Sprzyja jej m.in. położenie w centralnej części Europy, która kojarzona jest głównie ze zdrowym powietrzem i czystymi terenami. Elfa Pharm Polska odnosi sukces również na rynkach zagranicznych, a eksport stanowi 20% obrotu firmy i stale rośnie.
Do tej pory uczestniczyła w Cosmoprof Bolognia (rynek europejski), Cosmoprof Asia w Hongkongu (rynek azjatycki), Cosmoprof North America odbywających się w Las-Vegas (rynek amerykański), Beauty Word Middle East w Dubaju (rynek arabski). Targi dają możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z dystrybutorami z różnych rejonów świata.
W celu wprowadzenia produktów na rynek zagraniczny Elfa Pharm Polska musiała dostosować się do uwarunkowań, m.in. kulturowych oraz do regulacji prawnych, określających warunki dopuszczenia wyrobów kosmetycznych na rynek. Wymagało to długich negocjacji i spełnienia określonych wymogów. Jedne z najbardziej rygorystycznych przepisów obowiązują w Japonii i Unii Europejskiej. Regulacje prawne dotyczą głównie zakazu stosowania wielu substancji i składników, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa kosmetyków.
Flagową marką dostępną na rynku azjatyckim jest Green Pharmacy przeznaczona do kompleksowej pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Dużym zainteresowaniem cieszą się także O’Herbal, Dr Santé czy bardziej zaawansowana technologicznie Vis Plantis, która w produkcji wykorzystuje m.in. filtrat ze śluzu ślimaka czy ekstrakt z kory brzozy i ziela trędownika.
Udział eksportu w ogólnej sprzedaży naszej firmy z roku na rok znacząco wzrasta.
Regularne branie udział w tego typu działaniach, pozwoliło nam wypromować markę AVA w Europie, w Azji, w tym w krajach arabskich i w Ameryce Północnej. Z racji na duże zainteresowanie naszymi kosmetykami klientów zagranicznych, działania promocyjne traktujemy na równi z rynkiem krajowym. Przykładamy też bardzo dużą wagę do personelu w naszym dziale eksportu. Zatrudniamy najwyższej klasy specjalistów.
Dokonując wyboru preparatów na eksport, sięgamy po rozwiązania uniwersalne, poszukiwane przez klientki na całym świecie. To w pewnym sensie klucz do sukcesu. Trzeba jednak przyznać, że oferta eksportowa naszej marki często różni się od krajowej i o tym też warto pamiętać wdrażając nowości. Oprócz przygotowywania nowych produktów na kraj, dobrze jest uświadomić sobie, czy one również spotkają się z uznaniem w innych częściach świata, czy raczej opracować nowość spełniającą oczekiwania klientek spoza naszych granic? Tak więc odpowiednia strategia przy wdrażaniu nowości i poprzedzające ją badania rynków w różnych krajach są bardzo istotne.
W przypadku Laboratorium Kosmetycznego AVA, magnesem przyciągającym klientów zagranicznych są kosmetyki ekologiczne z certyfikatem ECOCERT. Posiadanie certyfikowanych kosmetyków w ofercie jest znakomicie wyróżnia firmę na tle konkurencji i jest potwierdzeniem najwyższej jakości zarówno receptur, jak również całego procesu produkcji.
Jest to miejsce skupiające producentów, dystrybutorów i klientów praktycznie z całego świata. W branży krąży powiedzenie, które podpowiada, że nie musisz wystawiać się na innych kontynentach, bo cały świat wiosną zjeżdża do Bolonii. Tak więc klienta np. z Omanu możesz pozyskać we Włoszech.
Czytaj więcej:
Eksport: Delia Cosmetics, Bielenda Kosmetyki Naturalne
Eksport: Ziaja, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Eksport: TZMO, Phenicoptere