Kosmetyczni opracowali raport dotyczący sektora kosmetycznego - z czego wynika siła Polish Beauty?

Kosmetyczni opracowali raport dotyczący sektora kosmetycznego - z czego wynika siła Polish Beauty?

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego prezentuje raport Polski Rynek Kosmetyczny 2020

Mocna rola eksportu to w polskim sektorze kosmetycznym jeden z czynników, który pozwala tej branży łatwiej przejść przez kryzys związany z pandemią. W nawiązywaniu relacji handlowych i promocji polskich kosmetyków za granicą bardzo ważna jest możliwość przedstawienia partnerom rzetelnych danych o rynku i jego kondycji.

Dlatego Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego wraz z partnerami – firmami badawczymi Nielsen i Mintel – przygotował anglojęzyczny raport The Polish Cosmetics Market 2020. Celem publikacji jest przekazanie producentom kosmetyków praktycznego narzędzia, zbierającego i uwiarygadniającego informacje o aktualnym stanie naszego sektora.


W efekcie współpracy trzech organizacji – połączenia sił analitycznych oraz badawczych – powstała unikalna, pierwsza tego typu publikacja. Jej autorzy pokazali siłę polskiego przemysłu kosmetycznego, którego motorem od lat jest konkurencyjność.

 - Obserwując działania firm w trakcie pandemii widzimy, że eksport pozostaje dla wielu z nich jednym z kluczowych filarów prowadzenia działalności w tym trudnym okresie. Oczywiście podobnie jak w innych obszarach, tutaj również widzimy spadki. Z naszego badania „Branża kosmetyczna vs. COVID -19. Pół roku funkcjonowania w pandemii” wynika, że w blisko połowie firm poziom eksportu jednak spadł. Mimo to 1/5 badanych firm utrzymała go na dotychczasowym poziomie, a 15% zwiększyła ekspansję na rynki zagraniczne. Ostatnio obiecującym kierunkiem staje się na przykład Malezja. Dotychczas na tym rynku ekspansję prowadziły nasze firmy, takie jak Chantal, Seboradin, Floslek, Cote d’Azur, Uroda Polska i Eveline Cosmetics. Już wkrótce będzie tam można kupić produkty dwóch kolejnych firm członkowskich, Bella Farmacja i NOU Poland. Jako organizacji, która zrzesza ponad 200 firm kosmetycznych, zależy nam, aby dostarczać branży efektywnych narzędzi, które pomogą wszystkim wrócić do poziomu rozwoju eksportu z marca tego roku. Dlatego właśnie powstał „Raport The Polish Cosmetics Market 2020”. Publikacja składa się z trzech sekcji przygotowanych kolejno przez ekspertów KosmetycznychPL, Nielsen i Mintel. Wierzymy, że będzie dla producentów pomocnym narzędziem w walce o nowe rynki – uzasadnia powstanie publikacji Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

1) Szeroki obraz rynku w obiektywie Kosmetycznych.pl

W swojej części Blanka Chmurzyńska-Brown przybliża obraz rynku po 7 miesiącach pandemii. Przytacza wiele ważnych informacji, m.in. najświeższe dostępne dane dotyczące liczby i wielkości operujących w Polsce firm kosmetycznych, wzrostu całego rynku czy dynamiki eksportu. Pokazuje też silną pozycję firm z polskim kapitałem w różnych kanałach dystrybucji i ich sukces, który szczególnie dobrze ilustrują dane z aptecznego kanału dystrybucji, w segmencie dermokosmetyków. Zwieńczeniem tej części jest podsumowanie najmocniejszych stron polskich producentów, które – mamy nadzieję – przekonają zagranicznych partnerów do nawiązania nowych relacji biznesowych z przedsiębiorcami znad Wisły.

2) Jak polskie wyzwania przekuć w globalne atuty?

W drugie części raportu chcieliśmy pokazać, z jakimi wyzwaniami polskie firmy mierzą się na rodzimym rynku. I jak te wyzwania przekuwają w przewagi konkurencyjne, które mogą stanowić ważny atut w rozmowach handlowych. W swojej sekcji Michał Rudecki, Client Director w Nielsen Poland, analizuje, jak wygląda handel w Polsce i jakie są modelowe zachowania polskich klientów. Po raz pierwszy Nielsen przeanalizował indeks polskich firm kosmetycznych, aby sprawdzić jak wypadają na tle całej branży.

 - Polskie firmy są odważne, pomysłowe, pełne optymizmu i patrzą w przyszłość pozytywnie. Mimo działania na konkurencyjnym rynku czy niesprzyjających warunków makrogospodarczych przedsibiorstwa z polskim kapitałem wciąż rosną, co jest dobrą prognozą dla ich partnerów biznesowych. Źródłem tego sukcesu jest z pewnością bardzo elastyczne podejście firm, które dobrze wykorzystują sytuację i szybko poruszają się w zmieniającym się środowisku. Polskie firmy cechuje szczególnie inteligentna strategia prowadzenia skutecznych akcji promocyjnych w drogeriach. Polscy producenci dominują także w sektorze pielęgnacji twarzy – 7 z 10 najmocniejszych graczy w tym segmencie to firmy znad Wisły – komentuje Michał Rudecki.

3) Jak polskie marki odpowiadają na światowe trendy?

Eksperci firmy Mintel przeanalizowali z kolei, jak polskie firmy odnajdują się na światowym rynku. Czy trendy takie jak ekologiczność, organiczność, wegańskość, wykorzystanie lokalnych, naturalnych źródeł i coraz bardziej zacieśniająca się relacja natura-nauka są przez nas dobrze zagospodarowane? Eksperci wskazują, że polskie marki umiejętnie łączą te kierunki, a jednocześnie odpowiadają na zapotrzebowanie konsumentów na piękno czy uwzględniają tak ważne obecnie kwestie jak odporność, równowaga emocjonalna i poszukiwanie niezwykłości w codzienności. Kamil Kędzierski z Mintel wskazuje, że sekcja opracowana przez jego firmę łączy wiedzę na temat zachowań konsumentów, innowacji produktowych oraz trendów w branży kosmetycznej i higieny osobistej.

- W naszej sekcji Margaux Caron, Global Beauty Analyst, wyjaśnia, w jaki sposób polskie firmy reagują na światowe trendy kosmetyczne na 2030 rok i udowadnia, że Polska ma silną pozycję na europejskim i światowym rynku kosmetycznym. Staraliśmy się pokazać, dlaczego nauka i przyroda mają ogromny potencjał, by pracować w parze z wydajnością, bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem, jak polskie marki stają się częścią szerszego ekosystemu wellness, zajmując się zarówno aspektami fizycznymi, jak i psychicznymi oraz w jaki sposób wartość napędza efektywność i uważne podejście do zabiegów pielęgnacyjnych, podnosząc rolę podstawowych produktów – mówi Kamil Kędzierski.

Jak podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown, jakość, różnorodność, responsywność na potrzeby konsumentów to nie są puste słowa w odniesieniu do naszego rodzimego sektora. Dlatego Kosmetyczni.pl będą dalej prężnie działać, by wspierać firmy w walce o kolejne rynki:

- Za sukcesem polskich firm – które zbudowały 5. dziś rynek kosmetyczny UE – stoją ciężka praca, pokonywanie wielu trudności w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, a także w ostatnich miesiącach, naznaczonych przez COVID oraz przemyślane strategie biznesowe. Dzięki odwadze przedsiębiorców polskie produkty i marki są rozpoznawane szeroko za granicą, także poza Unią Europejską i w każdej kategorii produktowej i na każdej półce cenowej są synonimem value for money.

Cały raport do pobrania pod linkiem.

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi