Eksport ważny dla firm z dużym doświadczeniem rynkowym i młodych firm – TZMO oraz Phenicoptere

Eksport ważny dla firm z dużym doświadczeniem rynkowym i młodych firm – TZMO oraz Phenicoptere

TZMO, firma założona 66 lat temu,  to obecnie międzynarodowy holding, operujący na osiemdziesięciu światowych rynkach. Ich produkty można znaleźć wszędzie: od Skandynawii po Chiny i Australię. Są globalnym graczem, rywalizują z największymi. Phenicoptere to dość młoda spółka - powstała w 2012 roku. Teraz działa już w 40 krajach, a eksport stanowi 83% obrotu. Najważniejszymi rynkami, poza Polską, są Francja, Niemcy i region Bliskiego Wschodu.

Anna Chudziak, Biuro Zarządu Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych
Grupa TZMO liczy ponad 50 firm w 18 krajach i zatrudnia 7600 osób. Produkty marek Bella, Happy, Seni, Matopat, Eva docierają do klientów na ponad 80 rynkach świata. Firma od początku istnienia miała duże ambicje i nie zamierzała zmarnować ciężkiej pracy całego zespołu poprzestając na sukcesie wyłącznie w Polsce. Pierwsza sprzedaż poza Polską trafiała do Francji, Danii, Szwajcarii, Holandii. Pierwszą zagraniczną inwestycją była natomiast spółka handlowa na Węgrzech - została powołana w 1996 r. wówczas jeszcze z partnerem węgierskim. Potem przyszedł czas na usamodzielnienie. W 2003 roku firma zakończyła budowę pierwszej fabryki w Rosji, która obecnie jest już kilkakrotnie większa. Na wszystkich rynkach, na których mamy swoje firmy działamy podobnie – najpierw uczymy się na nich sprzedawać, a potem podejmujemy decyzje o inwestycjach. Obecnie inwestujemy w Niemczech, w Rosji, w Holandii, na Słowacji oraz w Rumunii. Rozwijamy sprzedaż na wszystkich kontynentach, np. w USA sprzedajemy markę Seni i coraz bardziej marki konsumenckie Bella i Happy. Za zachodnią granicą znana jest przede wszystkim marka Seni, a także marki konsumenckie, takie jak Bella, Happy. Na Wschodzie z kolei marką numer jeden, historycznie i do dzisiaj, jest Bella, potem Seni, a następnie marka Matopat, która określamy wyroby medyczne.

Monika Żochowska, CEO spółki Phenicoptere, producenta Glov
Glov jest polską międzynarodową marką, dostępną już w ponad 40 krajach. Eksport stanowi 90% całkowitego obrotu firmy i jest strategicznym elementem planowania aktywności marketingowych i czynnikiem doboru imprez targowo-wystawienniczych. Opakowania są zawsze dopasowywane do lokalnych rynków pod kątem komunikacji i języka. Dla przykładu, we Francji konsumentki bardziej kładą nacisk na naturalność, więc front opakowania komunikuje bardziej zalety powiązane z naturalnym oczyszczaniem skóry. W krajach arabskich natomiast klientki cenią sobie szybkość i łatwość demakijażu z Glov, dlatego treść opakowania jest dopasowana pod tym kątem. Kiedy planujemy aktywności marketingowe nastawione są one też na globalnego klienta. W styczniu podjęliśmy współpracę z oficjalnym Makeup Artist Kim Kardashian. Zostaliśmy sponsorem Masterclass z Kim Kardashian w Dubaju. W trakcie wydarzenia działanie naszego produktu zostało pokazane na twarzy Kim, która jest jedną z najbardziej wpływowych osób w sferze Social Media. Współpraca ta odbyła się echem na całym świecie. Zdjęcia i komentarze na temat tej współpracy pojawiły się w olbrzymiej ilości międzynarodowych pism, a także portali internetowych. Dodatkowo wsparliśmy komunikację lokalną w Polsce i Niemczech zapraszając na ten event najbardziej wpływowe osoby ze sfery social media z tych krajów - Jessicę Mercedes i Paolę Marię.
Polskie marki kosmetyczne najbardziej oddają sens pojęcia ‘moneywise’, czyli ‘jakość za rozsądną cenę’. Dlatego też zdobywają uznanie na całym świecie. Konsumentki cenią sobie polskie kosmetyki za efektywność, dobrą cenę, ładne opakowania. Niestety nie mogę powiedzieć, że kosmetyki są w jakiś sposób nowatorskie. Raczej jest to podążanie za globalnymi trendami. Jedynie firmy, które specjalizują się typowo w naturalnych kosmetykach potrafią zaskoczyć ciekawą i innowacyjną ofertą. Nasza spółka jest teraz na etapie wyboru targów międzynarodowych na kolejne 3 lata. Stawiamy zdecydowanie na COSMOPROF w Bolonii, ponieważ są to najważniejsze i największe targi na świecie tego typu. Ze względu na strategiczny plan rozwoju wybraliśmy również targi w Iranie, Dubaju, Hong Kongu, Las Vegas i Johannesburgu. 

Czytaj więcej:
Eksport: Delia Cosmetics, Bielenda Kosmetyki Naturalne
Eksport: Ziaja, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Eksport: Elfa Pharm Polska, Laboratorium Kosmetyczne Ava

# Eksport
 reklama