MPS Koszalin: mimo dużej dozy ostrożności wobec przyszłości, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o nasze plany na przyszły rok

MPS Koszalin: mimo dużej dozy ostrożności wobec przyszłości, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o nasze plany na przyszły rok

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Wanda Stypułkowska, prezes MPS International, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Odpowiedzialność – za biznes i pracowników. Niepewność – dotycząca przyszłości i ograniczeń gospodarczych wprowadzanych przez rządzących trochę na oślep. Współpraca – z biznesem i lokalnym środowiskiem w celu łagodzenia skutków pandemii.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Nasza strategia prowadzenia biznesu okazała się odporna na zawirowania roku 2020. Dzięki niej założenia powzięte jeszcze przed pandemią zostały zrealizowane. Pomimo dużej dozy ostrożności wobec tego, co przyniesie przyszłość, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o plany na kolejny rok.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Z różnego rodzaju badań, m.in. tych prowadzonych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, wynika, że najbardziej poszkodowany jest segment kosmetyków kolorowych. To oczywista konsekwencja pracy zdalnej czy konieczności zakrywania twarzy.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Profil naszej działalności pozwala dywersyfikować kanały sprzedaży. Ponadto produkujemy w segmencie, na który zapotrzebowanie nie maleje – kosmetyki myjące (m.in. mydła, szampony, żele pod prysznic) i pielęgnacyjne (np. balsamy do ciała, kremy do rąk), a także chemia gospodarcza. W obszarze wytwarzania butelek również odnotowaliśmy znaczący wzrost, co wynika z zapotrzebowania na opakowania do płynów do dezynfekcji.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Utrzymanie wzrostu biznesu przy wciąż niepewnej sytuacji w gospodarce. Zależy nam też na utrzymaniu wszystkich dotychczasowych miejsc pracy. Dotąd nam się to udało i wierzymy, że to się nie zmieni.

W strategii długofalowej stawiamy na...

Zrównoważony rozwój, uwzględniający potrzeby pracowników, lokalnej społeczności i ochronę środowiska. Zamierzamy nadal kłaść nacisk na rozwój naszych pracowników, dofinansowywać ważne z punktu widzenia mieszkańców regionu, w którym działamy, wydarzenia, a także inwestować park maszynowy, który będzie ograniczać negatywny wpływ produkcji na środowisko.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Pielęgnacja. Dużo czasu spędzamy w domach, przed komputerem, przez to mamy mało kontaktu ze słońcem. Przebywamy również w klimatyzowanych pomieszczeniach, w których powietrze jest suche, a to źle działa zarówno na skórę, jak i włosy. Ponadto preparaty dezynfekcyjne, których używanie – mam nadzieję – weszło już nam w nawyk, wysuszają skórę dłoni, więc i tu ważna będzie pielęgnacja. Sami pracujemy nad wprowadzeniem na rynek kremów do rąk pod własną marką, które będą uzupełnieniem serii produktów do dezynfekcji dłoni oraz powierzchni Antiseptus.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Po pierwsze poradzić sobie z kryzysem gospodarczym, a co za tym idzie – utrzymywać tendencję wzrostu produkcji i sprzedaży sprzed pandemii oraz utrzymać miejsca pracy. Po drugie – przygotowywać się do wdrożenia założeń Strategii Plastikowej, która stawia ambitne cele do wdrożenia do 2030 roku. Zostało nam tylko 10 lat!

Sobie i konkurencji życzymy…

Jasnych przepisów i wytycznych, dotyczących funkcjonowania w czasie pandemii. Wzrostów, mimo przeciwności, i przede wszystkim zdrowia – dla pracowników, ich rodzin i kierownictwa firm.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi