Święta 2020. Only Bio: spodziewamy się wysokiej sprzedaży kosmetyków, szczególnie w e-commerce

Święta 2020. Only Bio: spodziewamy się wysokiej sprzedaży kosmetyków, szczególnie w e-commerce

Marcin Pawlikowski, prezes zarządu:

Kosmetyki mają szansę stać się jednym z najczęściej wybieranych prezentów świątecznych nie tylko „mimo wyjątkowości tego roku”, lecz właśnie z jej powodu.

Zdaje się, że znaleźliśmy się w swego rodzaju zwrotnym momencie historii, kształtowania rynku i potrzeb konsumenckich. W dobie kryzysu naturalnym jest, że w pewnym sensie „wracamy do korzeni”, następuje przewartościowanie i zwrot ku podstawowym potrzebom, takim jak ochrona życia i zdrowia, szczególna troska o bliskich, czy dostęp do artykułów pierwszej potrzeby – do których należą również kosmetyki. Aspekt ekonomiczny oraz fakt, że stacjonarny dostęp do sektora kosmetycznego nie został ograniczony to pierwszy argument za tym, że konsumenci chętniej będą sięgać po kosmetyczne prezenty świąteczne.

Po drugie, w warunkach społecznej izolacji i niepewnej rzeczywistości konsumenci przywiązują szczególną uwagę do dbania o siebie i bliskich, otaczania się „małymi przyjemnościami”, na nowo odkrywają radość z codzienności w ramach oderwania się od trudnej rzeczywistości. Jednym ze sposobów (obok różnych form samorozwoju i aktywności fizycznej we własnym zakresie) jest wzmożona potrzeba pielęgnacji, często w postaci domowego SPA.

Szeroka oferta kosmetyków dostępnych w drogeriach i online w połączeniu z zaleceniem „zostań w domu” zachęca do celebrowania rytuałów pielęgnacyjnych i testowania nowości zgodnych z trendami. Dlatego np. zestaw do profesjonalnej pielęgnacji włosów według zasad „włosomaniaczek” czy kosmetyki do kompleksowej pielęgnacji skóry twarzy z bakuchiolem wydają się idealnymi pomysłami na prezent.

E-commerce był dla nas od początku szczególnie ważny

Temat e-commerce jest dla nas szczególnie istotny nie tylko w kontekście zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czy lockdownu spowodowanego sytuacją pandemiczną. To dla nas integralna, niezwykle ważna część rozwoju jako firmy tak dynamicznie rosnącej w siłe.

Przygotowania do wzmożonej aktywności w kanałach e-commerce w Onlybio.life trwają już dłuższego czasu i przynoszą wymierne efekty. Odnotowujemy rekordowe wzrosty sprzedaży internetowej, wyniki w październiku i w pierwszej połowie listopada są imponujące.

Wciąż rozwijamy systemy obsługi e-commerce, wdrażamy projekty badawczo-rozwojowe, które umożliwiają nam optymalizację procesów i narzędzi. Jednym z takich projektów jest nasza innowacyjna usługa badania zachowań konsumenckich w internecie w oparciu o własne algorytmy oraz analizy behawioralne. W wyniku tego projektu opracowaliśmy system do porządkowania działań i reakcji konsumentów, tworzenia statystyk, by jeszcze lepiej dostosować nasze kanały, treści i systemy obsługi do potrzeb i oczekiwań klientów.

Implementacja algorytmów badających zachowania konsumenckie daje nam możliwość, by lepiej zrozumieć, na co potencjalni kupujący zwracają uwagę przy wyborze produktu.

Natomiast analiza dużych zbiorów danych pozwala lepiej pozycjonować nasze produkty oraz usprawnić efektywność całego procesu sprzedaży. Są to niezbędne działania umożliwiające zachowanie ciągłości pracy, szczególnie w przypadku dynamicznie zwiększającej się skali sprzedaży.

Podsumowując, kosmetyki jako prezenty dla bliskich spełniają w tej chwili priorytetowe dla konsumentów funkcje: są praktyczne, dostępne, zapewniają przyjemność, która łatwo może zrekompensować trudne warunki zewnętrzne. Jeśli dodatkowo są naturalne, produkowane w duchu zrównoważonego rozwoju przez Polską markę –  tak jak produkty Onlybio.life – tym chętniej będą wybierane przez świadomych klientów, którzy, według badań, w czasie kryzysu częściej wspierają rodzimych producentów.

# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi