Wzrastające możliwości na rynku chińskim dla europejskich producentów kosmetyków

Wzrastające możliwości na rynku chińskim dla europejskich producentów kosmetyków

Wraz z wejściem w życie Rozporządzenia w Sprawie Nadzoru i Administracji w Zakresie Kosmetyków (CSAR - Cosmetics Supervision and Administration Regulation) znacznie wzrosło zainteresowanie eksportem kosmetyków do Chin.

Nowe regulacje wniosły wiele zmian oraz umożliwiły sprzedaż produktów bez testowania na zwierzętach. Rynek chiński otworzył się na wielu nowych producentów z Europy i całego świata, stosujących się do zasad ‘cruelty free’.

Zwolnienie z testów – ogólne zasady

Zwolnienie z testów dotyczy tylko produktów ogólnych (z ang. general cosmetics), natomiast produkty specjalne w dalszym ciągu wymagają testowania. W przypadku produktów dla niemowląt, dzieci oraz kosmetyków zawierających nowy składnik (wymagający 3-letniego okresu monitorowania), testy są w dalszym ciągu obowiązkowe.

Dodatkowe wymagania

Kosmetyki ogólne mogą być zwolnione z testowania jeżeli zostaną spełnione następujące warunki:

  • produkt przejdzie pozytywnie ocenę bezpieczeństwa (wydaną przez eksperta ds. oceny produktów z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym),
  • producent przedstawi certyfikat GMP (dobrej praktyki produkcji) wydany przez lokalne władze rządowe.

W związku z różnicami w lokalnych systemach regulacji kosmetyków nie wszystkie certyfikaty zostaną zaakceptowane przez chińskie władze. Krajowa Administracja Produktów Medycznych (z ang. NMPA -National Medical Products Administration) pracuje nad nowymi rozwiązaniami i wydaniem drugiej wersji wymagań odnośnie certyfikatów GMP. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2022 r.

Etykietowanie – nowe zasady

Najważniejsza zmiana odnośnie etykietowania dotyczy sposobu przedstawiania wykazu składników. Nazwy składników należy przedstawić według chińskich nazw INCI w kolejności malejącej (stężenia wyższe niż 0,1%). Natomiast substancje obecne w produkcie w stężeniach poniżej 0,1% należy wymienić osobno i oznaczyć jako „inne śladowe składniki”. Dodatkowo produkty muszą posiadać etykietę w języku chińskim, której treść musi być zgodna z oryginałem. Planowane wejście w życie nowych zasad przypada na 1 maja 2022 r. Od tego momentu wszystkie zgłaszane lub rejestrowane kosmetyki muszą posiadać etykietę zgodną z nowymi przepisami. W przypadku produktów wprowadzonych na rynek przed 1 maja 2022 r. obowiązuje okres przejściowy. Etykiety muszą zostać zaktualizowane do 1 maja 2023 r.

Źródła:
Chemical Inspection and Regulation Service (CIRS) China
The State Council the People's Republic of China (http://english.www.gov.cn/)
Autor: Mgr inż. Katarzyna Sauvageot, Regulatory Manager i Safety Assessor w Nolichem Sp. z o.o.
Szkolenia webinar & kontakt: katarzyna.sauvageot@nolichem.com
# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi