Wzrastające możliwości na rynku chińskim dla europejskich producentów kosmetyków

Wzrastające możliwości na rynku chińskim dla europejskich producentów kosmetyków

Wraz z wejściem w życie Rozporządzenia w Sprawie Nadzoru i Administracji w Zakresie Kosmetyków (CSAR - Cosmetics Supervision and Administration Regulation) znacznie wzrosło zainteresowanie eksportem kosmetyków do Chin.

Nowe regulacje wniosły wiele zmian oraz umożliwiły sprzedaż produktów bez testowania na zwierzętach. Rynek chiński otworzył się na wielu nowych producentów z Europy i całego świata, stosujących się do zasad ‘cruelty free’.

Zwolnienie z testów – ogólne zasady

Zwolnienie z testów dotyczy tylko produktów ogólnych (z ang. general cosmetics), natomiast produkty specjalne w dalszym ciągu wymagają testowania. W przypadku produktów dla niemowląt, dzieci oraz kosmetyków zawierających nowy składnik (wymagający 3-letniego okresu monitorowania), testy są w dalszym ciągu obowiązkowe.

Dodatkowe wymagania

Kosmetyki ogólne mogą być zwolnione z testowania jeżeli zostaną spełnione następujące warunki:

  • produkt przejdzie pozytywnie ocenę bezpieczeństwa (wydaną przez eksperta ds. oceny produktów z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym),
  • producent przedstawi certyfikat GMP (dobrej praktyki produkcji) wydany przez lokalne władze rządowe.

W związku z różnicami w lokalnych systemach regulacji kosmetyków nie wszystkie certyfikaty zostaną zaakceptowane przez chińskie władze. Krajowa Administracja Produktów Medycznych (z ang. NMPA -National Medical Products Administration) pracuje nad nowymi rozwiązaniami i wydaniem drugiej wersji wymagań odnośnie certyfikatów GMP. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2022 r.

Etykietowanie – nowe zasady

Najważniejsza zmiana odnośnie etykietowania dotyczy sposobu przedstawiania wykazu składników. Nazwy składników należy przedstawić według chińskich nazw INCI w kolejności malejącej (stężenia wyższe niż 0,1%). Natomiast substancje obecne w produkcie w stężeniach poniżej 0,1% należy wymienić osobno i oznaczyć jako „inne śladowe składniki”. Dodatkowo produkty muszą posiadać etykietę w języku chińskim, której treść musi być zgodna z oryginałem. Planowane wejście w życie nowych zasad przypada na 1 maja 2022 r. Od tego momentu wszystkie zgłaszane lub rejestrowane kosmetyki muszą posiadać etykietę zgodną z nowymi przepisami. W przypadku produktów wprowadzonych na rynek przed 1 maja 2022 r. obowiązuje okres przejściowy. Etykiety muszą zostać zaktualizowane do 1 maja 2023 r.

Źródła:
Chemical Inspection and Regulation Service (CIRS) China
The State Council the People's Republic of China (http://english.www.gov.cn/)
Autor: Mgr inż. Katarzyna Sauvageot, Regulatory Manager i Safety Assessor w Nolichem Sp. z o.o.
Szkolenia webinar & kontakt: katarzyna.sauvageot@nolichem.com
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager