Wzrastające możliwości na rynku chińskim dla europejskich producentów kosmetyków
Wzrastające możliwości na rynku chińskim dla europejskich producentów kosmetyków

Wraz z wejściem w życie Rozporządzenia w Sprawie Nadzoru i Administracji w Zakresie Kosmetyków (CSAR - Cosmetics Supervision and Administration Regulation) znacznie wzrosło zainteresowanie eksportem kosmetyków do Chin.

Nowe regulacje wniosły wiele zmian oraz umożliwiły sprzedaż produktów bez testowania na zwierzętach. Rynek chiński otworzył się na wielu nowych producentów z Europy i całego świata, stosujących się do zasad ‘cruelty free’.

Zwolnienie z testów – ogólne zasady

Zwolnienie z testów dotyczy tylko produktów ogólnych (z ang. general cosmetics), natomiast produkty specjalne w dalszym ciągu wymagają testowania. W przypadku produktów dla niemowląt, dzieci oraz kosmetyków zawierających nowy składnik (wymagający 3-letniego okresu monitorowania), testy są w dalszym ciągu obowiązkowe.

Dodatkowe wymagania

Kosmetyki ogólne mogą być zwolnione z testowania jeżeli zostaną spełnione następujące warunki:

  • produkt przejdzie pozytywnie ocenę bezpieczeństwa (wydaną przez eksperta ds. oceny produktów z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym),
  • producent przedstawi certyfikat GMP (dobrej praktyki produkcji) wydany przez lokalne władze rządowe.

W związku z różnicami w lokalnych systemach regulacji kosmetyków nie wszystkie certyfikaty zostaną zaakceptowane przez chińskie władze. Krajowa Administracja Produktów Medycznych (z ang. NMPA -National Medical Products Administration) pracuje nad nowymi rozwiązaniami i wydaniem drugiej wersji wymagań odnośnie certyfikatów GMP. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2022 r.

Etykietowanie – nowe zasady

Najważniejsza zmiana odnośnie etykietowania dotyczy sposobu przedstawiania wykazu składników. Nazwy składników należy przedstawić według chińskich nazw INCI w kolejności malejącej (stężenia wyższe niż 0,1%). Natomiast substancje obecne w produkcie w stężeniach poniżej 0,1% należy wymienić osobno i oznaczyć jako „inne śladowe składniki”. Dodatkowo produkty muszą posiadać etykietę w języku chińskim, której treść musi być zgodna z oryginałem. Planowane wejście w życie nowych zasad przypada na 1 maja 2022 r. Od tego momentu wszystkie zgłaszane lub rejestrowane kosmetyki muszą posiadać etykietę zgodną z nowymi przepisami. W przypadku produktów wprowadzonych na rynek przed 1 maja 2022 r. obowiązuje okres przejściowy. Etykiety muszą zostać zaktualizowane do 1 maja 2023 r.

Źródła:
Chemical Inspection and Regulation Service (CIRS) China
The State Council the People's Republic of China (http://english.www.gov.cn/)
Autor: Mgr inż. Katarzyna Sauvageot, Regulatory Manager i Safety Assessor w Nolichem Sp. z o.o.
Szkolenia webinar & kontakt: katarzyna.sauvageot@nolichem.com
# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager