MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Eksport ważny dla firm z dużym doświadczeniem rynkowym i młodych firm – TZMO oraz Phenicoptere
Eksport ważny dla firm z dużym doświadczeniem rynkowym i młodych firm – TZMO oraz Phenicoptere

TZMO, firma założona 66 lat temu,  to obecnie międzynarodowy holding, operujący na osiemdziesięciu światowych rynkach. Ich produkty można znaleźć wszędzie: od Skandynawii po Chiny i Australię. Są globalnym graczem, rywalizują z największymi. Phenicoptere to dość młoda spółka - powstała w 2012 roku. Teraz działa już w 40 krajach, a eksport stanowi 83% obrotu. Najważniejszymi rynkami, poza Polską, są Francja, Niemcy i region Bliskiego Wschodu.

Anna Chudziak, Biuro Zarządu Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych
Grupa TZMO liczy ponad 50 firm w 18 krajach i zatrudnia 7600 osób. Produkty marek Bella, Happy, Seni, Matopat, Eva docierają do klientów na ponad 80 rynkach świata. Firma od początku istnienia miała duże ambicje i nie zamierzała zmarnować ciężkiej pracy całego zespołu poprzestając na sukcesie wyłącznie w Polsce. Pierwsza sprzedaż poza Polską trafiała do Francji, Danii, Szwajcarii, Holandii. Pierwszą zagraniczną inwestycją była natomiast spółka handlowa na Węgrzech - została powołana w 1996 r. wówczas jeszcze z partnerem węgierskim. Potem przyszedł czas na usamodzielnienie. W 2003 roku firma zakończyła budowę pierwszej fabryki w Rosji, która obecnie jest już kilkakrotnie większa. Na wszystkich rynkach, na których mamy swoje firmy działamy podobnie – najpierw uczymy się na nich sprzedawać, a potem podejmujemy decyzje o inwestycjach. Obecnie inwestujemy w Niemczech, w Rosji, w Holandii, na Słowacji oraz w Rumunii. Rozwijamy sprzedaż na wszystkich kontynentach, np. w USA sprzedajemy markę Seni i coraz bardziej marki konsumenckie Bella i Happy. Za zachodnią granicą znana jest przede wszystkim marka Seni, a także marki konsumenckie, takie jak Bella, Happy. Na Wschodzie z kolei marką numer jeden, historycznie i do dzisiaj, jest Bella, potem Seni, a następnie marka Matopat, która określamy wyroby medyczne.

Monika Żochowska, CEO spółki Phenicoptere, producenta Glov
Glov jest polską międzynarodową marką, dostępną już w ponad 40 krajach. Eksport stanowi 90% całkowitego obrotu firmy i jest strategicznym elementem planowania aktywności marketingowych i czynnikiem doboru imprez targowo-wystawienniczych. Opakowania są zawsze dopasowywane do lokalnych rynków pod kątem komunikacji i języka. Dla przykładu, we Francji konsumentki bardziej kładą nacisk na naturalność, więc front opakowania komunikuje bardziej zalety powiązane z naturalnym oczyszczaniem skóry. W krajach arabskich natomiast klientki cenią sobie szybkość i łatwość demakijażu z Glov, dlatego treść opakowania jest dopasowana pod tym kątem. Kiedy planujemy aktywności marketingowe nastawione są one też na globalnego klienta. W styczniu podjęliśmy współpracę z oficjalnym Makeup Artist Kim Kardashian. Zostaliśmy sponsorem Masterclass z Kim Kardashian w Dubaju. W trakcie wydarzenia działanie naszego produktu zostało pokazane na twarzy Kim, która jest jedną z najbardziej wpływowych osób w sferze Social Media. Współpraca ta odbyła się echem na całym świecie. Zdjęcia i komentarze na temat tej współpracy pojawiły się w olbrzymiej ilości międzynarodowych pism, a także portali internetowych. Dodatkowo wsparliśmy komunikację lokalną w Polsce i Niemczech zapraszając na ten event najbardziej wpływowe osoby ze sfery social media z tych krajów - Jessicę Mercedes i Paolę Marię.
Polskie marki kosmetyczne najbardziej oddają sens pojęcia ‘moneywise’, czyli ‘jakość za rozsądną cenę’. Dlatego też zdobywają uznanie na całym świecie. Konsumentki cenią sobie polskie kosmetyki za efektywność, dobrą cenę, ładne opakowania. Niestety nie mogę powiedzieć, że kosmetyki są w jakiś sposób nowatorskie. Raczej jest to podążanie za globalnymi trendami. Jedynie firmy, które specjalizują się typowo w naturalnych kosmetykach potrafią zaskoczyć ciekawą i innowacyjną ofertą. Nasza spółka jest teraz na etapie wyboru targów międzynarodowych na kolejne 3 lata. Stawiamy zdecydowanie na COSMOPROF w Bolonii, ponieważ są to najważniejsze i największe targi na świecie tego typu. Ze względu na strategiczny plan rozwoju wybraliśmy również targi w Iranie, Dubaju, Hong Kongu, Las Vegas i Johannesburgu. 

Czytaj więcej:
Eksport: Delia Cosmetics, Bielenda Kosmetyki Naturalne
Eksport: Ziaja, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Eksport: Elfa Pharm Polska, Laboratorium Kosmetyczne Ava

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!