Elfa Pharm Polska: Krytyka w sieci może inicjować ciekawą dyskusję, ale hejt jest nieakceptowalny

Elfa Pharm Polska: Krytyka w sieci może inicjować ciekawą dyskusję, ale hejt jest nieakceptowalny

Wirtualne Kosmetyki: Czy warto reagować na krytykę w internecie, a jeśli tak, to jak? Jak odróżnić krytykę od hejtu? Czy na ewentualny hejt każda z firm powinna reagować samodzielnie czy raczej skuteczniejsze będą wspólne działania prowadzone, np. przez organizacje branżowe?

Edyta Mularz, PR & Marketing Manager Elfa Pharm Polska:

Jedną z najważniejszych dla nas zasad, którą się kierujemy, jest zasada transparentności. Chcemy być przede wszystkim uczciwi względem naszych klientów. Wsłuchujemy się w ich potrzeby i jesteśmy otwarci na dyskusję. Działamy aktywnie w mediach społecznościowych przede wszystkim dlatego, żeby nie tracić bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Jako producenci często jednak spotykamy się zarówno z krytyką, jak i niestety coraz częściej występującym zjawiskiem hejtu.

O ile krytyka może zainicjować ciekawą i merytoryczną dyskusję, o tyle hejt nie jest akceptowalny i warto przy tej okazji podkreślić, że w polskim prawie są przepisy, które pozwalają pozwać hejterów.

Kodeks karny przewiduje w art. 256, że tzw. mowa nienawiści jest przestępstwem.

Trzeba przyznać, że często rezygnujemy z angażowania się w niekończące się polemiki, wychodząc z założenia, że nieprzekonanych i tak nie przekonamy (dotyczy to między innymi powracających „zarzutów” obecności naszych produktów na azjatyckim rynku i testowania na zwierzętach).

Hejt uderza we wszystkich i niszczy nasze życie społeczne, dlatego myślę, że takie interwencje jak list Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego ws. jednego z vlogerów są konieczne.

Natomiast my jako producenci mamy za zadanie edukować swoich klientów (szczególnie w kontekście wykorzystywania składników, które mogą być legalnie stosowane i są bezpieczne, ale z różnych powodów znajdują się na „czarnych listach” internetowych specjalistów, bo to ciągle największy problem producentów), a także budować zaufanie – zarówno do firmy, jak i do produktów.

# Wywiady i opinie
 reklama