EXPO 2020 w Dubaju wsparciem ekspansji międzynarodowej polskich firm

EXPO 2020 w Dubaju wsparciem ekspansji międzynarodowej polskich firm

W związku z udziałem Polski w EXPO 2020 w Dubaju została przygotowana szeroka oferta wsparcia dla polskich przedsiębiorców. To pierwsza w historii udziału Polski w Wystawach Światowych tak kompleksowa propozycja, która obejmuje zarówno wsparcie finansowe, jak i wsparcie organizacyjne oraz promocyjne. W lipcu ruszy II edycja Programu Partnerskiego dla firm komercyjnych.

Program obejmuje ofertę sponsoringu elementów ekspozycji oraz wyposażenia Pawilonu Polski, a także wydarzeń towarzyszących. Konkurs potrwa do końca września.

Oferta dla przedsiębiorców

Program gospodarczy towarzyszący udziałowi Polski w EXPO 2020 w Dubaju będzie realizowany w latach 2019-2021, zarówno przed Wystawą, w jej trakcie, jak i po jej zakończeniu. Obejmuje 9 komponentów, są wśród nich m.in. organizacja stoisk narodowych na 19 targach branżowych w ZEA, program grantowy Organizatora EXPO dla startupów – EXPO Live, dofinansowanie i wsparcie promocyjne w ramach programu Polskie Mosty Technologiczne oraz w ramach Branżowych Programów Promocji Go to brand. Oprócz tego, przedsiębiorcy mają możliwość udziału w przetargach publicznych na zamówienia warte ok. 28 mln zł. Kulminacją programu gospodarczego będzie Forum Gospodarcze Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie – wydarzenie z udziałem władz państwowych zaplanowane na 7 marca 2021 r. Będzie to część obchodów Narodowego Dnia Polski na Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju. Planowane jest również stworzenie bazy przedsiębiorców – katalogu z profilami polskich firm w postaci prestiżowego wydawnictwa. Dodatkowo, każdy z 14 regionów, które zadeklarowały udział w EXPO 2020 realizować będzie własne działania skierowane do lokalnych przedsiębiorców.

- Na niespełna 500 dni przed rozpoczęciem, stan przygotowań do Wystawy jest na zawansowanym etapie, wyróżniającym nas wśród pozostałych uczestników. Już w najbliższych miesiącach ruszy budowa Pawilonu Polski. Włączamy się również w inicjatywy organizatora: program Global Best Practice i EXPO Live – program grantowy skierowany do startupów i młodych, innowacyjnych firm. Kluczowym elementem naszego udziału w EXPO 2020 w Dubaju jest Program Gospodarczy. Chcemy, aby polskie marki stały się ambasadorami naszej gospodarki. Wszystkie nasze działania podporządkowane są temu, by to polskie produkty i ich doskonała jakość stały się naszą wizytówką podczas EXPO – mówi Tadeusz Kościński, wiceminister finansów, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.

Polski Pawilon - wizualizacja

PAIH i MPiT kierują ofertę wsparcia zarówno do przedstawicieli sektora MŚP, jak i dużych polskich przedsiębiorstw. W szczególności do współpracy zapraszają firmy reprezentujące branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu. Są wśród nich branże: sprzętu medycznego, kosmetyczna, modowa jubilerska, IT/ICT, meblarska, biotechnologii i farmaceutyków, usług prozdrowotnych, polskich specjalności żywnościowych, budowy i wykańczania budowli oraz jachtów i łodzi rekreacyjnych.

Program Partnerski dla firm komercyjnych – już wkrótce ruszy II edycja

Do końca września br. Polska Agencja Inwestycji i Handlu czeka na zgłoszenia do drugiej edycji Programu Partnerskiego. Biorąc pod uwagę różnorodność form zaangażowania Polski w obecność na EXPO 2020 w Dubaju, PAIH przygotowała zróżnicowaną ofertę pakietów sponsorskich, która umożliwi współudział w finansowaniu i organizacji różnych inicjatyw oraz na różnym poziomie zaangażowania finansowego. Program przewiduje cztery kategorie Partnerstwa:
1. Wyposażenie Pawilonu, w tym pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej
2. Wydarzenia towarzyszące
3. Wydarzenia towarzyszące branżowe
4. Partnerstwo specjalne

- Udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju wpisuje się w ustawowe zadaniaPolskiej Agencji Inwestycji i Handlu, czyli wsparcie polskich przedsiębiorców w realizacji międzynarodowych ambicji. Drugą edycję Programu Partnerskiego uruchamiamy w odpowiedzi na głosy z rynku. To dla krajowych przedsiębiorców – niezależnie od skali ich działalności – jedyna w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas tego najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie. Wydaje się zatem, że nie ma lepszego czasu i miejsca na promocję polskich firm z potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu niż EXPO 2020 Dubai – mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Nabór do Programu Partnerskiego ma formułę konkursu. Pierwszy konkurs zakończył się w grudniu 2018 roku, a w jego efekcie PAIH nawiązała współpracę komercyjną z ponad 40 firmami, które będą współtworzyć udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju.

Polski Pawilon będzie sąsiadować z pawilonami Korei Pd., Węgier i Belgii

Polska na EXPO 2020 w Dubaju

Główną areną prezentacji oraz nośnikiem informacji o Polsce podczas Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju będzie Pawilon Polski. Stanie na działce o powierzchni 1876 m2 w centralnym punkcie Wystawy w części poświęconej mobilności.

Projekt architektoniczny tworzy otwartą, rozrastającą się ku górze, modułową konstrukcję, która zaprasza odwiedzających do odpoczynku w cieniu rozłożystego zadaszenia i kontemplacji unoszącej się ponad głowami gości instalacji - rzeźby kinetycznej wyobrażającej lecące stado ptaków.

– Nasza koncepcja Pawilonu Polski świadomie wpisuje się w wiodące hasło przyszłej wystawy. Odwołując się do symboliki wędrujących ptaków, chcemy pokazać dynamikę rozwoju współczesnego świata, wymiany kulturowej, handlowej, migracji społecznych – mówi Marta Sękulska-Wrońska współautorka projektu, partner w WXCA.

Pierwszoplanowa kinetyczna rzeźba, ruch, gra światła, podmuchy powietrza i towarzyszący im szelest, będą stwarzać okazję do kontemplacji zjawisk przyrody, refleksji nad współistnieniem człowieka z naturą, przywodzić na myśl stado ptaków, żagle, łopoczące na wietrze liście, które symbolizują mobilność, integrację i zbiorową inteligencję. Twórcy pawilonu zgodnie przyznają, że wykorzystany przez nich motyw daje możliwość poprowadzenia pięknej, wielowątkowej opowieści o polskiej naturze, kreatywności, innowacyjności

Polska zostanie zaprezentowana jako silny ośrodek współpracy, który poprzez rozwój nauki oferuje światu zrównoważone, przyjazne środowisku, inspirowane naturą technologie. To, co wyróżni Polskę na tle innych Pawilonów, to rozbudowana strefa dzieci – podzielona na część dedykowaną dzieciom młodszym oraz część warsztatową dla dzieci starszych. W myśl tematu przewodniego EXPO – „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”, polska oferta ma być także skierowana do młodszych pokoleń, które będą tworzyć przyszłość świata.

ZEA - hub rynków bliskowchodnich

W 2018r. Polska wyeksportowała do ZEA towary o wartości 1,9 mld zł, a kupiła za blisko 1,07 mld zł. Polskie hity eksportowe na Półwyspie Arabskim to artykuły spożywcze, meble, a także środki czystości.

- Zjednoczone Emiraty Arabskie to druga największa gospodarka i główny partner handlowy Polski na Bliskim Wschodzie. Emiraty, z organizatorem Światowej Wystawy - Dubajem na czele, silnie akcentują zwrot ku technologiom przyszłości. Polskie firmy oferują nowoczesne produkty, które z powodzeniem mogą konkurować na rynkach światowych. Bogaty program promocji gospodarczej Polski na EXPO 2020 daje naszym przedsiębiorcom wyjątkową okazję do zaprezentowania się, a w konsekwencji zdobycia nowych partnerów z ogromnych rynków regionu Bliskiego Wschodu, Północnej Afryki i Południowej Azji – mówi Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii.

Koszt przygotowań do EXPO 2020 szacowany jest przez polskie władze na 84,5 mln zł.

# Eksport
 reklama