MPS Koszalin: mimo dużej dozy ostrożności wobec przyszłości, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o nasze plany na przyszły rok

MPS Koszalin: mimo dużej dozy ostrożności wobec przyszłości, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o nasze plany na przyszły rok

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Wanda Stypułkowska, prezes MPS International, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Odpowiedzialność – za biznes i pracowników. Niepewność – dotycząca przyszłości i ograniczeń gospodarczych wprowadzanych przez rządzących trochę na oślep. Współpraca – z biznesem i lokalnym środowiskiem w celu łagodzenia skutków pandemii.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Nasza strategia prowadzenia biznesu okazała się odporna na zawirowania roku 2020. Dzięki niej założenia powzięte jeszcze przed pandemią zostały zrealizowane. Pomimo dużej dozy ostrożności wobec tego, co przyniesie przyszłość, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o plany na kolejny rok.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Z różnego rodzaju badań, m.in. tych prowadzonych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, wynika, że najbardziej poszkodowany jest segment kosmetyków kolorowych. To oczywista konsekwencja pracy zdalnej czy konieczności zakrywania twarzy.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Profil naszej działalności pozwala dywersyfikować kanały sprzedaży. Ponadto produkujemy w segmencie, na który zapotrzebowanie nie maleje – kosmetyki myjące (m.in. mydła, szampony, żele pod prysznic) i pielęgnacyjne (np. balsamy do ciała, kremy do rąk), a także chemia gospodarcza. W obszarze wytwarzania butelek również odnotowaliśmy znaczący wzrost, co wynika z zapotrzebowania na opakowania do płynów do dezynfekcji.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Utrzymanie wzrostu biznesu przy wciąż niepewnej sytuacji w gospodarce. Zależy nam też na utrzymaniu wszystkich dotychczasowych miejsc pracy. Dotąd nam się to udało i wierzymy, że to się nie zmieni.

W strategii długofalowej stawiamy na...

Zrównoważony rozwój, uwzględniający potrzeby pracowników, lokalnej społeczności i ochronę środowiska. Zamierzamy nadal kłaść nacisk na rozwój naszych pracowników, dofinansowywać ważne z punktu widzenia mieszkańców regionu, w którym działamy, wydarzenia, a także inwestować park maszynowy, który będzie ograniczać negatywny wpływ produkcji na środowisko.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Pielęgnacja. Dużo czasu spędzamy w domach, przed komputerem, przez to mamy mało kontaktu ze słońcem. Przebywamy również w klimatyzowanych pomieszczeniach, w których powietrze jest suche, a to źle działa zarówno na skórę, jak i włosy. Ponadto preparaty dezynfekcyjne, których używanie – mam nadzieję – weszło już nam w nawyk, wysuszają skórę dłoni, więc i tu ważna będzie pielęgnacja. Sami pracujemy nad wprowadzeniem na rynek kremów do rąk pod własną marką, które będą uzupełnieniem serii produktów do dezynfekcji dłoni oraz powierzchni Antiseptus.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Po pierwsze poradzić sobie z kryzysem gospodarczym, a co za tym idzie – utrzymywać tendencję wzrostu produkcji i sprzedaży sprzed pandemii oraz utrzymać miejsca pracy. Po drugie – przygotowywać się do wdrożenia założeń Strategii Plastikowej, która stawia ambitne cele do wdrożenia do 2030 roku. Zostało nam tylko 10 lat!

Sobie i konkurencji życzymy…

Jasnych przepisów i wytycznych, dotyczących funkcjonowania w czasie pandemii. Wzrostów, mimo przeciwności, i przede wszystkim zdrowia – dla pracowników, ich rodzin i kierownictwa firm.

# Wywiady i opinie
 reklama