Cosmoprof Bolonia 2023 - 4 Szpaki: Nigdy nie zwątpiliśmy w sens targów

Cosmoprof Bolonia 2023 - 4 Szpaki: Nigdy nie zwątpiliśmy w sens targów

#CosmoprofBolonia2023
#NaGorąco #MówimyJakJest

4 Szpaki, czyli w eksporcie 4 Starlings, wykonały kawał solidnej roboty, nim jeszcze targi się rozpoczęły - mówi Michalina Kowalczyk z działu marketingu. Team eksportowy wykorzystał cyfrowe możliwości platformy My Match, by nawiązać ciekawe kontakty i już zawczasu ustawić niektóre spotkania. Ruch odwiedzających u Szpaków był imponujący - gości zapowiedzianych i gości impulsowych. Pięknie zaprezentowane portfolio na pięknie zaprojektowanym stoisku po prostu zachęcało, by wejść i odkryć tę markę!

Jak oceniacie tegoroczne Cosmoprof Bolonia?

Jako Szpaki na Cosmoprof byliśmy trzeci raz, ale po raz pierwszy jako wystawcy. Zacznijmy od tego, że zawsze wierzyliśmy w instytucję targów i nigdy nie podpisywaliśmy się pod post-pandemicznymi opiniami, że wydarzenia live już nie wrócą na taką skalę. Że to kosztowne, wymagające, problematyczne. Że przecież izolacja pokazała, że można online. Uważamy, że nie można. Nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz, rozmowy, energii i przybitej piątki. A tych piątek zbiliśmy w tym roku naprawdę sporo; -) Tegoroczna edycja Cosmprof była zdecydowanie większa i zorganizowana z większym rozmachem niż ta w 2022, co potwierdza naszą tezę, że targi nadal mają swoją moc i znaczenie. 

W jaki sposób staraliście się jako firma/marka wykorzystać potencjał targów?

Postanowiliśmy skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie dawali nam organizatorzy, a tych było naprawdę sporo. Plaforma My Match pozwalała na kontaktowanie się z innymi markami oraz potencjalnymi kontrahentami jeszcze przed startem targów. Dzięki temu, jadąc na wydarzenie mieliśmy już pewien obraz tego, z kim się spotkamy i w jakim celu. Postanowiliśmy również zgłosić nasz produkt do nagród Cosmoprof and Cosmopack Awards. Obecność szpakowych reprezentantów podczas finałowej gali uznajemy za ogromne wyróżnienie oraz ciekawe doświadczenie. Zostaliśmy także oficjalnym sponsorem charytatywnego projektu Cosmoprof Boutique. 

Odrębną historią jest już sama praca na stoisku - prezentacja marki, przygotowanie produktowe, odbywanie nawet kilkuset rozmów dziennie. Jest to również niepowatarzalna okazja do zapoznania się z aktualnymi trendami w całej branży, zarówno pod kątem produktów, jak i rozwiązań technologicznych, opakowań, etc. oraz nawiązania i utrzymania pozytywnych relacji zarówno z firmami polskimi, jak i zagranicznymi partnerami.

Co pozytywnie motywowało Was podczas tych targowych dni?

Po pierwsze, tak jak już wspomnieliśmy - kochamy targi i ich energię. To co nas napędzało podczas targowych dni to entuzjazm ludzi oraz ich reakcja na nasze stoisko, które naprawdę dość mocno przyciągało uwagę. Przedstawianie Szpaków od zera osobom, które nigdy nie miały styczności z marką (czyli większości) to także ogromna wartość dla nas samych. Swego rodzaju przypomnienie, że naprawdę robimy f a j n e rzeczy. Bo na co dzień po prostu je robimy. I nie mantrujemy podczas pracy: „Jesteśmy Cztery Szpaki. Z najbardziej zielonego regionu w Polsce. Nasze produkty to czyste rzemiosło. Od A do Z nasze. Tak, etykiety projektujemy sami. Wszystkie opakowania, które tu widzicie są miłe planecie. A wszystko co tu czujecie to tylko olejki eteryczne.” Może powinniśmy zacząć!

Co powinno być poprawione - przez organizatora lub też z Waszej strony - podczas kolejnej edycji?

Jak na nowicjuszy uważamy, że poszło nam nawet powyżej oczekiwań. To zasługa pracy całego zespołu - przygotowanie produktów na rynek zagraniczny w firmie rzemieślniczej to nie lada wyzwanie. Ale daliśmy radę! 

Czym dla polskiego sektora kosmetycznego jest Bolonia?

Cosmoprof Bolonia to największe i najbardziej wpływowe globalne wydarzenie poświęcone wszystkim aspektom branży kosmetycznej, obecne na rynku od ponad 50 lat. A to oznacza, że po prostu należy tam być. Polska reprezentacja była naprawdę silna, co tylko potwierdziło fakt, że na naszym podwórku dużo się dzieje i jesteśmy godnym partnerem do rozmów, prezentowania przełomowych produktów oraz innowacyjnych rozwiązań.

Czy targi wciąż są dobrym miejscem dla rozwijania eksportu? Gdzie jeszcze w tym roku będzie można spotkać Wasze marki?

Zdecydowanie jesteśmy zdania, że targi są dobrym miejscem do rozwijania eksportu. Rok 2023 rozpoczęliśmy największą tego typu imprezą, czyli Cosmoprof, a przed nami kolejne miejsca: Czechy (For Beauty), Hiszpania (In-Cosmetics, Eco Living Iberia), Chiny (China Beauty Expo), Korea Południowa (Cosmo Beauty Seoul), Hong Kong (Cosmoprof Asia 2023).

# Eksport
 reklama