Avon Polska: pojawią się nowe potrzeby konsumentów, które będą wyzwaniem dla całego rynku beauty

Avon Polska: pojawią się nowe potrzeby konsumentów, które będą wyzwaniem dla całego rynku beauty

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Po pierwsze wsparcie. Wiele firm w 2020 roku stanęło na wysokości zadania i wsparło polską służbę zdrowia oraz personel medyczny w walce z koronawirusem. Wiosną przekazaliśmy kilkudziesięciu szpitalom ponad 10,5 tony kosmetyków do higieny, dezynfektantów oraz kremów do rąk, a w listopadzie kolejną tonę produktów. Mówiąc
o wsparciu, mam na myśli też troskę o nasze Konsultantki, pracowników, biznes. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby pokazać społeczności tworzącej firmę, że jest dla nas ważna i że może na nas liczyć.

2020 rok obfitował również w dynamiczne zmiany, nie tylko społeczne, ale także rynkowe, dlatego kolejnym kluczową kwestią jest według mnie szybkie reagowanie. Wiele firmy musiało wykazać się niezwykłą elastycznością, aby móc zaproponować swoim konsumentom rozwiązania, które będą dostosowane do aktualnej sytuacji. Niektóre działania planowane latami musieliśmy wdrożyć na przestrzeni kilku tygodni. Dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, że zdaliśmy ten egzamin.

Ci, którzy bronili się przed zmianami, przekonali się, że digitalizacja biznesu okazała się w dobie pandemii kluczowa. Przeniesienie naszej pracy w znacznej części do świata online w tak krótkim czasie było wyzwaniem, ale opłaciło się, dlatego cyfryzacja to według mnie trzecie istotne słowo tego roku.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 roku udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Nasze założenia z początku 2020 roku niewątpliwie musiały ulec chociażby częściowej modyfikacji, bo pandemia zmieniła codzienność nie do poznania. Na pewno przyspieszyliśmy rozwój naszych platform i technologii cyfrowych wykorzystywanych do kontaktu z klientami oraz Konsultantkami Avon. Przykłady? Nasz kultowy katalog w wersji online czy aplikacja Avon On, która znacząco usprawnia pracę Konsultantek, pomagając im w zarządzaniu zamówieniami czy dostępie do dedykowanych ofert. Wszystko to za pomocą kilku kliknięć z telefonu komórkowego w dowolnym miejscu i czasie.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Pandemia spowodowała liczne zmiany w zachowaniach konsumentów, również tych dotyczących makijażu czy pielęgnacji. Dzisiaj rzadziej decydujemy się na pełny makeup, m.in. z powodu społecznej izolacji i spędzania większości czasu w domu. Z kolei obowiązek zasłaniania nosa i ust wpłynął na to, że wiele kobiet często rezygnuje np. z sięgania po szminkę. Wszystkie te zmiany niewątpliwie najmocniej dotknęły segmentu kosmetyków kolorowych.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Avon zawsze opierał się na społeczności. Ostatni rok tylko potwierdził siłę naszych relacji – zarówno tych z Konsultantkami, jak i konsumentami. Przedsiębiorczość i zaangażowanie naszych dziewczyn, lojalności klientów – to wszystko sprawiło, że mogliśmy dalej rozwijać się jako firma, ale też pomagać potrzebującym. Nie bez znaczenia okazała się także digitalizacja naszych działań i platform do kontaktu z Konsultantkami i konsumentami.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Powiedziałabym, że działanie RAZEM. Do tego utrzymywanie stałych kontaktów z klientami oraz ciągłe wspieranie naszych Konsultantek, polegające m.in. na wdrażaniu rozwiązań, które ułatwią im prowadzenie biznesu, a także zapewnią poczucie bezpieczeństwa. W tym wszystkim nie może zabraknąć jasno określonych, wspólnych celów oraz transparentnej komunikacji, które pomagają w szybkim działaniu oraz reagowaniu na zmiany.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Na relacje, które w Avon zawsze były najważniejsze. Cała nasza sprzedaż oparta jest właśnie na relacjach i pracy Konsultantek. W tym rok wystartowaliśmy również z globalną kampanią Watch Me Now, w której zachęcamy wszystkich do ponownego spojrzenia na naszą markę. W długofalowej strategii stawiamy na aktywizm, troskę o najwyższą jakość produktów oraz budowanie atmosfery tolerancyjnego i przyjaznego miejsca pracy. Od prawie 135 lat pokazujemy, że jesteśmy czymś więcej, niż firmą sprzedającą kosmetyki. Chętnie zabieramy głos w ważnych i trudnych dla kobiet tematach – jak przemoc domowa czy profilaktyka raka piersi. W listopadzie z okazji światowych 16 Dni Akcji Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć razem z fundacją Feminoteka rozpoczęliśmy kampanię „Mów o tym głośno!”. Inicjatywa zwraca uwagę na różne przejawy przemocy domowej, a także szkodliwe przekonania panujące w społeczeństwie.

Przewiduję, że w 2021 roku najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…  

Spodziewam się, że bardzo silnym trendem, który pojawił się już na początku pandemii, będzie dalszy rozwój kategorii produktów z segmentu Health&Wellness. Reagując na potrzeby naszych konsumentów, jeszcze wiosną tego roku ruszyliśmy z akcją #RytuałwPaczce, której celem było ułatwienie konsumentom doświadczenia domowego SPA bez wychodzenia z mieszkania. Wprowadziliśmy również do naszego portfolio linię suplementów diety Liiv, która pomaga zadbać między innymi o dobre samopoczucie, lepszy sen i nawodnienie organizmu.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 roku to…

Wszyscy zastanawiamy się dzisiaj, jak będzie wyglądała przyszłość „po covidzie”. Myślę, że pojawią się nowe potrzeby konsumentów, które będą wyzwaniem dla całego rynku beauty. Dzisiaj opracowujemy i ulepszamy rozwiązania, by móc im sprostać. Warto pamiętać, że obecnie nie wystarczy być dobrym dostawcą produktów, konsumenci oczekują zaangażowania w sprawy dla nich ważne, takie jak chociażby pomoc potrzebującym. Chcą czuć, że poprzez zakup naszych kosmetyków, przyczyniają się do robienia czegoś dobrego DLA świata.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi