Niemniej jednak, Polacy jako naród, lubią świętować, a więc na pewno nie zrezygnują zarówno z przygotowywania świątecznych potraw, jak i wymiany prezentów. Nawet jeśli będzie się to miało odbywać w kameralnym gronie. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację oraz to, że, mamy bardzo niepewny czas, część osób może obniżyć budżet jaki przeznaczy na prezenty. Jednakże uważam, że kosmetyki w dalszym ciągu utrzymają wysoką pozycję sprzedaży jako prezenty świąteczne. Dzieje się tak z kilku względów:
1) Klienci uważają kosmetyki za w miarę bezpieczny rodzaj prezentu, czy to dla kobiety czy mężczyzny
2) Kosmetyki są w pewien sposób prezentem “użytecznym” aczkolwiek zdecydowanie jednym z przyjemniejszych
3) Od momentu ogłoszenia pandemii, wiele kobiet przerzuciło się na bardziej urozmaicone rytuały pielęgnacyjne w domu, ograniczając wizyty w gabinetach kosmetycznych i spa, stąd wiele z nich wybierze kosmetyki na swojej liście życzeń.
Marka Olivia Plum w głównej mierze sprzedaje online, czy to za pośrednictwem własnego sklepu internetowego czy też sklepów z kosmetykami naturalnymi. Spodziewamy się wzmożonych zakupów w tym okresie i jak najbardziej jesteśmy do niego przygotowane od strony produktowej i logistycznej. Zarówno jeśli chodzi o dodatkową ofertę zestawów prezentowych, ułatwiającą zakup gotowych rozwiązań, pakowanie na prezent. Jeśli zaś chodzi o logistykę wysyłkek odpowiednie zabezpieczenie materiałów wysyłkowych, jak również ilości osób do pakowania.
W Olivia Plum w tym roku przygotowałyśmy zestawy prezentowe, będące odpowiedzią na potrzeby klientek - oferujące produkty do gotowego rytuału pielęgnacyjnego. Zestawy Coco Beauty Box składają się z serum pielęgnacyjnego oraz rollera (z jadeitu lub różowego kwarcu) do masażu twarzy, zaś Zestawy Grace Beauty Box z dwóch rodzajów masażerów z kamieni naturalnych: rollera i gua sha oraz zestawu kosmetyków wykorzystywanych podczas masażu (olejek i sera). W ofercie mamy również zestaw do rytuału pielęgnacyjnego ciała: szczotka do masażu i olejek, ponadto gamę zestawów (np. Duo Mini) składającą się z mini produktów, będącą odpowiedzią dla klientów z mniejszym budżetem na prezent.
Uważam, że pomimo aktualnej sytuacji, Święta są dla większości z nas magicznym czasem i taki starajmy się stworzyć również w 2020, zarówno w domach, jak i w komunikacji z klientem. Ale to w jaki sposób to zrobimy będzie miało duże znaczenie. Święta w tym roku na pewno dadzą nam więcej powodów do refleksji i miejmy nadzieję, pozwolą jeszcze bardziej doceniać czas wspólnych chwil z rodziną.