Odpowiedzialność – za biznes i pracowników. Niepewność – dotycząca przyszłości i ograniczeń gospodarczych wprowadzanych przez rządzących trochę na oślep. Współpraca – z biznesem i lokalnym środowiskiem w celu łagodzenia skutków pandemii.
Nasza strategia prowadzenia biznesu okazała się odporna na zawirowania roku 2020. Dzięki niej założenia powzięte jeszcze przed pandemią zostały zrealizowane. Pomimo dużej dozy ostrożności wobec tego, co przyniesie przyszłość, jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o plany na kolejny rok.
Z różnego rodzaju badań, m.in. tych prowadzonych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, wynika, że najbardziej poszkodowany jest segment kosmetyków kolorowych. To oczywista konsekwencja pracy zdalnej czy konieczności zakrywania twarzy.
Profil naszej działalności pozwala dywersyfikować kanały sprzedaży. Ponadto produkujemy w segmencie, na który zapotrzebowanie nie maleje – kosmetyki myjące (m.in. mydła, szampony, żele pod prysznic) i pielęgnacyjne (np. balsamy do ciała, kremy do rąk), a także chemia gospodarcza. W obszarze wytwarzania butelek również odnotowaliśmy znaczący wzrost, co wynika z zapotrzebowania na opakowania do płynów do dezynfekcji.
Utrzymanie wzrostu biznesu przy wciąż niepewnej sytuacji w gospodarce. Zależy nam też na utrzymaniu wszystkich dotychczasowych miejsc pracy. Dotąd nam się to udało i wierzymy, że to się nie zmieni.
Zrównoważony rozwój, uwzględniający potrzeby pracowników, lokalnej społeczności i ochronę środowiska. Zamierzamy nadal kłaść nacisk na rozwój naszych pracowników, dofinansowywać ważne z punktu widzenia mieszkańców regionu, w którym działamy, wydarzenia, a także inwestować park maszynowy, który będzie ograniczać negatywny wpływ produkcji na środowisko.
Pielęgnacja. Dużo czasu spędzamy w domach, przed komputerem, przez to mamy mało kontaktu ze słońcem. Przebywamy również w klimatyzowanych pomieszczeniach, w których powietrze jest suche, a to źle działa zarówno na skórę, jak i włosy. Ponadto preparaty dezynfekcyjne, których używanie – mam nadzieję – weszło już nam w nawyk, wysuszają skórę dłoni, więc i tu ważna będzie pielęgnacja. Sami pracujemy nad wprowadzeniem na rynek kremów do rąk pod własną marką, które będą uzupełnieniem serii produktów do dezynfekcji dłoni oraz powierzchni Antiseptus.
Po pierwsze poradzić sobie z kryzysem gospodarczym, a co za tym idzie – utrzymywać tendencję wzrostu produkcji i sprzedaży sprzed pandemii oraz utrzymać miejsca pracy. Po drugie – przygotowywać się do wdrożenia założeń Strategii Plastikowej, która stawia ambitne cele do wdrożenia do 2030 roku. Zostało nam tylko 10 lat!
Jasnych przepisów i wytycznych, dotyczących funkcjonowania w czasie pandemii. Wzrostów, mimo przeciwności, i przede wszystkim zdrowia – dla pracowników, ich rodzin i kierownictwa firm.