Regularnie prowadzimy różnorodne działania marketingowe, wśród których współpraca z influencerami odgrywa istotną rolę. Współcześni konsumenci w bardzo różnorodny sposób konsumują media, dlatego z informacją o naszych markach docieramy przez wiele kanałów komunikacji, wykorzystując coraz rzadziej media tradycyjne, a skupiając się na możliwościach jakie daje online, którego istotną częścią jest influencer marketing.
Zarówno wśród formatów reklamowych, jak i treści, które powstają przy współpracy z influencerami, systematycznie rośnie przekaz video na rzecz formatów statycznych. Na profilach naszych marek coraz częściej i bardzo chętnie wykorzystujemy content generowany przez współpracujących z nami influencerów i widzimy, że filmy video cieszą się większą oglądalnością i wywołują więcej reakcji i komentarzy.
Dużym zainteresowaniem cieszą się transmisje live, podczas których zarówno nasi eksperci i jak i influencerzy edukują, dostarczają wartościowy kontent, odpowiadają na pytania oraz słuchają opinii użytkowników. Oczywiście do tego typu współpracy influencerzy muszą być odpowiednio dobrani i przeszkoleni.
Trendem, który trwa już od dłuższego czasu jest współpraca z mikroinfluencerami. Dobrze dobrani, wiarygodni influencerzy budują świadomość marki i jej wizerunek. Celebryci, dzięki temu, że mają dużą grupę obserwujących ich fanów, są skuteczniejsi w budowaniu zasięgu, natomiast influencerki beauty, nawet te bardziej niszowe, specjalizujące się w tematyce np. kosmetyków naturalnych czy w pielęgnacji twarzy lub włosów, są bardziej wiarygodne. Nawet jeśli ich kanały social media są mniejsze, to ich fanki doceniają ich porady i eksperckość jaką mają w danej dziedzinie.
Uważam, że wytyczne UOKiK, które mają na celu walkę z kryptoreklamą w sieci, uporządkowały model współpracy z influencerami. Wiarygodność przekazu reklamowego jest istotna nie tylko z perspektywy branży beauty, powinna dotyczyć całego rynku i wszystkich działań reklamowych. W przypadku mediów tradycyjnych (TV, radio, prasa) zasady te były dawno określone i respektowane przez marketerów. Uregulowanie zasad współpracy pomiędzy markami i influencerami sprawia, że odbiorcy mediów społecznościowych mają informację czy jest to płatna współpraca influencera z daną marką czy na przykład jego autorski przegląd produktów z danej kategorii. Coraz częściej influencerzy, dbając o swój wizerunek w sieci i komunikując się ze swoimi odbiorcami, współpracują tylko z markami, których produkty sprawdzili, przetestowali i na podstawie tego wyrażają zgodę na to, aby je zarekomendować, a publikowane treści oczywiście odpowiednio oznaczyć, zgodnie z wytyczymy UOKiK.
Dobór kanałów do kampanii z influencerami zależy od brandu i jego grupy docelowej. Biorąc pod uwagę szerokie portfolio marek firmy Eurus (Neboa do pielęgnacji włosów i ciała, Revoss Professional do włosów, szeroka gama marek koreańskich do pielęgnacji twarzy m.in. Mediheal, Kimoco Beauty, Cliv, PureHeals, Muldream, Esfolio, Petitfee i wiele innych) z naszymi produktami jesteśmy obecni na Instagramie, Facebooku, coraz częściej również na TikToku.