Silver is the new Beauty - subiektywny przewodnik interesujących influencerów 60 plus

Silver is the new Beauty - subiektywny przewodnik interesujących influencerów 60 plus

Podczas gdy świat piękna jest nadal w dużej mierze zdominowany przez obraz młodej kobiety, która jest synonimem doskonałości, na rynku kosmetycznym obserwujemy ewolucję. Jednym z trendów mających istotny wpływ na nadchodzące lata, jest “silver economy” czy “silver tsunami”, zwany również erą seniorów.

Marketerzy dostrzegli pokolenie niezwykle wartościowe z perspektywy rynku zarówno pracowniczego jak i nabywczego - osoby 60+. Dlaczego? Ponieważ zajmują oni coraz większą część populacji. Baby Boomersów przybywa - doprecyzowując, mówimy o osobach, które urodziły się w latach powojennego wyżu demograficznego (od 1946 do 1964 roku). W Japonii, już ⅓ społeczeństwa to osoby, które przekroczyły sześćdziesiąty rok życia.

Według raportu HelpAge International w 2050 roku ludzie w wieku emerytalnym, będą stanowić w naszym kraju blisko 35%, jednak Główny Urząd Statystyczny, prognozuje, że jeśli tendencja się nie zmieni, do roku 2050 będzie to aż 45% populacji Polski.

Tymczasem w sieci coraz częściej demaskuje się “idealność”. W cyfrowym świecie zarówno wśród Baby Boomersów, Milenialsów i pokolenia X czy Z, hasłem przewodnim staje się samoakceptacja i naturalne piękno. Coraz więcej osób, w tym także publicznych, udostępnia w mediach społecznościowych swoje zdjęcia bez makijażu i retuszu.

Trendy inclusion oraz diversity kształtują dziś rynek konsumencki.

Żyjemy w gospodarce opartej na technologii i innowacji, w związku z czym, główną wartością marek staje się ich różnorodność. Marketing inkluzywny to już nie domena kilku odważnych przedsiębiorstw, to naturalne uwzględnienie w ofercie i promocji różnych grup społecznych takich jak na przykład plus size, osoby z niepełnosprawnościami, niedoskonałościami czy seniorzy.

Brak perfekcji staje się sposobem na wyróżnienie się. Tym chętniej zauważamy piękno drzemiące w seniorach.

W tym miejscu warto nadmienić, iż w Europie 1/4 osób powyżej 75. roku życia korzysta z internetu, połowa użytkowników w wieku 65–75 lat ma profil w jednym z portali społecznościowych. Drzemie w nich zatem olbrzymi potencjał marketingowy.

Jest tylko jedna rzecz, która odróżnia Jacky O'Shaughnessy - twarz American Apparel, od modeli każdej innej kampanii modowej: mianowicie całkiem siwe włosy. Wybór 62-letniej gwiazdy przez American Apparel, zbiegł się kilka lat temu z kampanią Vivienne Westwood. Projektantka zaprosiła do udziału w globalnej kampanii 60-letnią piosenkarkę, modelkę i poetkę - Leslie Winer. Tymczasem 70-letnia Catherine Deneuve zaangażowała się w promocję produktów Louis Vuitton. To raptem kilka przykładów z ostatnich lat. Niewątpliwie nadszedł czas, aby przygotować na rodzimym rynku równie fantastyczne oferty produktowe i dedykowane im kampanie marketingowe.

Poniższe profile obalają wrażenie, że „target senior”, oznacza stereotypowe zdjęcia przechodzących na emeryturę par spacerujących po plaży lub kruchej starszej pani w wygodnym fotelu. Ogromny i lukratywny rynek +60 nie jest niszą - obejmuje konsumentów ze wszystkich środowisk i lokalizacji, którzy po prostu przekroczyli określony wiek. Osoby te stanowią grupę docelową o dużym potencjale dla branży kosmetycznej.

Siła nabywcza seniorów utrzymuje się na wysokim poziomie, są coraz bardziej skorzy do wydatków, czemu sprzyja wizja życia niczym z Grace i Frankie - kultowego serialu Netflixa.

Po długim okresie tendencji na promowanie produktów przeciwstarzeniowych, producenci kosmetyków powinni dziś uwodzić seniorów koncepcją „szczęśliwego starzenia się” lub „świadomego korzystania z życia” czy promowania “naturalnego, dojrzałego piękna”.  Z niecierpliwością wypatruję polskich produktów zaprojektowanych dla kobiet, które chcą ujawnić swoje autentyczne piękno, stosując uczciwe i realistyczne podejście do wieku.

Poniżej zestawienie kilku profili społecznościowych prowadzonych przez niezwykłych seniorów z całego świata. Moim  zdaniem, warto obserwować! Niektóre mogą stanowić fantastyczną inspirację dla producentów kosmetyków
(kolejność przypadkowa).

autor: Jagoda Prętnicka, analityczka social mediów, juror konkursu Love Cosmetics Awards

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Y?? ?? by Hamid Wadi Shab Oman

Post udostępniony przez @ yazemeenah

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Photo, Hair and Makeup by Marsha Brady.

Post udostępniony przez Jacalyn "Jacky" O'Shaughnessy (@jackyoshaughnessy)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

.. e a nossa velha e conhecida @havaianas pode sim ganhar status de look bacaninha!!!. e porquê não minha gente!!. minha dica é: fugir das cores mais tradicionais e apimentar com cores vibrantes que são a cara do verão okay? aviso: não é #publi.. . é porque tô gostando mesmo ♥️♥️♥️.. então dá um play e #vemcomigo.. ? ? ?? @vpekny.. ᑭOᖇᑫᑌE ᗩᑕEᔕᔕóᖇIO E EᔕTIᒪO ᗷᗩᑕᗩᑎᗩ ᔕãO ᗩᑫᑌEᒪEᔕ ᑫᑌE TE ᖇEᑭᖇEᔕEᑎTᗩᗰ. #pitacosdaro #alalaRo #carnaval #rasteiras #aderecosdecarnaval #dicas #consultoriadeestilo #façadiferente #sejaunica #over60 #romaciel #prainspirar ❣️❣️❣️#conexao

Post udostępniony przez EᔕTIᒪO & ᗩᑕEᔕᔕóᖇIOᔕ (@romacielestilo)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I WANNA GO FAST?? ??????????????

Post udostępniony przez BAD LIL BADDIE?? ?????????? (@baddiewinkle)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Modetipp: Hemdjacken unter und über alles tragen! ❤️ So wie diese rotkarierte hier - bei dem milden Wetter im Moment solo - von @zara aus dickem Stoff mit Wolle.?? ?? [unbezahlte Werbung durch Nennung/Verlinkung der Marken] #berlin #zara #zarastyle #überhemd #hemdjacke #streetstyle #zarajacket #streetlook #streetstyleberlin #igersberlin #berlinblogger #germanblogger #bestager #agelessstyle #ü60 #ü50 #over50 #over60 #over50style #over60style #styleblogger_de #fashionblogger_de #ootdinspo #outfitinspiration #whatiweartoday

Post udostępniony przez Frau Schwarz (@frau_schwarz_traegt_schwarz)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ph and style @vasilidze2014 #возрастнаямодель #фотомодельспб #художественнаяфотография #agedmodels #over50 #over50style #over60 #oldmodel #russianmodels #russianwomen #artphoto #чбфото #blackandwhitephotography #bnwphotography #чбпортрет #bwportrait #bnwportrait

Post udostępniony przez Elena Luneva (@elenalunevall)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Happy Valentine’s day. Let me be your Valentine today @sephorafrance. @agencesilver?? ??.. #love #valentineday #beauty #ageisjustanumber #edito #fashion #hometoyournextlook #sponsored #dandy #class #model #bearded #beardstyle #grooming #mensgrooming #tatoo #beardandtattoos #gentlemen #gent #style #menstyle #photoshoot #inspiration #fashionblogger

Post udostępniony przez Philippe Dumas. Paris. France (@dumphil)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Driver!..?? ?????? #fitover50 #fitforfun #50plushappy #saltandpeppergentlemen #classicmodel #bestager #silverhair #silverfox #shooting #photoshooting #photooftheday #picoftheday #comercial #menswear #menstyle #menfashion #menwithclass #modelwork #gentleman #dandy #ageisjustanumber #50newstart #saltandpepper #greyhair #malemodel#portrait #portraitsmadeingermany

Post udostępniony przez Andreas Schroeder (@andreasschroeder60)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

.?? ??????????????????????????????. • September 2018. Memories of my fantastic “on location” shoot, in Milan, Italy, with the amazing Daniele Oneta!. • @danieleonetaphotography @chiara_effe_makeupartist. • ——————————————- • @thebritishbeardclub. • • #danieleonetaphotography #milano #locationshoot #modelover60 #maturemodel #beardmodel #modelodebarba #beardedmodel #whitebeardmodel #classicmodel #malemodel #beardlife #beardedman #instabeard #beardstyle #barba #pognophile #ageisjustanumber #flexingmybeard #tbbclub #thebritishbeardclub #beardedstars. • • •

Post udostępniony przez ?? ???????????????? ?????????????????????? (@papa_stache_)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

les freres Jack.. ..???????????? #barbier #barbu #barbershop #beard #style #beardstyle #me #lille #modelephoto #modelsenior #seniormodel #instabeards #instagram #barber???? #barber #baard #baardagaam #photography #seniorphoto #photographie #vintagestyle #noiretblanc #blackandwhitephotography @barbattitude59 @tacquenirevincent @jamesnord59 @damlastache @le_vintage_tattoo_bar @afishnamedfred @beardilizer_france

Post udostępniony przez Tacquenire Vincent (@tacquenirevincent)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hallo liebe Instagram Freunde, ich freue mich das es uns gelungen ist meinen INSTAGRAM ACCOUNT wieder zurückzuholen, Danke @marta_pr_! Wie ihr sicherlich gemerkt habt, war ich längere Zeit hier nicht zu erreichen. Mein Account wurde gehackt und gestohlen. Es ist uns gelungen, meinen Account wieder zu holen. Ich freue mich das wir wieder kommunizieren können. Ich freue mich wieder auf einen kreativen Gedanken und Bilderaustausch. Love, Love, Love ♥️ Hello dear Instagram friends, I am happy that we managed to get my INSTAGRAM ACCOUNT back, thanks @marta_pr_! As you have probably noticed, I was not available here for a long time. My account was hacked and stolen. We managed to get the account again. I am so glad that we can communicate again. I look forward to share happy thoughts and pictures with you. Love, love, love ♥️#photooftheday @balaszeskul #positivevibes #alleswirdgut #glücksmomente #glückspilz #bestfriends #coolpeople #glücksgefühl #hilfsbereitschaft #menwithstyle #menstyle #menshatstyle #menshats #menwithclass #menswear #springen #beautiful DANKE AN ALLE!! Ihr seid WUNDERBAR?? ??????????????????????

Post udostępniony przez Günther Krabbenhöft (@g.krabbenhoft)

# Raporty tematyczne
 reklama