Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego: Na Cosmoprof, jak w soczewce, skupiają się ważne dla nas relacje

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego: Na Cosmoprof, jak w soczewce, skupiają się ważne dla nas relacje

Justyna Żerańska, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego:

W historii związku wizyt w Bolonii było już wiele, bo nieprzerwanie od 2012 roku jesteśmy aktywni w programach promocji branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych.

Niezmiennie Cosmoprof Worldwide Bologna to chyba największe święto branży kosmetycznej w Europie – czuć to na każdym kroku. Energia w tym miejscu jest niesamowita i udziela się wszystkim: wystawcom, kontrahentom, każdemu - nawet przypadkowemu - odwiedzającemu.

To, co wyjątkowego zauważyłyśmy i co same starałyśmy się tworzyć, to wyjątkowo sprzyjająca dialogowi atmosfera. W tym roku zdecydowałyśmy się na odwiedzenie Bolonii w mocnym składzie członkowskim, który na co dzień pracuje z firmami. Na Cosmoprof, jak w soczewce, skupiają się ważne dla nas relacje, obecnych jest wiele firm i niezwykłych ludzi w jednym miejscu. Widzimy już po kilku dniach, że był to dobry pomysł.

Odwiedziłyśmy na dłużej ponad 50 stoisk, by odbyć naprawdę owocne spotkania. Dla nas, jako dla organizacji, targi w Bolonii nie mają charakteru handlowego. Stawiamy tutaj na relacje i możliwość spotkania się z firmami w ich świcie, na stoiskach zaprojektowanych według ich potrzeb i pod ich produkty. To trochę tak, jakbyśmy odwiedziły 50 firm w ich siedzibie lub przynajmniej w showroomie. Obserwujemy je przy pracy – jest to bezcenne. U firm zauważyłyśmy przede wszystkim wielką mobilizację. Zespoły poszczególnych wystawców z każdym rokiem są coraz bardziej profesjonalne, liczne i sprawniej dzielą czas i obowiązki pomiędzy stałych i nowych klientów. Naprawdę grzechem byłoby nie wykorzystać faktu, że Cosmoprof Worldwide Bologna to skrzyżowanie wielu kluczowych kosmetycznych dróg handlowych. Tylko tu można spotkać się zarówno ze swoimi stałymi partnerami biznesowymi czy dystrybutorami, jak i przeprowadzić wiele nowych, obiecujących rozmów w krótkim czasie, a nawet podpisać pierwsze porozumienia. Każdy wystawca ma przy tym swoje cele do zrealizowania, własne marzenia eksportowe. Preferowane kierunki eksportowe są tak różne, jak różne są kosmetyki w portfolio firm, ich wizje rozwoju, wartości. Doszliśmy chyba do miejsca, w którym nie ma kontynentu, na którym zabrakłoby kosmetyków produkowanych nad Wisłą.

Najmocniejszą stroną targów są ludzie – w żadnym innymi miejscu na świecie producenci z Europy nie znajdą tak wielu potencjalnych klientów czy dystrybutorów, ale też znawców trendów, projektantów i zwyczajnie fanów kosmetyków.

Widać też, że organizatorzy z edycji na edycję uczą się na błędach i wyciągają wnioski. Wiele elementów działa coraz lepiej. Także za to też duży plus. Są jednak pewne rzeczy do poprawienia.

Podczas spotkań firmy od lat wystawiające się w Bolonii sygnalizowały nam, że w tegorocznej edycji trudniej było im wrócić na targi, otrzymać formalną zgodę na stoisko. Wszyscy zgłaszali też potrzebę dofinansowania działań targowych. Koszty w tym roku były już ekstremalnie wysokie, więc stanowiły bardzo duże obciążenie finansowe dla przedsiębiorców, pokrywających całkowite koszty. W tym roku wyjątkowo wcześnie pozwolono uczestniczyć w targach uczestnikom indywidualnym, to również trochę przeszkadza. Dla firm najważniejsi są kontrahenci B2B. 

Od lat problemem Cosmoprof w Bolonii jest też bezpieczeństwo uczestników – na pewno przydałaby się lepsza współpraca z władzami lokalnymi, ale to temat na osobną rozmowę.

A jeśli mowa o trendach, to na pewno na horyzoncie jest kilka. Każda firma prezentowała swoje nowości - w jakimś sensie unikalne dla danego portfolio. Jednak jeśli chodzi o trendy i ich mapowanie, stawiamy raczej na relacje z InCosmetics – tam są one mocniej akcentowane.

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi