Barbara Goździkowska, Drogerie Natura: kobiety są ekspertkami w zarządzaniu

Barbara Goździkowska, Drogerie Natura: kobiety są ekspertkami w zarządzaniu

>> Bądź zawsze wierna sobie i nie pozwól, by opinie innych odciągnęły cię od celu <<
Michelle Obama

Z czego Pani zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich w sektorze kosmetycznym?

Barbara Goździkowska, prezes zarządu Natura: Abstrahując od faktu, że stereotypowo jest to typowo kobieca branża, to kto lepiej niż kobieta zrozumie potrzeby innych kobiet? Kosmetyki są nam bliskie jako użytkowniczkom, chcemy je zatem tworzyć, testować, sprzedawać i brać odpowiedzialność za obietnice, które te kosmetyki powinny spełniać. Stało się też społecznie akceptowane to, żeby każda z nas spełniała się na różnych płaszczyznach. Kobiety są ekspertkami w zarządzaniu. Od lat organizują życie rodzinne łącząc je z zawodowymi obowiązkami. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zastosowały te umiejętności w pracy, a przez to zdobywały kolejne, wyższe stanowiska.

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Panią przyciągnął?

Widzę w tym sektorze duże pole do rozwoju. Biznes kosmetyczny skupia w sobie gamę produktów, działań, pozwala na kreatywne podejście do tematu. Wiem też, że jest to branża potrzebna. Nie chciałabym sprowadzać jej tylko do kosmetyków. Te produkty pozwalają kobietom budować pewność siebie, pokochać swoje ciało, a co najważniejsze osiągać sukcesy i samorealizację przez „odnowę” wizerunku.

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć?

Znane wszystkim stereotypy takie jak kobieca delikatność, niepodważalna potrzeba macierzyństwa, czy osławiony „szklany sufit”. Oprócz tego pojawia się też wymóg łączenia obowiązków zawodowych z życiem rodzinnym, a przy tym nienaganny wygląd i zachowanie. Niemniej, cieszę się, że z biegiem lat te niepisane standardy zaczynają się zmieniać, a kobiety dostają coraz więcej szans na udowodnienie swoich kompetencji.

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu firmą?

Po pierwsze pasja, która dla mnie oznacza wiarę w wykonywaną pracę, zaangażowanie, poczucie misji. Odnajduję ją również w poszukiwaniu nowych pomysłów, rozwiązań, tworzeniu inicjatyw i ich realizowaniu.

Nastawienie na cel w rozumieniu jasno zdefiniowanych ambicji i priorytetów  w organizacji, wskazaniu co chcemy jako zespół osiągnąć oraz podejmowaniu działań nastawionych na realizację wyznaczonego celu.

Umiejętność budowania lojalnego zespołu poprzez stałą współpracę i wsparcie. Czuwanie nad transparentnością zasad i działań oraz wskazywanie celu do którego, jako team, dążymy. Dawanie odpowiedzialności, budowanie zaangażowania, inspirowanie i motywowanie zespołu, przy jednoczesnym zachowaniu pozytywnej atmosfery pomiędzy jego członkami.

Jakie są Pani zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak traktują kwestię urody? Czym kierują się w swoich wyborach? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Współcześnie możemy zauważyć znaczący wzrost popularności kosmetyków naturalnych, wegańskich. Konsumentki są bardziej świadome swoich wyborów, a rosnące zainteresowanie dobrostanem środowiska wpływa na ich decyzje. Musimy pamiętać, że naszym klientkom nie zależy tylko na ładnym opakowaniu, częściej na wybór produktu wpłynie jego skład i właściwości. Na pewno chętniej kupimy podkład, który dodatkowo nawilża, redukuje zaczerwienienia, czy chroni od słońca, niż taki, którego działanie będzie tylko chwilowe.

Konsumentka dzisiaj jest świadomą, zorientowaną na zaspokojenie swoich potrzeb kobietą. Coraz rzadziej nabiera się na korporacyjny czy pseudonaukowy bełkot, coraz częściej oczekuje jasnych komunikatów i deklaracji dotyczących działania danego produktu. Co więcej jest gotowa rozliczyć producenta z braku zapowiadanych efektów. Komunikując się ze współczesnymi konsumentami, trzeba stawiać na szczerość i transparentność przekazu. To stanowi trzon komunikacji w ogóle.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi