Cosmoprof Bolonia 2023 - Delia Cosmetics: Tegoroczna edycja targów może okazać się dla nas jedną z lepszych z ostatnich kilku lat

Cosmoprof Bolonia 2023 - Delia Cosmetics: Tegoroczna edycja targów może okazać się dla nas jedną z lepszych z ostatnich kilku lat

#CosmoprofBolonia2023
#NaGorąco #MówimyJakJest

Dla Delii targowe dni w Bolonii to był niezwykle pracowity i aktywny czas, który już na miejscu zaowocował pierwszymi kontraktami. Oprócz stałych klientów, stanowisko firmy chętnie odwiedzali zupełnie nowi kontrahenci, którzy wykazywali duże zainteresowanie ofertą, zarówno w obszarze produktów Delii, jak też  #privatelavbel.

Jak oceniacie tegoroczne Cosmoprof Bolonia? Czy targi wciąż są dobrym miejscem dla rozwijania eksportu?

Aleksandra Kubala, dyrektor eksportu Delia Cosmetics: Cosmoprof Worldwide Bologna to dla nas najważniejsze wydarzenie targowe, cały świat beauty w jednym miejscu. Naszym atutem jest siła zbudowanych już relacji. Grafik gęsto wypełnionych spotkań z dotychczasowymi partnerami biznesowymi mieliśmy gotowy jeszcze przed targami. Myślę, że tegoroczna edycja targów może okazać się dla nas jedną z lepszych z ostatnich kilku lat. Oprócz stałych klientów, pojawiła się również duża liczba nowych kontrahentów zainteresowanych współpracą. Uważam zatem, że jak najbardziej targi są wciąż dobrym miejscem dla rozwijania eksportu. Podczas wydarzenia prezentowaliśmy nowe linie produktowe oraz propozycje planowanych wdrożeń. Targi to zresztą nie tylko rozmowy handlowe. Wykorzystujemy to miejsce do rozwijania wiedzy, czerpania inspiracji, do analizy rynku kosmetycznego oraz badania popytu klientów. W tym roku zmieniliśmy także design stoiska, który okazał się strzałem w dziesiątkę.

W jaki sposób staraliście się wykorzystać potencjał targów?

Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu Delia Cosmetics: Dla nas priorytetem są klienci i feedback, jaki od nich otrzymujemy. Ich opinia na temat produktów, uwagi i ewentualne sugestie, są dla nas najcenniejszą wiedzą. Dodatkowo, uważnie słuchamy tego, co mówią o branży, trendach, jakie są ich oczekiwania oraz spostrzeżenia.

Co powinno być poprawione podczas kolejnej edycji?

Renata Ciszewska-Kłosińska: W sumie to organizator powinien zrobić ankietę wśród wystawców z tym pytaniem; -) Zwróciliśmy uwagę na to, że w dniu rozpoczęcia targów nie wszystkie hale były otwarte. Jak wiadomo czas na targach jest ściśle ograniczony, więc zamknięte hale skutkowały zmianą organizacji dnia lub całkowitą rezygnacją z obejrzenia konkretnych punktów. Działało to z pewnością na niekorzyść zarówno zwiedzających, jak i wystawiających się firm. Warto również dodać, że skrócenie targów o jeden dzień, sprawiło, że były one bardziej skondensowane. Dzięki czemu zyskały na intensywności i dynamice biznesowej.

Czym dla polskiego sektora kosmetycznego jest Bolonia?

Renata Ciszewska-Kłosińska: Cosmoprof Worldwide Bologna to wydarzenie, na którym po prostu trzeba być. Targi najlepiej pokazują, jak silna, różnorodna i fascynująca jest branża kosmetyczna. Miejsce polskich firm i całej branży na tle Europy jest bardzo wysokie, jesteśmy w czołówce producentów, a tak duża liczba wystawców, bo ponad 140, jest tego dowodem. Widzimy jak z roku na rok rośnie znaczenie „Made in Poland”.

Widzimy również, jak zmienia się branża, jakie kierunki obierają firmy, obserwujemy i te z kilkudziesięcioletnim stażem jak i startupy. Istotne jest również, że w dobie Internetu, nie ma już tak wielu zaskoczeń, jeśli chodzi o trendy i nowości. Internet wyprzedza targi w Bolonii, bacznie obserwując kanały social media, strony branżowe i firmowe, widać, co będzie modne i poszukiwane. Dostęp do informacji online zneutralizował efekt tajemnicy i niespodzianki. Trendów jest aktualnie mnóstwo, nie da się wyodrębnić jednego zdecydowanego, może poza globalnym „eco”, ale moim zdaniem to już nie trend a konieczność.

Gdzie jeszcze w tym roku będzie można spotkać Wasze marki?

Aleksandra Kubala: W tym roku planujemy wziąć udział jeszcze w dwóch imprezach: Cosmoprof Asia w Hongkongu oraz Beauty Middle East w Dubaju, ale plany na przyszły rok i nowe kierunki też już się krystalizują.

Kluczowe rynki Waszych marek to…

Renata Ciszewska-Kłosińska: Aktualne 60 i kolejne 60; -)

# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi