Elfa Pharm Polska: Krytyka w sieci może inicjować ciekawą dyskusję, ale hejt jest nieakceptowalny

Elfa Pharm Polska: Krytyka w sieci może inicjować ciekawą dyskusję, ale hejt jest nieakceptowalny

Wirtualne Kosmetyki: Czy warto reagować na krytykę w internecie, a jeśli tak, to jak? Jak odróżnić krytykę od hejtu? Czy na ewentualny hejt każda z firm powinna reagować samodzielnie czy raczej skuteczniejsze będą wspólne działania prowadzone, np. przez organizacje branżowe?

Edyta Mularz, PR & Marketing Manager Elfa Pharm Polska:

Jedną z najważniejszych dla nas zasad, którą się kierujemy, jest zasada transparentności. Chcemy być przede wszystkim uczciwi względem naszych klientów. Wsłuchujemy się w ich potrzeby i jesteśmy otwarci na dyskusję. Działamy aktywnie w mediach społecznościowych przede wszystkim dlatego, żeby nie tracić bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Jako producenci często jednak spotykamy się zarówno z krytyką, jak i niestety coraz częściej występującym zjawiskiem hejtu.

O ile krytyka może zainicjować ciekawą i merytoryczną dyskusję, o tyle hejt nie jest akceptowalny i warto przy tej okazji podkreślić, że w polskim prawie są przepisy, które pozwalają pozwać hejterów.

Kodeks karny przewiduje w art. 256, że tzw. mowa nienawiści jest przestępstwem.

Trzeba przyznać, że często rezygnujemy z angażowania się w niekończące się polemiki, wychodząc z założenia, że nieprzekonanych i tak nie przekonamy (dotyczy to między innymi powracających „zarzutów” obecności naszych produktów na azjatyckim rynku i testowania na zwierzętach).

Hejt uderza we wszystkich i niszczy nasze życie społeczne, dlatego myślę, że takie interwencje jak list Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego ws. jednego z vlogerów są konieczne.

Natomiast my jako producenci mamy za zadanie edukować swoich klientów (szczególnie w kontekście wykorzystywania składników, które mogą być legalnie stosowane i są bezpieczne, ale z różnych powodów znajdują się na „czarnych listach” internetowych specjalistów, bo to ciągle największy problem producentów), a także budować zaufanie – zarówno do firmy, jak i do produktów.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi