Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Iwona Czopek, BodyBoom
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Iwona Czopek, BodyBoom

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Iwona Czopek, dyrektor marketingu XRocket, producent marki BodyBoom

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Dynamiczny! Na rynku pojawiło się wiele nowych marek, a co się z tym wiąże nasiliła się walka o klienta. Rosnąca świadomość konsumentów i wzmacniający się trend eko sprawiły, że nawet największe brandy dostrzegły potencjał naturalnych składników. Dodajmy do tego RODO i przygotowywanie się do wejścia w życie nowej ustawy o produktach kosmetycznych  – a otrzymamy rok pełen wyzwań, ale i wzrostu dla firm działających w segmencie kosmetyków naturalnych.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Było ich kilka. Jednym z najważniejszych był rebranding naszych kosmetyków. Glinki, balsam, masło i olej do ciała zyskały eleganckie kartonowe opakowania. Ujednolicenie szaty graficznej miało na celu uspójnienie wizerunku brandu, a przy tym pomóc wyróżnić się produktom na półce.

Ważny dla nas był także debiut kosmetyków BodyBoom w nowych segmentach – wprowadziliśmy do oferty m.in. peeling kawowy przeznaczony do skóry twarzy, miejski krem do codziennej pielęgnacji z ekstraktami z komórek macierzystych pomarańczy i jabłek oraz unikatowy na rynku peeling dla kobiet w ciąży i karmiących.

W tym roku udało nam się także poszerzyć sieć sprzedaży detalicznej – nasze produkty trafiły na półki Super-Pharm i Kontigo, można było je nabyć także w sieci Lidl.

W 2018 do naszych rynków eksportowych dołączyły również: USA, Indie, Korea Południowa, Holandia, Malta, Bułgaria, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Serbia, Kosowo, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Jordan, Kanada i Meksyk.

Aktualnie jesteśmy już na ponad 30 rynkach zagranicznych. Ponadto, myśląc o rozwoju sprzedaży eksportowej w listopadzie BodyBoom dołączyło do grona sprzedawców na Amazonie.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…  

Jesteśmy nr 1 w kategorii peelingów kawowych – jest to niewątpliwie nasz sukces, ale też motywacja by wzmocnić swoją pozycję w całej kategorii kosmetyków naturalnych.

Planujemy również dalszą rozbudowę naszej sieci sprzedaży eksportowej i wejście na nowe rynki zagraniczne.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Niekwestionowanymi bestsellerami są 2 peelingi kawowe: Magiczny Węgiel, czyli peeling z dodatkiem węgla aktywnego oraz wpisujący się w aktualny trend „Glow” Błyskotliwy Prowokator Shimmer Gold – peeling ze złotym pigmentem, który delikatnie opalizuje w świetle nadając skórze blasku.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Utrzymujący się zwrot w kierunku natury, w tym receptur wegańskich, a co się z tym wiąże kosmetyki oparte na naturalnych składnikach aktywnych, a w przypadku kosmetyków wegańskich - jedynie na składnikach pochodzenia roślinnego, receptur bez SLS, silikonów, PEGÓW czy olejów mineralnych.

Zyskujący na popularności trend „zero waste” łączący ideę „less is more” z ekologicznym stylem życia.

Dostrzeżono również problem smogu co skutkowało wzrostem zainteresowania kosmetykami antysmogowymi, produktami przeciwdziałającymi skutkom zanieczyszczenia środowiska.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Zyskujący na popularności minimalizm kosmetyczny.

Jakby na przekór inspirowanej koreańskimi rytuałami wieloetapowej pielęgnacji, wysokiej specjalizacji receptur czy wręcz personalizacji produktów część z użytkowników podąża w kierunku ograniczania liczby kosmetyków, na rzecz świadomego wyboru preparatów wielozadaniowych, mających szerokie spektrum zastosowania.  

 7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Inspirujących pomysłów, świadomych i lojalnych klientów oraz sukcesów na rynku międzynarodowym!

# Raporty tematyczne
reklama