Eurus: Wiarygodni influencerzy budują świadomość marki

Eurus: Wiarygodni influencerzy budują świadomość marki

O współpracy z twórcami w sieci mówi Jolanta Górska, Media & Public Relations Manager w firmie Eurus.

Czy działania związane z influencer marketingiem są częścią strategii Państwa marki?

Regularnie prowadzimy różnorodne działania marketingowe, wśród których współpraca z influencerami odgrywa istotną rolę. Współcześni konsumenci w bardzo różnorodny sposób konsumują media, dlatego z informacją o naszych markach docieramy przez wiele kanałów komunikacji, wykorzystując coraz rzadziej media tradycyjne, a skupiając się na możliwościach jakie daje online, którego istotną częścią jest influencer marketing.

Jakie trendy w influencer marketingu wydają się Państwu najistotniejsze?

Zarówno wśród formatów reklamowych, jak i treści, które powstają przy współpracy z influencerami, systematycznie rośnie przekaz video na rzecz formatów statycznych. Na profilach naszych marek coraz częściej i bardzo chętnie wykorzystujemy content generowany przez współpracujących z nami influencerów i widzimy, że filmy video cieszą się większą oglądalnością i wywołują więcej reakcji i komentarzy.  

Dużym zainteresowaniem cieszą się transmisje live, podczas których zarówno nasi eksperci i jak i influencerzy edukują, dostarczają wartościowy kontent, odpowiadają na  pytania oraz słuchają opinii użytkowników. Oczywiście do tego typu współpracy influencerzy muszą być odpowiednio dobrani i przeszkoleni.

Trendem, który trwa już od dłuższego czasu jest współpraca z mikroinfluencerami. Dobrze dobrani, wiarygodni influencerzy budują świadomość marki i jej wizerunek. Celebryci, dzięki temu, że mają dużą grupę obserwujących ich fanów, są skuteczniejsi w budowaniu zasięgu, natomiast influencerki beauty, nawet te bardziej niszowe, specjalizujące się w tematyce np. kosmetyków naturalnych czy w pielęgnacji twarzy lub włosów, są bardziej wiarygodne. Nawet jeśli ich kanały social media są mniejsze, to ich fanki doceniają ich porady i eksperckość jaką mają w danej dziedzinie.

Czy wytyczne UOKiK uporządkowały czy skomplikowały model współpracy z influencerami?

Uważam, że wytyczne UOKiK, które mają na celu walkę z kryptoreklamą w sieci, uporządkowały model współpracy z influencerami. Wiarygodność przekazu reklamowego jest istotna nie tylko z perspektywy branży beauty, powinna dotyczyć całego rynku i wszystkich działań reklamowych. W przypadku mediów tradycyjnych (TV, radio, prasa) zasady te były dawno określone i respektowane przez marketerów. Uregulowanie zasad współpracy pomiędzy markami i influencerami sprawia, że odbiorcy mediów społecznościowych mają informację czy jest to płatna współpraca influencera z daną marką czy na przykład jego autorski przegląd produktów z danej kategorii. Coraz częściej influencerzy, dbając o swój wizerunek w sieci i komunikując się ze swoimi odbiorcami, współpracują tylko z markami, których produkty sprawdzili, przetestowali i na podstawie tego wyrażają zgodę na to, aby je zarekomendować, a publikowane treści oczywiście odpowiednio oznaczyć, zgodnie z wytyczymy UOKiK.

Na jakich kanałach prowadzicie konta i kampanie Waszych marek? Które obecnie wydają się najskuteczniejsze, a które najbardziej perspektywiczne?

Dobór kanałów do kampanii z influencerami zależy od brandu i jego grupy docelowej. Biorąc pod uwagę szerokie portfolio marek firmy Eurus (Neboa do pielęgnacji włosów i ciała, Revoss Professional do włosów, szeroka gama marek koreańskich do pielęgnacji twarzy m.in. Mediheal, Kimoco Beauty, Cliv, PureHeals, Muldream, Esfolio, Petitfee i wiele innych) z naszymi produktami jesteśmy obecni na Instagramie, Facebooku, coraz częściej również na TikToku.

fot. materiały producenta, unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi