Resibo: Trendy w branży kosmetycznej które zyskają na znaczeniu w 2023 roku

Resibo: Trendy w branży kosmetycznej które zyskają na znaczeniu w 2023 roku

Co zdominuje najbliższą przyszłość branży kosmetycznej? Siłą napędową zmian będą wartości etyczne oraz korzyści wykraczające poza wypielęgnowaną skórę.

Transparentność i edukacja

Na znaczeniu zyskają nowe standardy transparentności. Coraz większe zaufanie budzą te marki, które w przejrzysty sposób informują o zastosowanych formułach i opisują działanie kluczowych składników aktywnych. Punktem wyjścia tych zmian jest przeświadczenie o rosnącej potrzebie świadomości konsumentów. W dobie inflacji jesteśmy też ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji zakupowych, dlatego przywiązujemy większą wagę do świadomego wyboru wysokiej jakości produktów, a także oczekujemy transparentności w kwestii ich cen.

Ewelina Kwit-BetlejNaturalność – nie tylko w kwestii składu kosmetyków

Branża kosmetyczna coraz mocniej stawia na naturalność. Marki sięgają po receptury oparte na mocy roślinnych składników, które odpowiadają konkretnym potrzebom skóry. W parze z tym trendem idzie naturalność w sposobie prezentacji produktów. W kampaniach odchodzi się od makijażu i retuszu, a skupia na wypielęgnowanej cerze. W ten sposób marki przełamują typową konwencję beauty i pokazują naturalną stronę piękna.

– Naturalność jest jednym z filarów naszej filozofii – mówi Ewelina Kwit-Betlej, twórczyni marki Resibo. – Przykładem jest kampania promująca regulujący hydro krem Flower Power, którego nazwa nawiązuje do jednego z głównych składników – ekstraktu z kwiatów hibiskusa. W sesji zdjęciowej dominowały motywy kwiatowe i bliskie kadry, które skupiają się na wypielęgnowanej cerze i naturalnej teksturze skóry. Podobnie było w naszej ostatniej kampanii Be a Queen in Your Own Skin, gdzie postawiliśmy na naturalny look i nie baliśmy się pokazać, jak naprawdę wygląda skóra. Planując premiery na 2023 rok z pewnością będziemy podążać tym śladem – dodaje.

Wspierania samoakceptacji

Trend naturalności przekłada się też na wspieranie samoakceptacji i propagowanie ciałopozytywności. Każda skóra – również ta zdrowa i zadbana, dzięki naturalnej pielęgnacji – miewa widoczne pory, zmarszczki, wypryski, wydziela sebum i nie wygląda tak samo każdego dnia – i jest to całkowicie w porządku. Obecnie branża kosmetyczna jest coraz bardziej świadoma, że warto dbać nie tylko o potrzeby skóry. Rośnie popularność kanałów komunikacji, które stanowią bezpieczną przestrzeń dyskusji oraz wsparcia. W ten sposób marki sprzeciwiają się „beauty hejtowi”. Coraz więcej mówi się o zdrowiu psychicznym w kontekście pielęgnacji skóry oraz samobadaniu.

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi