Influencer marketing jest już od dłuższego czasu częścią strategii promocyjnej marki Bielenda. Współpracujemy zarówno z topowymi influencerami, którzy realizują się w obszarach beauty czy lifestyle, jak również z tymi o mniejszych zasięgach oraz mikroinfluencerami, którzy gromadzą wokół siebie mniejsze, ale bardzo zaangażowane społeczności. Jednocześnie rozwijamy grono stałych Ambasadorek marki Bielenda w mediach społecznościowych, które powstało w ramach kilku edycji kultowego już konkursu #AmbasadorkaBielenda. Konta marki prowadzimy na najważniejszych platformach social mediowych w Polsce - na Instagramie i TikToku oraz na Facebooku i LinkedInie. Jakiś czas temu postawiliśmy również pierwsze kroki na Pintereście.
Obecnie najbardziej perspektywicznym kanałem wydaje się być TikTok - przede wszystkim z uwagi na specyfikę konsumowanych na nim treści oraz możliwość dotarcia z przekazem do młodszej grupy docelowej, czyli generacji Z. TikTok daje markom ogromne możliwości komunikacyjne, a słynne już hasło „TikTok made me buy it” pokazuje jak silny potencjał sprzedażowy ma ten kanał. Oczywiście, za równie skuteczny można uznać Instagram, ale na tym kanale mamy do czynienia z nieco innym przekazem wizualnym i reklamowym oraz bardziej ugruntowaną już społecznością.
Marka Bielenda współpracuje z influencerami przede wszystkim na tych właśnie kanałach. Dzięki wieloletnim doświadczeniom, udało się nam wypracować skuteczny i sprawdzony model współpracy z twórcami, który został tylko w pewnym stopniu uporządkowany przez wytyczne UOKiK. Influencerów, z którymi podejmujemy współprace, zawsze dobieramy starannie i na podstawie kilku czynników. Istotne jest przede wszystkim to, czy wybrana osoba pasuje do naszej marki, jeśli chodzi o styl, przekazywane wartości oraz wiarygodność i autentyczność. Jest to dla nas szczególnie ważnie, ponieważ współpraca marki z influencerem, który nie jest dopasowany do jej wizerunku i któremu brakuje wiarygodności (np. przez nadmiar podejmowanych współprac z różnymi markami) postrzegana będzie przed odbiorców w negatywny sposób, przez który marka może stracić na swoim zaufaniu.