Bliskie relacje z konsumentką kluczem do sukcesu – rozmową z Monique Hoell, założycielką i CEO HelloBody
Bliskie relacje z konsumentką kluczem do sukcesu – rozmową z Monique Hoell, założycielką i CEO HelloBody

Pod koniec sierpnia odbyła się konferencja prasowa niemieckiej marki HelloBody. To kosmetyki naturalne, dedykowane młodym dziewczynom i kobietom. Założycielce zależy, by marka wyrażała potrzeby dzisiejszych dwudziestolatek, a te lubiły i akceptowały siebie, bez poddawania się presji doskonałości. Sama zaś pielęgnacja nie powinna być nudną rutyną, ale chwilą relaksu i przyjemności.

WirtualneKosmetyki: Mija chyba czas, kiedy koncerny kosmetyczne mówiły kobietom, jakie mają być i co jest absolutnym „must have”. Jaka będzie Pani zdaniem obecna narracja przemysłu kosmetycznego do konsumentki?

Monique HoellMonique Hoell: Zgadzam się z panią. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ludzie już od jakiegoś czasu mają dość mówienia im, jacy powinni być lub co ma być ich „must have”. Uważamy, że każdy z nas powinien mieć swobodę bycia tym, kim chce. To firmy powinny słuchać potrzeb konsumentów i odpowiednio dostosowywać swoją narrację. Wcielamy słowa w czyn. Tak właśnie robimy w HelloBody: nieustannie staramy się rozwijać jako marka i rozwijać nowe produkty w celu zaspokojenia potrzeb naszych klientów. Uruchomiliśmy drugą linię produktów - ALOÉ i planujemy kolejne, właśnie w oparciu o to, co lubią i o czym nam mówią nasi konsumenci. Przemysł kosmetyczny musi nauczyć się uważnego słuchania konsumentów. Bycia z nimi w bliskich relacjach.

Dużo się teraz mówi o „ciałopozytywności”. Czy wie Pani, że Polki według badań są zdecydowanie krytyczne wobec swojego wyglądu. Wydaje się, że takie negatywne postawy trudno jest zmieniać…

Oczywiście, że to wyzwanie! Zmiana postaw nie jest łatwa, ale naprawdę wierzymy, że warto przekonywać kobiety, by te miały znacznie lepszy stosunek do ich własnych ciał zamiast wiecznej samokrytyki. Musimy pamiętać, że koncepcja „ciałopozytywności” jest całkiem nowa. Wszyscy więc jakoś musimy odnaleźć się w tej rzeczywistości. Uznać fakt, że możemy być tacy, jakimi chcemy i powinniśmy po prostu akceptować różnorodność.

Polki są perfekcjonistkami - pod względem wyglądu poprzeczkę również ustawiły wysoko. Naszą misją jest przypominanie, że kobiety są piękne i nie muszą dostosowywać się do żadnych wykreowanych standardów.

Dlatego naszymi ambasadorkami w Polsce oraz na innych rynkach są prawdziwe kobiety i dziewczyny: o różnych kształtach i kolorach skóry. Chcemy promować różnorodność i indywidualność, a nasza strategia marketingowa jest odzwierciedleniem naszych przekonań.

To najprościej: z jakim przekazem marka HelloBody zwraca się do kobiet?

Zauważyliśmy, że w branży, a także w mediach społecznościowych, wciąż dominują stereotypy. Właśnie dlatego postanowiliśmy promować autentyczny styl życia i pozytywne podejście do ciała, bo to część naszych wartości. HelloBody uważa, że ​​w każdej kobiecie jest piękno, a kluczem do piękna jest naturalność. Prawdziwe piękno to wyrażenie prawdziwej siebie. Bez względu na poglądy i opinie innych osób.

Co czyni Waszą marką inną od konkurencji, oprócz tego, że mówicie „Be yourself, no matter what they say”?

Naprawdę kochamy to, co robimy i mamy bliski związek z naszą społecznością. A ponieważ jakość jest na pierwszym miejscu - opracowywanie kosmetyków z najlepszych składników jest naszym priorytetem.

Postrzegamy naturalność jako klucz do piękna i staramy się być autentyczną marką dla prawdziwych ludzi. Jest to jeden z faktów, dlaczego osobista wymiana z naszą społecznością jest dla nas tak bardzo ważna.

Spotkanie z naszą grupą docelową online daje nam najlepszą okazję do bezpośredniego i uczciwego kontaktu.

Ta strategia komunikacji w połączeniu z wysoką jakością naszych produktów ogromnie przyczyniła się do zaufania do naszej marki i jej międzynarodowego sukcesu. Słuchamy i odpowiadamy. To pozwala nam precyzyjnie reagować na potrzeby naszych konsumentek, w wyniku czego nasze produkty, niezależnie od tego, czy są tworzone wspólnie z influecerami, czy jako klasyczne rozszerzenia asortymentu, odnoszą sprzedażowe sukcesy.

Co w ogóle skłoniło Panią do założenia firmy kosmetycznej i który kosmetyk był tym pierwszym?

Właściwie nie mam żadnego doświadczenia w branży beauty, ale tak jak w przypadku wielu rzeczy w życiu, dobre pomysły często wynikają z niezaspokojonych potrzeb. Tak też było z HelloBody.

Chciałam stworzyć naturalną markę kosmetyków dla kobiet po dwudziestym roku życia. Kiedy zaczynaliśmy, było już oczywiście na rynku wiele naturalnych marek kosmetycznych i wspaniałych produktów - nie ma co do tego wątpliwości! Miałam jednak osobiste pragnienie, by trafić w końcu na naturalne produkty odwołujące się jednak do młodości, radości, zabawy... I niczego takiego nie znalazłam.

Wkrótce pojawiła się myśl, że inne kobiety, a zwłaszcza te młodsze, prawdopodobnie znalazły się w podobnej sytuacji. Zaczęłam więc działać. Naszym pierwszy produktem był peeling do ciała Coco Glow.

Co jest bestsellerem w ofercie?

W Polsce jest to Pink Viva Set – zestaw zawierający szeroką gamę produktów z naszej linii COCO. W zestawie znajduje się kilka produktów do twarzy i ciała. Ogólnie rzecz biorąc, najczęściej wybierana jest właśnie linia COCO, w zasadzie wszystkie produkty z niej cieszą się dużą popularnością. Niebawem jednak na rynku zadebiutuje kolejna linia i liczymy, że także przypadnie do gustu naszym konsumentkom.

Od kiedy marka obecna jest na polskim rynku i gdzie można znaleźć Wasze produkty?

Minęły około dwa lata, odkąd weszliśmy na polski rynek. W tej chwili sprzedaż odbywa się przede wszystkim online.

Od początku istnienia naszej marki mocno stawiamy na social media, szczególnie Instagram, ponieważ pozwala naszym odbiorcom uzyskać szczerą opinię o produktach od ich ulubionych autorów.

To, co jest bardzo ważne, choć nie wszyscy o tym wiedzą, to fakt, że nie narzucamy niczego influencerom, po prostu współpracujemy z nimi. Oznacza to, że ​​jesteśmy absolutnie otwarci na ich przemyślenia o naszych produktach, nawet jeśli są one krytyczne. Chcemy jednak rozwijać się i stale szukamy nowych kanałów, aby dotrzeć do ludzi o takich samych wartościach jak my. Współpracujemy ze znanymi polskimi blogerami, np. Kasią Tusk, ale także zależy nam, by marka była obecna w magazynach kobiecych, na portalach urodowych - zależy nam, by jak najwięcej osób dowiedziało się o HelloBody.

Jaki stawia sobie Pani biznesowy cel do osiągnięcia w Polsce?

Dostrzegamy potencjał na polskim rynku. Naprawdę doceniamy fakt, że polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, co kupują i są zainteresowani wartościami marki, a naszym celem jest dotarcie do tego rodzaju odbiorców. Chcemy być marką rozpoznawalną wśród świadomych i pewnych siebie klientów, którzy dbają nie tylko o siebie, ale także o środowisko naturalne i podzielają nasze wartości.

Dziękuję za rozmowę, życzę powodzenia! Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki

# Wywiady i opinie

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego