Anna Rutkowska-Didiuk, Mokosh Cosmetics: istotne jest wdrożenie odpowiednich zasad bezpieczeństwa w każdym obszarze biznesu

Anna Rutkowska-Didiuk, Mokosh Cosmetics: istotne jest wdrożenie odpowiednich zasad bezpieczeństwa w każdym obszarze biznesu

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

- Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Anna Rutkowska-Didiuk, współwłaścicielka Mokosh Cosmetics: Niekoniecznie. Oczywiście jest to trudność, z którą musieliśmy się zmierzyć, przede wszystkim mądrze zabezpieczyć stany magazynowe surowców i opakowań, zaplanować pracę w podziale na grupy pracowników (jedna grupa pracuje w biurze, a druga zdalnie będąc tym samym back up’em na wypadek, jakby ekipa z biura musiała pójść  na kwarantannę). Musieliśmy wdrożyć zasady skutecznej pracy zdalnej, codzienne spotkania on-line, zasady szybkiego przepływu informacji. Oczywiście czujemy spadek sprzedaży, ale robimy wszystko, aby zwiększać sprzedaż w internecie. Dzięki temu dajemy radę.

- Jak Państwa firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by chronić biznes?

Kluczowe było złożenie odpowiednio wcześnie odpowiednio dużych zamówień na opakowania, surowce i alkohol oraz wprowadzenie do asortymentów produktów takich jak lotiony do dłoni. Bardzo duże znaczenie miało też już od pierwszych dni pandemii wdrożenie różnych działań marketingowych w internecie.

- Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu?

Na pewno Instagram. Poza tym cały czas dobrze jest się komunikować za pomocą Facebook’a

- Czy w kryzysie można pracować na sympatię do marki? I przeciwnie, czym można tę sympatię tracić?

Oczywiście, zawsze można i należy pracować nad budowaniem sympatii do marki!

Naszym zdaniem tą sympatię można zyskać będąc szczerym i uczciwym wobec klienta, stawiając na jego profesjonalną obsługę, proponując produkty spełniające oczekiwania, o dobrym składzie.

Poza tym bardzo ważne jest aby marka była odpowiedzialna społecznie, aktywnie działała na rzecz ziemi i angażowała się w projekty charytatywne i społeczne.

- Jak długofalowo Covid-19 wpłynie na biznes kosmetyczny?

Na pewno uświadomi nam, jak ważne jest wdrożenie odpowiednich zasad bezpieczeństwa na każdym polu. W produkcji to było zawsze wiadome (zasady higieny w GMP, BHP), ale teraz widać, że bardzo ważne jest też bezpieczeństwo finansowe (dobre finansowanie, odpowiednia „poduszka” oszczędności) i bezpieczeństwo zachowania ciągłości pracy (odpowiednia organizacja pracowników, posiadanie bazy pracowników sezonowych i inne tego typu rozwiązania).

- Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne?

Raczej pojawiły się nowe trendy, nie ujmując za dużo wcześniej istniejącym. Cały czas bowiem „na topie” są produkty naturalne, wegańskie lub niektóre składniki, takie jak witamina C, biofermenty, ekstrakty botaniczne. Ale oprócz tego zaczęły być poszukiwane mocno pewne typy produktów, np. produkty do pielęgnacji dłoni czy produkty antybakteryjne. 

- Czy w sektorze kosmetycznym zadziała „efekt szminki”, a może zaszła głęboka zmiana i mowa będzie raczej o „efekcie mydła”?

Na to pytanie niestety nie umiem odpowiedzić...

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi