Zaskakujący pod wieloma względami. Pojawiło się wiele startupów, które odważnie działają i które świetnie sobie radzą na wydawałoby się i tak bardzo zatłoczonej półce drogeryjnej.
Według GUS w ciągu ostatnich 3 lat pojawiło się ponad 170 nowych podmiotów deklarujących produkcję lub dystrybucję kosmetyków. To właśnie te nowe firmy są odpowiedzialne w dużej mierze za wzrost wartości całego rynku.
Pojawił się również zakaz handlu w niedzielę, ustawa o produktach kosmetycznych, opublikowana została strategia plastikowa Komisji Europejskiej.
Pod kątem legislacyjnym bez wątpienia najważniejsza była dla nas ustawa o produktach kosmetycznych. Zdominowała agendę prac na wiele miesięcy. Jesteśmy jednak usatysfakcjonowani jej ostatecznym brzmieniem. Widać że, ta praca przyniosła efekty!
Negocjowane przez nas zapisy będą miały realny wpływ na kondycję sektora w Polsce. Choćby ostateczna zgoda ustawodawcy, aby tylko część B raportu bezpieczeństwa musiała być dostępna po polsku uchroniła przedsiębiorców przed niebotycznymi kosztami.
Zamierzamy, jako Związek, monitorować jak ustawa działa w praktyce.
Będziemy analizować, jak przebiegają kontrole, jak zareaguje sektor, a jak z kolei nadzór.
Będzie to również bez wątpienia rok pod hasłem strategii plastikowej. Będziemy przygotowywać sektor do zmian, które wydają się być nieuchronne - jeśli nie w postaci twardej regulacji prawa, to wymusi je coraz bardziej świadomy konsument.
Samo członkostwo w Związku oraz nasze seminaria... W 2018 roku dołączyły do nas 24 firmy, a w sumie w naszych 4 konferencjach wzięło udział ponad pół tysiąca ludzi. To dla nas jest bardzo ważna wiadomość, gdyż edukacja sektora to jedno z naszych najważniejszych zadań.
Naturalne, organiczne... A naszym Związkowym marzeniem jest, żeby również "ETYCZNE".
Nasze marzenia spełni Dokument Techniczny dotyczący oświadczeń o produktach kosmetycznych który wejdzie w życie 1 lipca 2019.
Rozwiewa on wszelkie wątpliwości co wolno, a czego nie wolno deklarować na etykietach kosmetyków. Wiemy, że niedozwolona na przykład będzie deklaracja "paraben free" i pokrewne... To na pewno zmieni rynek i komunikację z konsumentem.
Bez wątpienia zakaz handlu w niedziele. Sektor dość mocno to odczuł. Szminka czy perfumy to nie jest produkt, który kupuje się w "placówce pocztowej" czy stacji benzynowej.
Zdrowia dla wszystkich i zdrowej konkurencji: -)