Agnieszka Isa: nasz model biznesowy sprawdza się od 135 lat
Agnieszka Isa: nasz model biznesowy sprawdza się od 135 lat

W tym roku Avon obchodzi swoje 135 urodziny. O sukcesach, wyzwaniach, zmianach i tym co niezmienne w firmie z tak długim rynkowym stażem opowiada nam Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska - Agnieszka Isa.

Niewiele jest marek kosmetycznych, które mają ponad sto lat…

To prawda, zwłaszcza z tak bogatą historią i ważną misją. Od 135 lat troszczymy się o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, a także dajemy im możliwość zdobycia niezależności finansowej, pracy na własnych zasadach i ciągłego rozwoju zawodowego. Co ciekawe, w naszych laboratoriach 70% naukowców stanowią właśnie panie. M.in. dzięki temu świetnie znamy potrzeby naszych konsumentek i dajemy im dokładnie to, czego potrzebują. Zaledwie w ciągu ostatnich 3 lat nasze kosmetyki zdobyły 300 nagród. A jak głosi nasze urodzinowe hasło – „Dopiero się rozkręcamy”! W Avon codziennie podejmujemy szereg działań mających na celu stworzenie lepszego świata dla kobiet, dla każdego z nas. Nie zapominamy też o trosce o środowisko. W ramach „Commitment to Life”, złożonego przez firmy należące do grupy Natura & Co, planujemy jeszcze lepiej zadbać o naszą planetę. Pracujemy m.in. nad zwiększeniem udziału składników odnawialnych i naturalnych oraz nad formułami ulegającymi biodegradacji. I co ważne nie testujemy na zwierzętach, nigdzie na świecie.

Jakie były największe wyzwania, z którymi firma musiała zmierzyć się, wchodząc na polski rynek?

Avon jest obecny w Polsce od 1992 roku i początkowo firma jedynie sprzedawała i dystrybuowała produkty na polskim rynku. Ale już po pięciu latach działalności w Polsce Avon uruchomił w Garwolinie fabrykę kosmetyków, która obecnie jest jedną z najnowocześniejszych i największych w Europie. Jeśli chodzi o największe wyzwania, z jakim musiała się zmierzyć firma, to na pewno przekonanie konsumentów do nowego modelu biznesowego, opartego na sprzedaży bezpośredniej. Jednak szybko okazało się, że ten model to idealne rozwiązanie, które odpowiadało na potrzeby ówczesnych kobiet. Konsultantka Avon, która odwiedzała kobiety w domu, nie tylko opowiadała im o aktualnych trendach i dobierała odpowiednie kosmetyki, ale też była pewnego rodzaju przyjaciółką. Dlatego chociaż obecnie bardzo silnie rozwijamy nasz katalog online czy aplikację Avon On dla Konsultantek, to właśnie relacje i bezpośredni kontakt z klientem pozostają w centrum naszych działań. Wciąż udoskonalamy nowoczesny model biznesowy, ale jednocześnie nie rezygnujemy z tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej, która od 135 lat działa z powodzeniem.

Od ilu lat trwa Pani przygoda z Avon? Jakie są Pani osobiste doświadczenia i wspomnienia z pracy w firmie?

Moja przygoda z Avon trwa już 20 lat. Dołączyłam do firmy, ponieważ bardzo chciałam być częścią międzynarodowej korporacji, która była znana nie tylko ze sprzedaży kosmetyków, ale także z działań na rzecz społeczeństwa, a przede wszystkim kobiet. Swoją karierę rozpoczynałam w polskim oddziale i pracowałam na różnych stanowiskach w marketingu, zdobywając doświadczenie zarówno w zakresie rozwoju sprzedaży, jak i budowania wartości marki. Później zajmowałam kilka kluczowych stanowisk kierowniczych, w tym dyrektora marketingu w RPA, dyrektora wykonawczego ds. marketingu na rynki Europy Zachodniej oraz dyrektora wykonawczego ds. marketingu na Turcję, Afrykę Północną i Bliski Wschód. Zanim objęłam stanowisko dyrektor generalnej w Polsce, pracowałam w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie zasiadałam w zarządach Avon w Chinach oraz na Filipinach.

Pracując w najróżniejszych miejscach na świecie, z ludźmi z różnych kultur, nauczyłam się uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć ich potrzeby. To właśnie dzięki osobom, z którymi pracuję w Avon, rozwinęłam jeszcze bardziej pasję do tego biznesu. Ale jak to mówią: nie ma to jak w domu. Polska to kraj bliski mojemu sercu, dlatego możliwość realnego wsparcia Polek, to dla mnie zaszczyt. I to jest właśnie mocna strona mojego pracodawcy – każda osoba związana z tą firmą naprawdę wpływa na losy czyjejś mamy, siostry czy przyjaciółki. Tworzymy niezwykłą społeczność opartą na relacjach, które bardzo szanuję.

Co wyjątkowego szykuje Avon na kolejne lata?

Z okazji urodzin Avon i Fundacja Avon zadeklarowały, że globalnie przekażą 1 350 000 dolarów na rzecz kobiet. W tym roku dofinansujemy kolejne kilka tysięcy badań w ramach akcji Gabinety z Różową Wstążką. Ponadto nieustannie rozwijamy nasz biznes i dajemy milionom kobiet możliwość niezależności finansowej i rozwoju zawodowego. Właśnie uruchamiamy nowy program lojalnościowy dla naszych Konsultantek „Avon Nagradza”, który powstał przy współpracy z nimi. Obejmuje 5 różnych poziomów, a każdy z nich oferuje inny poziom rabatów, inne benefity oraz nagrody i wyróżnienia. To program, który daje naszym Konsultantkom wsparcie, którego potrzebują w codziennej pracy, oraz przywileje, na które zasługują. To nasza odpowiedź na ich pracę, zaangażowanie i lojalność oraz wkład w rozwój firmy w Polsce.

Które produkty z oferty marki okazały się największymi hitami i są nimi do dziś?

Avon od lat cieszy się wysoką świadomością wśród konsumentów i od lat pozostaje marką numer 1 w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków. Jeśli chodzi o produkty, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością to bez wątpienia są to szminki. Trudno się dziwić, bo w ofercie Avon znajdziemy ich bardzo szeroki wybór – szminki Avon Ultra dostępne są w aż 48 kolorach. To daje gwarancję, że każda kobieta znajdzie w Avon idealny odcień dla siebie. Innymi produktami Avon, które kochają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, są nasze zapachy. W każdej sekundzie firma sprzedaje na całym świecie aż 7 flakonów perfum – to więcej niż jakakolwiek inna marka. Najpopularniejsze są wciąż zapachy z linii Today Tomorrow Always, Far Away i Little Black Dress, które cyklicznie są także poszerzane o nowe warianty. Jeśli chodzi natomiast o produkty do pielęgnacji skóry, to najchętniej wybierane są te z linii Anew. Niedawno wprowadziliśmy nowe produkty z opatentowanym przez nas Protinolem™. To prawdziwa innowacja w walce z przedwczesnymi objawami starzenia się skóry. Dowód? Nasza Odmładzająca Kuracja Do Twarzy W Ampułkach dostała m.in. wyróżnienie Kosmetyku Wszech Czasów 2021. Co ciekawe, często słyszy się, że to retinol jest składnikiem znanym z działania przeciwzmarszczkowego, ale to właśnie Protinol™ stymuluje 2 typy kolagenu, które są odpowiedzialne za utrzymanie młodzieńczego wyglądu naszej cery. Potwierdzają to nasze klientki, które coraz chętniej sięgają po produkty z tym innowacyjnym składnikiem.

Avon to nie tylko marka kosmetyczna, to wsparcie dla kobiet. Od lat prowadzi kampanie społeczne -  Avon Kontra Rak Piersi, Avon Kontra Przemoc. Jaką realną zmianę wniosły w życie kobiet?

Od 135 lat zabieramy głos w ważnych i trudnych sprawach dla kobiet. W Polsce aktywnie prowadzimy dwie duże kampanie – Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc. Każdego roku zachęcamy Polki do profilaktyki raka piersi i dofinansowujemy tysiące badań USG piersi. Walczymy także z przemocą ze względu na płeć. Od lat wspieramy funkcjonowanie czterech poradni dla kobiet (dwóch telefonicznych i dwóch mailowych). Ponadto w tym roku przeznaczyliśmy 90 tys. zł. na wsparcie „Niebieskiej Linii” Instytutu Psychologii Zdrowia. Zaś przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert, którą uruchomiliśmy we współpracy z fundacją Feminoteka tylko w 2020 roku pomogła 3546 osobom. I nie są to suche liczby, bo za każdą z nich stoi czyjaś historia – historia, którą chcemy zmienić na lepszą.

Nie pozostaje nam zatem życzyć nic innego, jak powodzenia na kolejne lata!
Weronika Zach, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager