Hagi Cosmetics: współpracujemy z influencerami, którzy mają coś do powiedzenia

Hagi Cosmetics: współpracujemy z influencerami, którzy mają coś do powiedzenia

Ważny trend to autentyczność. Dzielenie się własnym doświadczeniem, „mówienie jak jest” bez filtra i zakłamywania rzeczywistości, to zdecydowanie wartość dodana profilu - podkreśla Agnieszka Muniak, Communication&Marketing Director Hagi Cosmetics.

Czy działania związane z influencer marketingiem są częścią strategii Państwa marki?

Zdecydowanie TAK. Liderzy opinii w social media cieszą się ogromnym zaufaniem swoich odbiorców, a naszych klientów. Są inspiracją i mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. To gałąź marketingu, która prężnie się rozwija i coraz więcej firm tam lokuje swoje budżety reklamowe.  

Na jakich kanałach prowadzicie konta marki? Które obecnie wydaje się najskuteczniejsze, a które najbardziej perspektywiczne?

Mamy oficjalne konta na najbardziej rozwiniętych kanałach social mediowych: Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok. Najskuteczniejszym kanałem dotarcia jest wciąż Instagram, ale TIkTok bardzo „depcze mu po piętach”. Widzimy ogromny potencjał tego kanału i sens inwestowania energii i budżetu w ten kanał.

Jakie trendy w influencer marketingu wydają się Państwu najistotniejsze?

Specjalizacja. Ludzie szukają w sieci osób, które „znają się” na jakimś konkretnym temacie. Przykładowo, jeśli chcą wyjechać za granicę, będą obserwować konta podróżników, a jak mają problemy  ze skórą, to obejrzą story kosmetolożki influencerki. Konta „od wszystkiego”, czyli ładnych zdjęć odchodzą do lamusa. Ważny trend to także autentyczność. Pokrewny z pierwszym, bo dotyczy wartości contentu zamieszczonego na danym profilu. Dzielenie się własnym doświadczeniem, „mówienie jak jest” bez filtra i zakłamywania rzeczywistości to zdecydowanie wartość dodana profilu. TIKTOKizacja contentu, czyli jeszcze więcej video we wszystkich kanałach social media. To najłatwiejszy format do konsumpcji treści i będzie zyskiwał na popularności.

Kim są influencerzy, z którymi podejmują Państwo współprace – jakie są kryteria ich doboru, jakie formy content sprawdzają się najlepiej?

Bardzo wnikliwie obserwujemy konta influencerów, z którymi nawiązujemy współpracę. Ich stylistyka i treści, jakie przekazują, muszą być spójne z naszymi wartościami. Często same jesteśmy obserwatorkami tych kont i czerpiemy z nich wiedzę i inspiracje. Decydujemy się na influencerów, którzy mają coś do powiedzenia i są specjalistami w swoich tematach. Jeśli chodzi o formaty, decydujemy się na takie, które polecają sami twórcy.

Czy wytyczne UOKiK uporządkowały czy skomplikowały model współpracy z influ?

Uporządkowały. Myślę, że te regulacje wszystkim nam jako konsumentom były bardzo potrzebne. Dały więcej jasności przy odbiorze treści.

Czy negatywne postrzeganie influencerów przez część odbiorców będzie wpływać na jakieś zmiany we współpracach podejmowanych przez marki kosmetyczne?

Myślę, że weryfikacji dokonają sami konsumenci, którzy będą odchodzić od obserwowania twórców, których content uznają za bezużyteczny. Twórcy z małą ilością obserwatorów, bez aktywnej społeczności, nie będą także interesujące dla marek.

Czym zdobywa się Państwa zdaniem zaufanie konsumentów – użytkowników sieci?

Autentycznością, transparentnością i prawdziwą komunikacją z konsumentami. W czasach, kiedy jest już wszystko i to w nadmiarze, tylko partnerskie podejście do klienta i oferowanie mu prawdziwie wartościowego produktu bądź usługi, ma szanse utrzymać przy sobie klientów. Kłamstwa, puste slogany, bez pokrycia, „wydmuszki marketingowe” tylko oddalają klientów od firmy i powodują jego niechęć. Myślę, że klienci oczekują od firmy znacznie więcej niż tylko poprawnego produktu. Produkt ma odpowiadać na różne potrzeby, być wyjątkowy, oryginalny i bezpieczny dla planety. A firma powinna słuchać swoich klientów, być z nimi w stałym kontakcie i włączać swoją społeczność w proces powstawania produktów. A do tego wykazywać działania pro-ekologiczne i pro-społeczne. Wtedy ma szansę znaleźć się w gronie tzw. „LOVE BRANDS”!

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi