Na czym polega praca Key Account Managera w e-commerce?

Na czym polega praca Key Account Managera w e-commerce?

Branża e-commerce dynamicznie się zmienia. Sukces firmy w handlu elektronicznym zależy m.in. od umiejętności reagowania na potrzeby konsumentów i budowania długotrwałych relacji z klientami – zwłaszcza tymi, którzy generują największą wartość. To zadanie dla Key Account Managera.

Na czym polega praca tego specjalisty? Sprawdź, jakie wyzwania stoją przed osobą zatrudnioną na tym stanowisku.

Utrzymanie klienta w branży e-commerce – główne wyzwania

E-commerce jest jednym z najbardziej konkurencyjnych sektorów gospodarki. To sprawia, że firmy muszą szczególnie zadbać o customer experience, rywalizując z innymi podmiotami nie tylko ceną, ale także innowacyjnością, szybkością dostawy, sprawną realizacją zwrotów i reklamacji, a także jakością obsługi klienta. Budowanie zaufania i lojalności konsumenckiej to długotrwały proces, który wymaga czasu i zaangażowania. Każda firma, która chce zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie, musi zadbać o to, żeby wyróżnić swoją ofertę na tle innych. Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie potrzeb klientów oraz stworzenie odpowiedniej strategii sprzedażowej, opartej na analizie danych pochodzących od konsumentów.

Kim są kluczowi klienci?

Aby zrozumieć specyfikę pracy Key Account Managera w e-commerce, należy najpierw wyjaśnić, kim są kluczowi klienci (nazywani także klientami strategicznymi). To korporacje, organizacje czy instytucje, które przynoszą największe zyski. Mimo że to zazwyczaj niewielki odsetek ogólnej liczby klientów, to stanowi znaczną część przychodów firmy. Kluczowi klienci utrzymują długoterminowe relacje z firmą, a wartość ich zakupów jest znacznie wyższa niż u przeciętnego klienta. W związku z tym klienci strategiczni mogą liczyć na indywidualne podejście i spersonalizowaną obsługę. Relacje z kluczowymi klientami często stają się bardziej partnerskie. Kluczowi klienci mogą mieć wpływ na rozwój niektórych produktów czy strategii marketingowej.

Kim jest opiekun kluczowych klientów i jaka jest jego rola w budowaniu sukcesu firmy?

Praca Key Account Managera polega na zarządzaniu relacjami z kluczowymi klientami w branży handlu elektronicznego. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna m.in. za: tworzenie ofert czy negocjowanie umów handlowych. KAM, poprzez regularne kontakty i spotkania, dba o pogłębianie relacji biznesowych, przedstawiając kluczowym klientom korzyści płynące z długoterminowej współpracy.

Key Account Manager identyfikuje nowe możliwości biznesowe w ramach istniejącej współpracy. Jest także odpowiedzialny za rozwijanie portfela klientów. Jednym z głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku jest również analiza danych dotyczących zachowań konsumentów, trendów zakupowych oraz wyników sprzedaży. Na tej podstawie proponuje nowe rozwiązania i usprawnienia w dotychczasowej strategii.

Key Account Manager to osoba, która odgrywa ważną rolę w realizacji strategicznych celów firmowych. Dzięki profesjonalnemu budowaniu długotrwałych relacji z kluczowymi klientami przyczynia się do wzrostu zaufania do marki, czego efektem jest m.in. poprawa wskaźników sprzedażowych.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/kim-jest-key-account-manager-obowiazki-i-zarobki

 

artykuł sponsorowany

# Raporty tematyczne
loki joanna