Marki Nou i Be Organic wchodzą na rynek malezyjski

Marki Nou i Be Organic wchodzą na rynek malezyjski

Dwie polskie firmy Bella Farmacja, właściciel marki Be Organic oraz NOU Poland, producent perfum, podpisały umowy eksportowe z malezyjskimi dystrybutorami.

Kosmetyki NOU Poland trafią na rynek pod koniec listopada, natomiast produkty Be Organic, po przejściu procedury rejestracji w malezyjskiej agencji farmaceutycznej NPRA (National Pharmaceutical Regulatory Agency), wejdą do sprzedaży w Malezji jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

Sukces miał swój początek podczas ubiegłorocznych targów Cosmobeaute Malaysia, gdzie obie firmy wzięły udział Polskim Stoisku Narodowym organizowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Dzięki m.in. wsparciu Zagranicznego Biura Handlowego w Kuala Lumpur Bella Farmacja oraz NOU Poland nawiązały dobre relacje z lokalnymi dystrybutorami, a następnie podpisały umowy eksportowe.

- Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć kolejne marki kosmetyczne z Polski w znalezieniu dystrybutora w Malezji. Jak dotąd kontrakty eksportowe - dzięki współpracy z ZBH Kuala Lumpur - podpisało również sześć innych polskich firm: Chantal, Seboradin, Floslek, Cote d’Azur, Uroda Polska i Eveline Cosmetics. Kosmetyki z Polski są coraz bardziej popularne w Malezji, a my od ponad dwóch lat skutecznie promujemy tutaj polską branżę kosmetyczną - mówi Przemysław Zaręba, kierownik biura handlowego PAIH w Malezji.

Zarówno Bella Farmacja jak i NOU Poland to firmy rodzinne.

Pierwsza powstała w 2015 roku jako wspólna inicjatywa matki farmaceutki oraz córki ekonomistki, które postanowiły stworzyć wyjątkową serię naturalnych produktów do pielęgnacji twarzy i ciała pod marką Be Organic.

- Tworząc Be Organic myślałyśmy o produktach, których same chciałybyśmy używać i które poleciłybyśmy przyjaciółkom i przyjaciołom. Dlatego z dużą satysfakcją przyjmujemy fakt, że nasze kosmetyki zostały tak dobrze przyjęte na odległym, malezyjskim rynku - powiedziała Aleksandra Borkowska, właścicielka Bella Farmacja.

Natomiast korzenie NOU Poland sięgają początku lat 90., kiedy to pomysłodawca marki stawiał pierwsze kroki na polskim rynku kosmetycznym jako dystrybutor. Obecnie kolejne pokolenie, bazując na zdobytej wiedzy, rozszerza działalność o produkcję, skupiając się na kreowaniu nowych zapachów.

- To było duże wyzwanie, aby stworzyć markę elegancką, niedrogą, bazującą na komponentach od polskich wykonawców. Wiele miesięcy ciężkiej pracy zaowocowało sukcesem. Obecnie marka NOU jest dostępna w największej sieci drogerii w Polsce. Powoli budujemy także siatkę klientów eksportowych. Produkty NOU można znaleźć między innymi na Litwie, w Izraelu i Palestynie oraz na platformie Amazon. W listopadzie otworzymy nowy, bardzo istotny dla nas rynek malezyjski - powiedziała Anna Stawska, CEO i właścicielka firmy NOU Poland. - Malezja jest dla nas pierwszym rynkiem w Azji Południowo-Wschodniej, z którym wiążemy duże nadzieje biznesowe. Niestety światowa epidemia i kryzys gospodarczy nie ułatwiają rozwoju eksportu, ale nie poddajemy się i spokojnie kontynuujemy rozmowy z naszymi kontrahentami i wierzymy, że jak tylko światowa sytuacja zacznie wracać do normy, to NOU zaistnieje na kolejnych azjatyckich rynkach - dodała.

Kosmetyki europejskie, na równi z koreańskimi, są bardzo popularne w Malezji. Jednocześnie te z Polski są atrakcyjne dla lokalnych dystrybutorów ze względu na ich jakość (składniki), atrakcyjne opakowania i cenę. Barierą są oczywiście dodatkowe koszty transportu oraz czas oczekiwania na towar, średnio około 5-6 tygodni.

ZBH Kuala Lumpur pomogło już w sumie ośmiu polskim firmom kosmetycznym w znalezieniu partnerów handlowych i promocji swoich marek w Malezji. Według danych Global Data szacuje się, że średnioroczny wzrost malezyjskiej branży kosmetycznej w latach 2018-2023 wyniesie 4,2 proc. z 1,6 mld USD w 2018 r. do 2,1 mld USD w 2023 r. Ma to związek ze stałym wzrostem gospodarczym napędzany silnym popytem krajowym i konsumpcją prywatną. Największy udział o wartości 29,3 proc mają produkty do pielęgnacji skóry, następnie produkty do pielęgnacji włosów z blisko 17 proc. udziałem. W 2018 r. najszybciej rosnącą kategorią są kosmetyki do makijażu, ich obecny udział w rynku wynosi 4,71 proc. Konsumpcja kosmetyków i artykułów toaletowych na mieszkańca w Malezji wyniosła 13,6 sztuk w 2018 r. i prognozowany jest wzrost do 14,7 sztuk w 2023 r.

# Eksport
 reklama