W stronę nowych technologii – tak rozwijają rynek beauty koncerny kosmetyczne
W stronę nowych technologii – tak rozwijają rynek beauty koncerny kosmetyczne

Firmy kosmetyczne planują wprowadzać zaawansowane rozwiązania w kategorii pielęgnacji twarzy.

Koncerny, takie jak Procter&Gamble, L'Oreal i Neutrogena podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas, prezentowały gadżety kosmetyczne i aplikacje, dzięki którym konsument może dopasować pielęgnację najbardziej optymalnie do potrzeb skóry...

Biorąc pod uwagę, że według danych Nielsen branża kosmetyczna jest bardziej niż jakikolwiek inny sektor FMCG, zorientowana na trendy, nie jest zaskoczeniem, że marki coraz częściej zwracają się w stronę nowoczesnych technologii, aby pozostać liderami na jakże konkurencyjnym rynku.

Przewiduje się, że światowy rynek kosmetyków osiągnie 863 miliardy dolarów do 2023 roku – dla porównania w roku 2017 jego wartość wyniosła 532 miliardów dolarów.

Olay prawdę ci powie...
"Future You Simulation"

Procter&Gamble przedstawił w Vegas aplikację, która za pomocą algorytmu pokaże, jak skóra będzie wyglądać w przyszłości, ale tylko przez kolejne 20 lat, by nie wystraszyć użytkowników za bardzo;-) Ta symulacja może zachęcać do pewnych zmian w stylu życia, bo bierze pod uwagę różne scenariusze mające wpływ na nasz wygląd, np. palenie papierosów czy niedostateczne zabezpieczanie się przed promieniowaniem UV.  Aplikacja oczywiście diagnozuje również aktualny stan skóry.

Dziś jednak nie same symulacje i diagnozy intrygują konsumentów. Ci chcą rozwiązań, które pozwolą im jeszcze lepiej walczyć z oznakami upływającego czasu.

Uważają, że w nowatorskich technologiach tkwi siła, by zwiększyć skuteczność kosmetyków. Olay w tej chwili proponuje rozwiązanie o nazwie „inteligentna różdżka”, które ma za zadanie tak dobrać produkty i tak dopomóc w ich dogłębnej aplikacji, by skóra starzała się w najwolniejszym możliwym stopniu.

Smart Wand współpracuje z platformą Olay's Skin Advisor

Maski to trend - czas na ich personalizację

Neutrogena rok temu zaprezentowała nakładkę do telefonu 360 SkinCare. Po przyłożeniu do ciała aplikacja ocenia ogólny stan skóry: jej nawilżenie, wielkość porów i zmarszczek, a następnie proponuje indywidualnie dobrane kosmetyki. W tym roku na CES 2019 Neutrogena poszła krok dalej. Użytkownicy smartfonów będą mogli stać się posiadaczami spersonalizowanych maseczek 3D, wykonanych na podstawie zdjęcia twarzy w aplikacji MaskID.

Aplikacja analizuje zrobione selfie, a następnie wyznacza sześć stref: czoło, okolice oczu, policzki, nos, brodę oraz linie od podbródka do policzków.

Spersonalizowane dane z systemu Skin360 tworzą wirtualny odpowiednik dermatologa i analizują potrzeby skóry, sugerując, które składniki będą najbardziej korzystne. Użytkownicy MaskiD mają do dyspozycji na razie sześć składników, ale oferta ma się sukcesywnie poszerzać. Konsument może więc finalnie zamówić produkt idealnie odpowiadający jego własnym potrzebom.

Dzięki opatentowanemu procesowi druku 3D, składniki maseczki hydrożelowej nanoszone są w jej odpowiednich strefach.

Tak spersonalizowana maseczka ostatecznie trafi do klienta. Firma nie podała jeszcze ceny produktu, wiadomo natomiast, że pojawi się w sprzedaży w USA w trzecim kwartale 2019 roku.

Nowatorskie maski Neutrogeny

Czujnik pH wskaże możliwe dysfuncje skóry

Mały, cienki, elastyczny czujnik My Skin Track pH to kolejny przykład technologii w służbie pielęgnacji – za tym wdrożeniem stoi koncern L'Oréal. Czujnik służy do pomiaru indywidualnego poziomu pH skóry, przy użyciu technologii mikroprzepływowej. Rejestruje śladowe ilości potu z porów skóry poprzez sieć mikrokanałów, zapewniając dokładny odczyt pH w ciągu 15 minut. Tą drogą użytkownik uzyska spersonalizowany odczyt, który mieści się między 0 a 14 (zdrowa skóra wykazuje pomiary z zakresu 4.5 a 5.5).

Zdrowa skóry ma odczyn kwaśny, który odpowiada za poprawne nawilżenie, ale też pożądany skład fizjologicznego mikrobiomu.

Pomiar pH ma ułatwić diagnozowanie różnych chorób i dysfunkcji skóry. Sucha skóra, egzema, atopowe zapalenie skóry, trądzik – czasem źrodło tych przypadłości tkwi w źle dobranych kosmetykach. Na pewno także skóra problematyczna wymaga uważnej pielęgnacji dopasowanej do problemu.

W 2019 czujnik wykorzystywany będzie przez amerykańskich dermatologów współpracujących z marką La Roche-Posay, ale docelowo ma być przeznaczony do odsprzedaży konsumentom.

Czy czujnik rzeczywiście zrewolucjonizuje diagnozy stawiane przez lekarzy? Raczej nie, choć może nieco je uprości;-) Doświadczony lekarz nie pomyli przecież trądziku z AZS, ale w przypadku podobnych objawów być może właśnie odczyn pH zasugeruje mu, z jaką chorobą skóry ma do czynienia.

W przypadku konsumentów pomiar będzie miał sens, kiedy będzie skorelowany z wyjaśnieniem, co mogą oznaczać poszczególne wskazania i jaka pielęgnacja byłaby najbardziej w związku z tym zalecana...

My Skin Checker
 
Jak na razie za pewnik można przyjąć kilka faktów. Urządzenia, aplikacje i gadżety wspomagające analizę skóry oraz poprawiające wnikanie kosmetyków w skórę, to kolejny rozwijający się trend w kosmetyce. Tego typu technologie wspomagają sprzedaż dostępnych kosmetyków, ale też dzięki drukowi 3D pozwalają otrzymywać produkty "szyte na miarę".

Co na to konsumenci? Przerzucą się na gadżety, uważając, że samo wklepanie kremu to za mało? Nie będą ufać własnym odczuciom, bardziej polegając na analizie skóry poprzez cyfrowe aplikacje? W przyszłości będziemy otrzymywać z laboratoriów słoiczki z kremem, który uzwględni nasz styl życia, wiek i profil genetyczny? A może w ogóle krem to przeżytek i wszystkie bolączki załatwi inteligentna suplementacja?

Jedno jest pewne: kolejne innowacje kosmetyczne już niebawem. Ten sektor nigdy nie śpi!

# Raporty tematyczne

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego