Hagi Cosmetics: współpracujemy z influencerami, którzy mają coś do powiedzenia

Hagi Cosmetics: współpracujemy z influencerami, którzy mają coś do powiedzenia

Ważny trend to autentyczność. Dzielenie się własnym doświadczeniem, „mówienie jak jest” bez filtra i zakłamywania rzeczywistości, to zdecydowanie wartość dodana profilu - podkreśla Agnieszka Muniak, Communication&Marketing Director Hagi Cosmetics.

Czy działania związane z influencer marketingiem są częścią strategii Państwa marki?

Zdecydowanie TAK. Liderzy opinii w social media cieszą się ogromnym zaufaniem swoich odbiorców, a naszych klientów. Są inspiracją i mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. To gałąź marketingu, która prężnie się rozwija i coraz więcej firm tam lokuje swoje budżety reklamowe.  

Na jakich kanałach prowadzicie konta marki? Które obecnie wydaje się najskuteczniejsze, a które najbardziej perspektywiczne?

Mamy oficjalne konta na najbardziej rozwiniętych kanałach social mediowych: Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok. Najskuteczniejszym kanałem dotarcia jest wciąż Instagram, ale TIkTok bardzo „depcze mu po piętach”. Widzimy ogromny potencjał tego kanału i sens inwestowania energii i budżetu w ten kanał.

Jakie trendy w influencer marketingu wydają się Państwu najistotniejsze?

Specjalizacja. Ludzie szukają w sieci osób, które „znają się” na jakimś konkretnym temacie. Przykładowo, jeśli chcą wyjechać za granicę, będą obserwować konta podróżników, a jak mają problemy  ze skórą, to obejrzą story kosmetolożki influencerki. Konta „od wszystkiego”, czyli ładnych zdjęć odchodzą do lamusa. Ważny trend to także autentyczność. Pokrewny z pierwszym, bo dotyczy wartości contentu zamieszczonego na danym profilu. Dzielenie się własnym doświadczeniem, „mówienie jak jest” bez filtra i zakłamywania rzeczywistości to zdecydowanie wartość dodana profilu. TIKTOKizacja contentu, czyli jeszcze więcej video we wszystkich kanałach social media. To najłatwiejszy format do konsumpcji treści i będzie zyskiwał na popularności.

Kim są influencerzy, z którymi podejmują Państwo współprace – jakie są kryteria ich doboru, jakie formy content sprawdzają się najlepiej?

Bardzo wnikliwie obserwujemy konta influencerów, z którymi nawiązujemy współpracę. Ich stylistyka i treści, jakie przekazują, muszą być spójne z naszymi wartościami. Często same jesteśmy obserwatorkami tych kont i czerpiemy z nich wiedzę i inspiracje. Decydujemy się na influencerów, którzy mają coś do powiedzenia i są specjalistami w swoich tematach. Jeśli chodzi o formaty, decydujemy się na takie, które polecają sami twórcy.

Czy wytyczne UOKiK uporządkowały czy skomplikowały model współpracy z influ?

Uporządkowały. Myślę, że te regulacje wszystkim nam jako konsumentom były bardzo potrzebne. Dały więcej jasności przy odbiorze treści.

Czy negatywne postrzeganie influencerów przez część odbiorców będzie wpływać na jakieś zmiany we współpracach podejmowanych przez marki kosmetyczne?

Myślę, że weryfikacji dokonają sami konsumenci, którzy będą odchodzić od obserwowania twórców, których content uznają za bezużyteczny. Twórcy z małą ilością obserwatorów, bez aktywnej społeczności, nie będą także interesujące dla marek.

Czym zdobywa się Państwa zdaniem zaufanie konsumentów – użytkowników sieci?

Autentycznością, transparentnością i prawdziwą komunikacją z konsumentami. W czasach, kiedy jest już wszystko i to w nadmiarze, tylko partnerskie podejście do klienta i oferowanie mu prawdziwie wartościowego produktu bądź usługi, ma szanse utrzymać przy sobie klientów. Kłamstwa, puste slogany, bez pokrycia, „wydmuszki marketingowe” tylko oddalają klientów od firmy i powodują jego niechęć. Myślę, że klienci oczekują od firmy znacznie więcej niż tylko poprawnego produktu. Produkt ma odpowiadać na różne potrzeby, być wyjątkowy, oryginalny i bezpieczny dla planety. A firma powinna słuchać swoich klientów, być z nimi w stałym kontakcie i włączać swoją społeczność w proces powstawania produktów. A do tego wykazywać działania pro-ekologiczne i pro-społeczne. Wtedy ma szansę znaleźć się w gronie tzw. „LOVE BRANDS”!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creatot TikTok - Nacomi Oferta pracy: Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych - Cosmo Group Oferta pracy: Paese - Product Manager Marek Własnych Oferta pracy: MPS International - Specjalista ds. legislacyjnych Oferta pracy: MG Evolution - Brand Communication Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Technolog ds. rozwoju kosmetyków Oferta pracy: MPS International - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Saraya - Regulatory Affairs Manager Oferta pracy: Yonelle ekspert/szkoleniowiec marki Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager – kosmetyka biała Oferta pracy: Ezebra.pl - Kupiec Oferta pracy: Semilac - Brand Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Manager ds. marketingu Oferta pracy: Mustela - Junior Product Manager Oferta pracy: BasicLab - Media Planner Buyer Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager