Wzięli w niej udział wystawcy oferujący produkty w kategorii: kosmetyki, produkty toaletowe, kosmetyki naturalne i organiczne, produkty do gabinetów kosmetycznych oraz salonów fryzjerskich czy też akcesoria.
Polski sektor kosmetyczny reprezentowało grono ponad 50 firm kosmetycznych.
- Warto podkreślić, że Convention and Exhibition Centre w Hong Kongu to wyjątkowe w skali światowej miejsce spotkań biznesowych – komentowała Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. - Dotychczas była to brama na azjatyckie rynki Pacyfiku oraz obok Szanghaju – droga do „mainland China”. Na międzynarodowej mapie handlu kosmetykami oraz z punktu widzenia interesu polskiego sektora kosmetycznego to miejsce znaczące. Nie bez powodu Cosmoprof Asia zostało wybrane na jedną z 3 imprez targowych w świecie z wybudowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu pawilonem narodowym - dodała.
Targi Cosmoprof Asia przyciągają szerokie grono specjalistów branżowych – w bieżącej edycji wydarzenia – mimo trudnej sytuacji politycznej - wzięło udział prawie 3000 wystawców z 48 krajów, którzy w 2 lokalizacjach zaprezentowali się na powierzchni prawie 119 tys. m2.
- Choć niewątpliwie trudna sytuacja polityczna dała nam się wszystkim - zarówno przedsiębiorcom z Polski, jak też kontrahentom - we znaki. Stali bywalcy targów, wizytujący Hong Kong nieprzerwanie od ponad 10 lat, zwracają uwagę na odczuwalną zmianę spowodowaną trwającymi protestami. Ale nie wpływa to na morale zespołu organizatorów. W hali głównej pawilonie narodowym wystawcy z logo Polska sąsiadują z przedsiębiorcami z Korei, USA, Niemiec i Hiszpanii – to faktycznie światowa impreza targowa, a nasza obecność tutaj dobrze zaznaczona – gwarantuje ruch wizytujących kontrahentów – podkreślała Chmurzyńska-Brown.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu po raz kolejny zorganizowała stoisko narodowe, na którym wydzielone zostało miejsce do spotkań b2b dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów. Znalazła się na nim również oprawa audiowizualna oraz miejsce na materiały promocyjne dotyczące sektora kosmetycznego.
Stoisko - z racji na bliskie sąsiedztwo polskich firm kosmetycznych - było dobrym miejscem do wymiany opinii i spostrzeżeń na temat perspektyw dla branży w tym regionie. Drugiego dnia targów odbyła się konferencja prasowa na temat polskiej branży kosmetycznej z udziałem zagranicznych dziennikarzy i kontrahentów oraz przedstawicieli polskich przedsiębiorstw. Konferencję poprowadziła Blanka Chmurzyńska- Brown. Gościem specjalnym spotkania był konsul generalny RP w Hongkongu Aleksander Dańda,
- Celem nadrzędnym naszej pracy na imprezach takich jak targi w Hong Kongu, jest promocja marki polskiej gospodarki i marki polskich kosmetyków. Te dwa działania wzajemnie się stymulują i uzupełniają. Taka promocja i wsparcie dyplomacji gospodarczej jest nam, producentom kosmetyków, niezbędna. A poza wszystkim - w takich momentach jak targi, choć konkurujemy też potrafimy jako sektor być razem – uważa Chmurzyńska-Brown.
Polskie stoisko narodowe na targach Cosmoprof Asia w Hongkong zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.