Mia Calnea Dobry Stolarz, Cosmoprof Bolonia 2018: Silna marka w kategorii akcesoriów - jakość jest atutem w eksporcie

Mia Calnea Dobry Stolarz, Cosmoprof Bolonia 2018: Silna marka w kategorii akcesoriów - jakość jest atutem w eksporcie

Wojciech Gąska, właściciel MiaCalnea Dobry Stolarz: Na Cosmoprof w Bolonii jesteśmy już po raz czwarty. Wynika to ze świadomego planu, jaki powzięliśmy jakiś czas temu, by wyjść z marką poza Polskę. Od dwóch lat nasze działania proeksportowe nabrały pewnego przyspieszenia i intensyfikacji. Nie jest to więc jakiś długi staż, by stawiać pewne eksportowe tezy z mocnym przekonaniem, ale na pewno mamy już w tej kwestii nasze własne, ważne dla nas, doświadczenia. A doświadczenie w biznesie - wiadomo - rzecz niezwykle cenna.

Dziś poza granicę Polski sprzedajemy około 18-20% produkcji. Jesteśmy już praktycznie w całej Europie w ramach umów dystrybucyjnych, które mamy podpisane. Poza tym eksportujemy nasze produkty na rynki bardziej egzotyczne, np. na Bliski Wschód: Kuwejt, Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Oczywiście dla nas, producenta akcesoriów do pielęgnacji stóp, dłoni czy paznokci to bardzo ciekawe i perspektywiczne rynki. Wystarczy spojrzeć na Arabki, które mają fantastycznie wypielęgnowane dłonie i stopy – w zasadzie tylko ten element ciała jest widoczny publicznie więc perfekcyjny manicure czy pedicure to cecha rozpoznawcza kobiet z tamtego regionu. Potencjał dla naszej marki – olbrzymi. Ciekawostką jest fakt, że największym powodzeniem w tamtym regionie świata cieszy się nasz produkt anty-cellulitowy CeluStoper®. Tu szczególnie trudno jest stwierdzić, czy faktycznie kobiety mają ku temu potrzeby. (śmiech)

W tym roku po raz drugi będziemy wystawiać się na BeautyWorld Middle East w Dubaju. Mamy w krajach Zatoki Perskiej własnych dystrybutorów. Nasz sukces przypisujemy głównie samym produktom, które są wysokojakościowe, estetyczne, a do tego oferujemy dobrą politykę sprzedażową, co pomaga nam rozwijać się na tamtejszych rynkach. Z jeszcze bardziej odległych miejsc: markę Mia Calnea można spotkać w Nowej Zelandii, Indonezji – i nie jest to nasze ostatnie słowo w zdobywaniu nowych punktów na mapie świata. (śmiech).

Mocno wierzę w markę. Wydawać by się mogło, że pilnik czy tarka do stóp to takie banalne produkty. Owszem, na wielu stoiskach, na których można zobaczyć tego typu akcesoria, są one nudne i banalne. My idziemy w drugą stronę. MiaCalnea to ładne i przemyślane wzornictwo, kolor, walory użytkowe i estetyczne. Dbamy o każdy szczegół produktu, ale dbamy też o jego właściwą ekspozycję. Wkładamy wiele wysiłków, by zbudować silny rynkowy brand.

Stale pracujemy nad innowacjami. Przypuszczam, że jeszcze w tym roku zaskoczymy rynek naszymi kolejnymi wdrożeniami. Na pewno chcemy wykorzystać nowe technologie do promowania marki, ale też, by w prosty sposób użytkownik dowiadywał się, w jaki sposób danego produktu używać, czy robi to poprawnie, etc. Witamy w XXI wieku!

Wiem, że wiele osób intryguje ten „Dobry Stolarz” w nazwie naszej spółki. Już wyjaśniam. Wyrośliśmy z biznesu stolarskiego i w tej branży działamy od 1985 roku. Jestem przedstawicielem drugiego pokolenia, które prowadzi firmę, dokładając wszelkich starań, by osiągane wyniki były jak najlepsze. Naszą główną specjalizacją przez wiele lat była tzw. produkcja POS, czyli regały, stoiska, displaye czy koncepcja shop-in-shop. Produkcja ta niestety podlega sezonowości. Aby zapewnić płynność w naszych działaniach, potrzebowaliśmy przysłowiowej drugiej nogi. Wiedzieliśmy, jak precyzyjnie obrabiać drewno mając do tego wieloletnie kompetencje, odnaleźliśmy rynkową niszę – akcesoria do stóp z drewna. Tak właśnie wpadliśmy na pomysł tworzenia akcesoriów do pielęgnacji paznokci i stóp.

Nasze podejście do tego tematu, dbałość o jakość i estetykę, prowadzone badania i działalność R&D okazały się strzałem w dziesiątkę. Ten biznes stał się dla mnie wyjątkowo bliski, dzięki połączeniu dwóch ulubionych dziedzin: obróbki drewna i wzornictwa użytkowego. A jak się coś lubi, to zwykle wychodzi to dobrze. Tego się trzymam!

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi