Agnieszka Isa: nasz model biznesowy sprawdza się od 135 lat

Agnieszka Isa: nasz model biznesowy sprawdza się od 135 lat

W tym roku Avon obchodzi swoje 135 urodziny. O sukcesach, wyzwaniach, zmianach i tym co niezmienne w firmie z tak długim rynkowym stażem opowiada nam Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska - Agnieszka Isa.

Niewiele jest marek kosmetycznych, które mają ponad sto lat…

To prawda, zwłaszcza z tak bogatą historią i ważną misją. Od 135 lat troszczymy się o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, a także dajemy im możliwość zdobycia niezależności finansowej, pracy na własnych zasadach i ciągłego rozwoju zawodowego. Co ciekawe, w naszych laboratoriach 70% naukowców stanowią właśnie panie. M.in. dzięki temu świetnie znamy potrzeby naszych konsumentek i dajemy im dokładnie to, czego potrzebują. Zaledwie w ciągu ostatnich 3 lat nasze kosmetyki zdobyły 300 nagród. A jak głosi nasze urodzinowe hasło – „Dopiero się rozkręcamy”! W Avon codziennie podejmujemy szereg działań mających na celu stworzenie lepszego świata dla kobiet, dla każdego z nas. Nie zapominamy też o trosce o środowisko. W ramach „Commitment to Life”, złożonego przez firmy należące do grupy Natura & Co, planujemy jeszcze lepiej zadbać o naszą planetę. Pracujemy m.in. nad zwiększeniem udziału składników odnawialnych i naturalnych oraz nad formułami ulegającymi biodegradacji. I co ważne nie testujemy na zwierzętach, nigdzie na świecie.

Jakie były największe wyzwania, z którymi firma musiała zmierzyć się, wchodząc na polski rynek?

Avon jest obecny w Polsce od 1992 roku i początkowo firma jedynie sprzedawała i dystrybuowała produkty na polskim rynku. Ale już po pięciu latach działalności w Polsce Avon uruchomił w Garwolinie fabrykę kosmetyków, która obecnie jest jedną z najnowocześniejszych i największych w Europie. Jeśli chodzi o największe wyzwania, z jakim musiała się zmierzyć firma, to na pewno przekonanie konsumentów do nowego modelu biznesowego, opartego na sprzedaży bezpośredniej. Jednak szybko okazało się, że ten model to idealne rozwiązanie, które odpowiadało na potrzeby ówczesnych kobiet. Konsultantka Avon, która odwiedzała kobiety w domu, nie tylko opowiadała im o aktualnych trendach i dobierała odpowiednie kosmetyki, ale też była pewnego rodzaju przyjaciółką. Dlatego chociaż obecnie bardzo silnie rozwijamy nasz katalog online czy aplikację Avon On dla Konsultantek, to właśnie relacje i bezpośredni kontakt z klientem pozostają w centrum naszych działań. Wciąż udoskonalamy nowoczesny model biznesowy, ale jednocześnie nie rezygnujemy z tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej, która od 135 lat działa z powodzeniem.

Od ilu lat trwa Pani przygoda z Avon? Jakie są Pani osobiste doświadczenia i wspomnienia z pracy w firmie?

Moja przygoda z Avon trwa już 20 lat. Dołączyłam do firmy, ponieważ bardzo chciałam być częścią międzynarodowej korporacji, która była znana nie tylko ze sprzedaży kosmetyków, ale także z działań na rzecz społeczeństwa, a przede wszystkim kobiet. Swoją karierę rozpoczynałam w polskim oddziale i pracowałam na różnych stanowiskach w marketingu, zdobywając doświadczenie zarówno w zakresie rozwoju sprzedaży, jak i budowania wartości marki. Później zajmowałam kilka kluczowych stanowisk kierowniczych, w tym dyrektora marketingu w RPA, dyrektora wykonawczego ds. marketingu na rynki Europy Zachodniej oraz dyrektora wykonawczego ds. marketingu na Turcję, Afrykę Północną i Bliski Wschód. Zanim objęłam stanowisko dyrektor generalnej w Polsce, pracowałam w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie zasiadałam w zarządach Avon w Chinach oraz na Filipinach.

Pracując w najróżniejszych miejscach na świecie, z ludźmi z różnych kultur, nauczyłam się uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć ich potrzeby. To właśnie dzięki osobom, z którymi pracuję w Avon, rozwinęłam jeszcze bardziej pasję do tego biznesu. Ale jak to mówią: nie ma to jak w domu. Polska to kraj bliski mojemu sercu, dlatego możliwość realnego wsparcia Polek, to dla mnie zaszczyt. I to jest właśnie mocna strona mojego pracodawcy – każda osoba związana z tą firmą naprawdę wpływa na losy czyjejś mamy, siostry czy przyjaciółki. Tworzymy niezwykłą społeczność opartą na relacjach, które bardzo szanuję.

Co wyjątkowego szykuje Avon na kolejne lata?

Z okazji urodzin Avon i Fundacja Avon zadeklarowały, że globalnie przekażą 1 350 000 dolarów na rzecz kobiet. W tym roku dofinansujemy kolejne kilka tysięcy badań w ramach akcji Gabinety z Różową Wstążką. Ponadto nieustannie rozwijamy nasz biznes i dajemy milionom kobiet możliwość niezależności finansowej i rozwoju zawodowego. Właśnie uruchamiamy nowy program lojalnościowy dla naszych Konsultantek „Avon Nagradza”, który powstał przy współpracy z nimi. Obejmuje 5 różnych poziomów, a każdy z nich oferuje inny poziom rabatów, inne benefity oraz nagrody i wyróżnienia. To program, który daje naszym Konsultantkom wsparcie, którego potrzebują w codziennej pracy, oraz przywileje, na które zasługują. To nasza odpowiedź na ich pracę, zaangażowanie i lojalność oraz wkład w rozwój firmy w Polsce.

Które produkty z oferty marki okazały się największymi hitami i są nimi do dziś?

Avon od lat cieszy się wysoką świadomością wśród konsumentów i od lat pozostaje marką numer 1 w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków. Jeśli chodzi o produkty, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością to bez wątpienia są to szminki. Trudno się dziwić, bo w ofercie Avon znajdziemy ich bardzo szeroki wybór – szminki Avon Ultra dostępne są w aż 48 kolorach. To daje gwarancję, że każda kobieta znajdzie w Avon idealny odcień dla siebie. Innymi produktami Avon, które kochają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, są nasze zapachy. W każdej sekundzie firma sprzedaje na całym świecie aż 7 flakonów perfum – to więcej niż jakakolwiek inna marka. Najpopularniejsze są wciąż zapachy z linii Today Tomorrow Always, Far Away i Little Black Dress, które cyklicznie są także poszerzane o nowe warianty. Jeśli chodzi natomiast o produkty do pielęgnacji skóry, to najchętniej wybierane są te z linii Anew. Niedawno wprowadziliśmy nowe produkty z opatentowanym przez nas Protinolem™. To prawdziwa innowacja w walce z przedwczesnymi objawami starzenia się skóry. Dowód? Nasza Odmładzająca Kuracja Do Twarzy W Ampułkach dostała m.in. wyróżnienie Kosmetyku Wszech Czasów 2021. Co ciekawe, często słyszy się, że to retinol jest składnikiem znanym z działania przeciwzmarszczkowego, ale to właśnie Protinol™ stymuluje 2 typy kolagenu, które są odpowiedzialne za utrzymanie młodzieńczego wyglądu naszej cery. Potwierdzają to nasze klientki, które coraz chętniej sięgają po produkty z tym innowacyjnym składnikiem.

Avon to nie tylko marka kosmetyczna, to wsparcie dla kobiet. Od lat prowadzi kampanie społeczne -  Avon Kontra Rak Piersi, Avon Kontra Przemoc. Jaką realną zmianę wniosły w życie kobiet?

Od 135 lat zabieramy głos w ważnych i trudnych sprawach dla kobiet. W Polsce aktywnie prowadzimy dwie duże kampanie – Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc. Każdego roku zachęcamy Polki do profilaktyki raka piersi i dofinansowujemy tysiące badań USG piersi. Walczymy także z przemocą ze względu na płeć. Od lat wspieramy funkcjonowanie czterech poradni dla kobiet (dwóch telefonicznych i dwóch mailowych). Ponadto w tym roku przeznaczyliśmy 90 tys. zł. na wsparcie „Niebieskiej Linii” Instytutu Psychologii Zdrowia. Zaś przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert, którą uruchomiliśmy we współpracy z fundacją Feminoteka tylko w 2020 roku pomogła 3546 osobom. I nie są to suche liczby, bo za każdą z nich stoi czyjaś historia – historia, którą chcemy zmienić na lepszą.

Nie pozostaje nam zatem życzyć nic innego, jak powodzenia na kolejne lata!
Weronika Zach, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi