Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Wanda Stypułkowska, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Wanda Stypułkowska, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Wanda Stypułkowska, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Zaskakujący pod wieloma względami. Pojawiło się wiele startupów, które odważnie działają i które świetnie sobie radzą na wydawałoby się i tak bardzo zatłoczonej półce drogeryjnej.

Według GUS w ciągu ostatnich 3 lat pojawiło się ponad 170 nowych podmiotów deklarujących produkcję lub dystrybucję kosmetyków. To właśnie te nowe firmy są odpowiedzialne w dużej mierze za wzrost wartości całego rynku.

Pojawił się również zakaz handlu w niedzielę, ustawa o produktach kosmetycznych, opublikowana została strategia plastikowa Komisji Europejskiej.

2. Najważniejszym wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Pod kątem legislacyjnym bez wątpienia najważniejsza była dla nas ustawa o produktach kosmetycznych. Zdominowała agendę prac na wiele miesięcy. Jesteśmy jednak usatysfakcjonowani jej ostatecznym brzmieniem. Widać że, ta praca przyniosła efekty!

Negocjowane przez nas zapisy będą miały realny wpływ na kondycję sektora w Polsce. Choćby ostateczna zgoda ustawodawcy, aby tylko część B raportu bezpieczeństwa musiała być dostępna po polsku uchroniła przedsiębiorców przed niebotycznymi kosztami.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Zamierzamy, jako Związek, monitorować jak ustawa działa w praktyce.  

Będziemy analizować, jak przebiegają kontrole, jak zareaguje sektor, a jak z kolei nadzór.

Będzie to również bez wątpienia rok pod hasłem strategii plastikowej. Będziemy przygotowywać sektor do zmian, które wydają się być nieuchronne - jeśli nie w postaci twardej regulacji prawa, to wymusi je coraz bardziej świadomy konsument.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Samo członkostwo w Związku oraz nasze seminaria... W 2018 roku dołączyły do nas 24 firmy, a w sumie w naszych 4 konferencjach wzięło udział ponad pół tysiąca ludzi. To dla nas jest bardzo ważna wiadomość, gdyż edukacja sektora to jedno z naszych najważniejszych zadań.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Naturalne, organiczne... A naszym Związkowym marzeniem jest, żeby również "ETYCZNE".

Nasze marzenia spełni Dokument Techniczny dotyczący oświadczeń o produktach kosmetycznych który wejdzie w życie 1 lipca 2019.

Rozwiewa on wszelkie wątpliwości co wolno, a czego nie wolno deklarować na etykietach kosmetyków. Wiemy, że niedozwolona na przykład będzie deklaracja "paraben free" i pokrewne... To na pewno zmieni rynek i komunikację z konsumentem.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Bez wątpienia zakaz handlu w niedziele. Sektor dość mocno to odczuł. Szminka czy perfumy to nie jest produkt, który kupuje się w "placówce pocztowej" czy stacji benzynowej.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Zdrowia dla wszystkich i zdrowej konkurencji: -)

# Raporty tematyczne
 reklama