Na czym polega praca Key Account Managera w e-commerce?

Na czym polega praca Key Account Managera w e-commerce?

Branża e-commerce dynamicznie się zmienia. Sukces firmy w handlu elektronicznym zależy m.in. od umiejętności reagowania na potrzeby konsumentów i budowania długotrwałych relacji z klientami – zwłaszcza tymi, którzy generują największą wartość. To zadanie dla Key Account Managera.

Na czym polega praca tego specjalisty? Sprawdź, jakie wyzwania stoją przed osobą zatrudnioną na tym stanowisku.

Utrzymanie klienta w branży e-commerce – główne wyzwania

E-commerce jest jednym z najbardziej konkurencyjnych sektorów gospodarki. To sprawia, że firmy muszą szczególnie zadbać o customer experience, rywalizując z innymi podmiotami nie tylko ceną, ale także innowacyjnością, szybkością dostawy, sprawną realizacją zwrotów i reklamacji, a także jakością obsługi klienta. Budowanie zaufania i lojalności konsumenckiej to długotrwały proces, który wymaga czasu i zaangażowania. Każda firma, która chce zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie, musi zadbać o to, żeby wyróżnić swoją ofertę na tle innych. Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie potrzeb klientów oraz stworzenie odpowiedniej strategii sprzedażowej, opartej na analizie danych pochodzących od konsumentów.

Kim są kluczowi klienci?

Aby zrozumieć specyfikę pracy Key Account Managera w e-commerce, należy najpierw wyjaśnić, kim są kluczowi klienci (nazywani także klientami strategicznymi). To korporacje, organizacje czy instytucje, które przynoszą największe zyski. Mimo że to zazwyczaj niewielki odsetek ogólnej liczby klientów, to stanowi znaczną część przychodów firmy. Kluczowi klienci utrzymują długoterminowe relacje z firmą, a wartość ich zakupów jest znacznie wyższa niż u przeciętnego klienta. W związku z tym klienci strategiczni mogą liczyć na indywidualne podejście i spersonalizowaną obsługę. Relacje z kluczowymi klientami często stają się bardziej partnerskie. Kluczowi klienci mogą mieć wpływ na rozwój niektórych produktów czy strategii marketingowej.

Kim jest opiekun kluczowych klientów i jaka jest jego rola w budowaniu sukcesu firmy?

Praca Key Account Managera polega na zarządzaniu relacjami z kluczowymi klientami w branży handlu elektronicznego. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna m.in. za: tworzenie ofert czy negocjowanie umów handlowych. KAM, poprzez regularne kontakty i spotkania, dba o pogłębianie relacji biznesowych, przedstawiając kluczowym klientom korzyści płynące z długoterminowej współpracy.

Key Account Manager identyfikuje nowe możliwości biznesowe w ramach istniejącej współpracy. Jest także odpowiedzialny za rozwijanie portfela klientów. Jednym z głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku jest również analiza danych dotyczących zachowań konsumentów, trendów zakupowych oraz wyników sprzedaży. Na tej podstawie proponuje nowe rozwiązania i usprawnienia w dotychczasowej strategii.

Key Account Manager to osoba, która odgrywa ważną rolę w realizacji strategicznych celów firmowych. Dzięki profesjonalnemu budowaniu długotrwałych relacji z kluczowymi klientami przyczynia się do wzrostu zaufania do marki, czego efektem jest m.in. poprawa wskaźników sprzedażowych.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/kim-jest-key-account-manager-obowiazki-i-zarobki

 

artykuł sponsorowany

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi