolidacji i dalszego rozwoju eksportu. Trendy mocno wpływają na rozwój portfolio...
Oceanic: rok udanej konsolidacji i dalszego rozwoju eksportu. Trendy mocno wpływają na rozwój portfolio...

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firmy Oceanic, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Bardzo aktywny, stawiający przed producentami nowe wyzwania. Duża dynamika rynku oraz rosnące wymagania konsumentów ustawiły poprzeczkę wysoko. Musieliśmy wykazać się otwartością na potrzeby klienta i innowacyjnością. Sporym wyzwaniem było również sprostanie nowym mediom i technologiom, które mają duży wpływ na branżę kosmetyczną, w szczególności na komunikację marketingową.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Był to przede wszystkim czas konsolidacji dwóch firm. W 2019 roku podpisaliśmy umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce L’biotica będącej producentem kosmetyków o silnej pozycji na rynku aptecznym (m.in. pielęgnacja włosów Biovax i kultowe już maski na tkaninie). L’biotica jest odtąd częścią Grupy Kapitałowej OCEANIC.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Naszym celem jest umacnianie pozycji na rodzimym rynku kosmetycznym oraz zwiększenie konkurencyjności możliwe dzięki wykorzystaniu efektu synergii oraz mocnych stron obu spółek (OCEANIC i L’biotica). Chcemy również umacniać pozycję na rynkach eksportowych.

Aktualnie asortyment Oceanic jest dostępny w niemal 50 państwach, na 4 kontynentach. Powodem do dumy jest dla nas obecność na niezwykle wymagającym rynku japońskich, bardzo specyficznych rynkach arabskich i trudnym rynku niemieckim.

Mamy zamiar pogłębić aktywności biznesowe w krajach UE oraz na Dalekim i Bliskim Wschodzie – rynkach, gdzie triumfuje odżywka do rzęs Long4Lashes. Będziemy pracować nad tym, by jej sukces powtórzyły inne marki z portfolio.

Intensywnie pracujemy również nad nową ofertą produktów w trzech równoległych segmentach – kosmetyki pielęgnacyjne, kosmetyki kolorowe i dermokosmetyki.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Z pewnością rosnąca świadomość konsumencka, która zwiększyła zainteresowanie produktami o dobrej, przejrzystej recepturze, pochodzącymi z etycznych źródeł. Tendencja ta przekłada się na minimalizm, zgodnie z którym konsument sięga po kosmetyki o prostym i krótkim składzie, ale skoncentrowanej dawce skutecznych składników aktywnych. Umocnił się również zielony trend oraz boom na kosmetyki naturalne i wegańskie, tworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Chęć ograniczenia zużycia plastiku sprawiła, że konsumenci stawiają na kosmetyki w szklanych opakowaniach. Pojawia się dużo produktów w opakowaniach nadających się do recyklingu lub biodegradowalnych.

W trend less waste i zero waste wpisuje się także coraz śmielsze korzystanie z lokalnych produktów – Polaków nie trzeba przekonywać do jakości rodzimych kosmetyków.

Chętnie wybierają te naturalne, organiczne, ekologiczne. Popularnością cieszą się również polskie kosmetyki kolorowe czy kosmetyki dla mężczyzn. Ponadto, był to z pewnością rok K-Beauty (koreańskiego piękna) i J-Beauty – jego japońskiego odpowiednika. Swą obecność zaznaczyła również idea „dirt beauty” inspirowana naturą i opierająca składy kosmetyków na darach ziemi: glinkach, węglu, popiele, algach.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Jestem przekonana, że w centrum zainteresowania pozostanie troska o środowisko naturalne, która ugruntuje pozycję kosmetyków wegańskich i ekologicznych.

Myślę, że równolegle będzie rozwijał się nurt minimalistyczny, zgodnie z którym wieloetapowe i skomplikowane rytuały pielęgnacyjne zostaną wyparte przez kosmetyki o prostym, przejrzystym składzie.

Stosowanie mniejszej liczby produktów przełoży się na wybór tych o skutecznym, ukierunkowanym działaniu i wysokich stężeniach substancji aktywnych. 

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Odnaleźć się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i błyskawicznie reagować na potrzeby konsumenta. Sprostać trendom rynkowym, potrafiąc je dostosować do specyfiki swojego produktu.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Utrzymania tempa wzrostu, kolejnych innowacyjnych produktów i dobrej passy na rynkach zagranicznych.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager